وقتی آفرود یک شوخی است

معرفی نسخه آفرود پرفورمنس از جی‌ام‌سی کنیون AT4

29 آبان 1399 11:44

نسخه استاندارد کنیون AT4 را ابتدای سال جاری میلادی دیده بودیم، اما حالا شرکت ویرایش سرسخت‌تر از آن با نام نسخه «آفرود پرفورمنس» را معرفی کرده که ناگفته پیداست برای عملیات سخت و پیچیده خارج جاده‌ای تولید شده است.

بزرگ‌ترین تغییر مهندسی در این پیکاپ را می‌توان سیستم تعلیق آن دانست که حالا با تمرکز روی توانایی‌های آفرود بازطراحی شده است.وقتی جی‌ام‌سی ادعای ساخت آفرود می‌کند خیالمان راحت است که شرکت چیزی از قابلیت‌های رفاهی و راحتی آن کم نکرده است. هم‌چنین می‌دانیم که این برند هنوز هم المان‌های لوکس را در این مدل سرکش جای داده است. مانند سر اگزوزهای مشکی براق و لوگوی فیبر کربنی AT4.

شرکت با نصب رینگ‌های 17 اینچی که روی آن را تایرهای 31 اینچی گودریچ پوشانده عملاً مفهوم واقعی آفرود را به نمایش گذاشته است. در ویرایش جدید ارتفاع سیستم تعلیق نیز افزایش یافته تا زاویه حمله آن افزایش پیدا کند و به نزدیکی 30 درجه برسد.

المان‌های ایمنی و محافظتی نیز یکی از الزامات خودروهای آفرود است که در جی‌ام‌سی کنیون AT4 آفرود پرفورمنس به خوبی رعایت شده است. مانند رکاب‌های لوله‌ای و صفحات محافظ آلومینیومی که 4 میلی‌متر قطر دارند. این صفحات با نصب در بخش جلویی خودرو از رادیاتور، سیستم فرمان، مخزن روغن و اکسل جلو محافظت می‌کنند.

نسخه  آفرود پرفورمنس از جی‌ام‌سی کنیون AT4

با این‌که جی‌ام‌سی درباره مشخصات پیشرانه آن حرفی به میان نیاورده ولی تقریباً مطمئن هستیم که کنیون جدید شامل همان پیشرانه‌های 3.6 لیتری بنزینی 308 اسب‌بخاری و 2.8 لیتری توربودیزلی 181 اسب‌بخاری است.

بزرگ‌ترین تغییر مهندسی در این پیکاپ را می‌توان سیستم تعلیق آن دانست که حالا با تمرکز روی توانایی‌های آفرود بازطراحی شده است. اکنون سیستم انتقال قدرت چهار چرخ دائم و قفل دیفرانسیل یک آپشن استاندارد در جی‌ام‌سی کنیون AT4 آفرود پرفورمنس محسوب می‌شود.

درمورد قیمت نیز اطلاعاتی در دست نیست ولی طبیعتاً این ویرایش از نسخه‌های استاندارد که 39 هزار و 395 دلار برای مدل بنزینی و 45 هزار و 570 دلار برای مدل دیزلی است، گران‌تر خواهد بود.

دیدگاه کاربران