• فورد ترانزيت برقي Courier
  • فورد ترانزيت برقي Courier

کوچک‌ترین خودروی تجاری برقی فورد در اروپا

معرفی فورد ای-ترانزیت Courier

21 فروردین 1402 10:00

شرکت فورد با معرفی ترانزیت برقی Courier مدل 2023 ، از عرضه کوچک‌ترین خودروی تجاری برقی خود در اروپا از سال آینده میلادی خبر داده است.

طراحی فورد ای-ترانزیت Courier

افزایش ابعاد بدنه فورد ترانزیت برقی Courier نسبت به همتای درون‌سوز، ظرفیت بیشتری برای بارگیری ایجاد کرده است. پهنای فورد ترانزیت برقی Courier به 1200 میلی‌متر رسیده است، تا بتواند برای نخستین بار دو پالت با استانداردهای اروپایی را حمل کند. حجم کلی فضای بار هم با افزایش 25 درصدی به 2.9 مترمکعب می‌­رسد. حداکثر ظرفیت بارگیری و یدک‌­کشی هم به ترتیب 700 و 750 کیلوگرم اعلام شده است.

فورد ای-ترانزیت Courier

یکی از ویژگی‌های جالب فورد ترانزیت برقی Courier ، بارگیری از طریق دیواره جانبی است، که امکان حمل وسایل طویل همچون لوله‌های بلندتر از 2.6 متر را فراهم می­‌کند، هرچند در بیانیه رسمی فورد، به حداکثر طول قابل حمل اشاره نشده است.

کابین و امکانات فورد ای-ترانزیت Courier

داخل کابین ون جمع‌وجور فورد، دو نمایشگر 12 اینچی دیده می‌­شود. نمایشگر مرکزی با رابط کاربری Sync 4، از اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم پشتیبانی می‌کند. چند سامانه دستیار راننده هم برای این خودرو پیش‌­بینی شده است، که البته فعلاً از اسامی آنها اطلاع نداریم.

مشتریان می‌توانند پکیج‌های اضافی شامل کروز کنترل تطبیق‌­پذیر با حفظ خودرو بین خطوط، پایش نقاط کور با هشدار ترافیک، دستیار عبور از تقاطع و دستیار ترمز دنده‌ عقب را سفارش دهند.

فورد ای-ترانزیت Courier

فرم فرمان ترانزیت برقی Courier تاحدی به مربع نزدیک شده است، تا فضای پا و شعاع دید راننده افزایش یابد. فورد همچنین با متخصصان امنیتی TVL همکاری کرده‌ است، تا به کمک مواردی همچون قفل خودکار در جانبی، امنیت این خودروی تجاری را افزایش دهد.

با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان پکیج آفیس یا دفترکار را سفارش داد، که نورپردازی اضافی و میز کاری تخت و تاشونده را به همراه دارد

مشخصات فنی فورد ای-ترانزیت Courier

فورد ترانزیت برقی Courier به پیشرانه با ۱۳۴ اسب بخار قدرت مجهز شده است. هرچند ظرفیت مجموعه باتری هنوز اعلام نشده، اما فورد از پشتیبانی از شارژر سریع 100 کیلووات خبر داده است، که نیروی لازم برای پیمایش 87 کیلومتر را در مدت 10 دقیقه تامین خواهد کرد. البته فورد اعتقاد دارد که اکثر مالکان از شارژرهای خانگی برای این خودرو استفاده خواهند کرد. در این صورت، شارژر خانگی 11 کیلووات می‌تواند باتری را در مدت 5.7 ساعت شارژ کند.

فورد ای-ترانزیت Courier

با برنامه‌ریزی شارژ از طریق نمایشگر لمسی خودرو، می­‌توان از هزینه کمتر جریان برق در طول شب بهره‌­مند شد. خودروساز آمریکایی از دسترسی مالکان این خودرو به شبکه شارژ فورد خبر داده است، که تعداد جایگاه های آن تا سال 2024 به بیش از 500 هزار می‌­رسد.

فورد ترانزیت Courier در ابتدا با پیشرانه‌های درون‌سوز و پس از یک سال با موتور برقی وارد بازار می­‌شود. این خودرو به دو صورت ون استاندارد یا دو کابین تولید خواهد شد.

وظیفه تولید تمامی نسخه‌های ترانزیت به نمایندگی فورد در رومانی محول شده است، ‌جایی که فورد پوما را نیز مونتاژ می‌کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران