گوانگژو 2020: با مصرف 1.3 لیتر!

ام جی لینگ هانگ PHEV

2 آذر 1399 15:00

کراس‌اور جدید ام‌جی را نخستین‌بار در شهریورماه 99 دیدیم. نام این محصول جدید را ام‌جی لینگ‌هانگ گذاشته‌اند. اگر با نام‌گذاری محصولات ام‌جی آشنا باشید، حتما می‌دانید که این شرکت انگلیسی، برای نامگذاری اعضای خانواده‌اش، یا از اعداد استفاده می‌کند یا از حروف. به همین دلیل باید نام جدید «لینگ‌هانگ» را یک سنت‌شکنی بدانیم. البته از آنجایی که لینگ‌هانگ به غیر از چین، در هیچ کجای دنیا فعلا قابل خریداری نیست، ام‌جی هم فعلا تصمیمی برای تغییر نامگذاری آن برای سایر بازارها ندارد.

ام‌جی برای این خودرو، از همان پیشرانه HS پلاگین هیبرید استفاده کرده.اما خودرویی که ام‌جی به نمایشگاه گوانگژو 2020 آورده بود، همان لینگ‌هانگی نیست که چندماه پیش دیده بودیم؛ بلکه نسخه پلاگین هیبرید آن است که ام‌جی حالا با اضافه کردن پسوند PHEV به انتهای نامش، دوباره آنرا در معرض دید مشتریان چینی قرار داده است.

ام‌جی لینگ‌هانگ PHEV، با فلسفه طراحی نسل سوم محصولات ام‌جی، طراحی شده و به همین دلیل است که چهره‌اش کاملا شبیه نسل دوم ام‌جی5 از آب درآمده. البته این را هم بگوییم که لینگ‌هانگ PHEV، نه در ظاهر بیرونی و نه در جزییات داخلی، تفاوتی با نسخه بنزینی لینگ‌هانگ ندارد. پس بهتر است به سراغ مشخصات فنی‌اش برویم.

ام‌جی برای لینگ‌هانگ PHEV از همان پیشرانه‌ای استفاده کرده که قبلا روی ام‌جی HS پلاگین هیبرید گذاشته بود؛ ولی با این تفاوت که با اندکی ارتقای فنی، حالا هم خروجی بهتری دارد و هم پیمایش بیشتری. لینگ‌هانگ پلاگین هیبرید از موتوری 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که به تنهایی می‌تواند حدود 169 اسب بخار تولید کند.

اما در کنار این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی حدودا 122 اسبی هم وجود دارد. طبق اطلاعات ام‌جی، پیشرانه هیبرید لینگ‌هانگ مجموعا حدود 290 اسب بخار به همراه 480 نیوتن متر در اختیارتان قرار می‌دهد. 

پکیج باتری‌های 16.6 کیلووات‌ساعتی این خودرو نیز باعث شده تا لینگ‌هانگ با یکبار شارژ بتواند 75 کیلومتر را طی کند. ضمن اینکه مصرف سوخت آن نیز معادل 1.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

دیدگاه کاربران