سریع‌ترین خودروی نوربورگ‌رینگ

رکوردشکنی مرسدس AMG GT در جهنم سبز

29 آبان 1399 12:44

مرسدس‌بنز این روزها مرتبا در حال ثبت رکوردهای جدید در پیست نوربورگ‌رینگ است، چراکه پس از کسب عنوان سریع‌ترین خودروی لوکس چهار در توسط GT63S، حالا با نسخه بلک سریز از AMG GT عنوان «سریع ترین خودروی تولیدی جهان» در این پیست را به دست آورده است.

با توجه به نصب پیشرانه AMG GT در قسمت جلویی (برخلاف سایر رقبای موتور-وسط یا موتور-عقب)، ثبت چنین رکورد مهمی از مهندسی عالی این خودرو حکایت می­‌کند.دو سال پیش لامبورگینی اونتادور SVJ توانست با ثبت زمان 6 دقیقه و 44 ثانیه تاج پادشاهی پیست جهنم سبز را بر سر بگذارد اما AMG GT بلک سریز حالا توانسته با تنها 1.36 ثانیه اختلاف، این مسیر را ظرف 6 دقیقه و 43 ثانیه بپیماید و برتری خود را اثبات نماید.

برای آماده‌سازی این نمونه از AMG GT تغییر اساسی روی آن اعمال نشده بلکه کمک‌فنرهای آن در محورهای جلو و عقب به ترتیب 5 و 2.5 میلیمتر کاهش ارتفاع داشته که باعث رسیدن انحنای منفی خودرو در جلو و عقب به میزان 3.8 و 3 درجه شده است. میل تعادل‌ها در سفت‌ترین حالت ممکن تنظیم شده و راننده خودرو نیز بسته به شرایط مسیر، از میان تنظیمات 9 گانه سیستم کنترل کشش به طور مرتب موقعیت‌های ششم و هفتم را انتخاب کرده است.

برخی ممکن است استفاده از این فناوری‌ها را «تقلب الکترونیکی» بخوانند درحالی‌که این قابلیت‌ها در نسخه استاندارد AMG GT فراهم شده و تمام رانندگان امکان استفاده از آن را دارند.

مرسدس AMG GT سریع‌ترین خودروی نوربورگ‌رینگ

تایرهای خودروی حاضر در پیست نیز میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2 بوده که به صورت استاندارد روی بلک سریز نصب می­­‌شود.

پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی این مدل نیز همسان با نمونه استاندارد بوده و 720 اسب‌بخار قدرت را به تایرهای عقب ارسال می­‌کند. بد نیست بدانید حداکثر سرعت این مرسدس قدرتمند روی 323 کیلومتر برساعت تنظیم شده اما تنظیمات پکیج آیرودینامیکی حداکثر سرعت را روی رقم 298 کیلومتر برساعت نگه داشت.

با توجه به نصب پیشرانه AMG GT در قسمت جلویی (برخلاف سایر رقبای موتور-وسط یا موتور-عقب)، ثبت چنین رکورد مهمی از مهندسی عالی این خودرو حکایت می­‌کند. در واقع این خودرو تنها نمونه موتور-جلو بوده که توانسته در مدت زمانی کمتر از 7 دقیقه پیست نوربورگ‌رینگ را طی نماید. پیش از این، دوج وایپر ACR با رکورد 7 دقیقه و یک ثانیه توانسته بود جایگاه اول در میان خودروهای موتور-جلو را به خود اختصاص دهد.

دیدگاه کاربران