• فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد
  • فونيکس تيگو 7 پرو e پلاس پلاگين هيبريد

قوی‌تر از همیشه به لطف پیشرانه پلاگین هیبرید

بررسی فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس

18 تیر 1403 17:05

از حضور تیگو 7 در بازار ایران شاید 7 سالی می‌گذرد، ماشینی که به دلیل ظاهر جذاب و امکانات بیشتر نسبت به دیگر مونتاژی‌ها خیلی زود جایش را در بازار پیدا کرد. تیگو 7 پرو از سال 1400 در بازار حاضر شد. فیس‌لیفت و به روز رسانی محصولات در استقبال از این خودرو موثر بود، چیزی که خودروسازان داخلی می‌بایست از آن الگو بگیرند. حالا نمونه‌ی هیبرید تیگو 7 پرو هم به ایران رسیده است. خودرویی که توان حرکتی خوب و امکانات به روز دارد.

طراحی ظاهری تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید در ظاهر بیرونی تغییراتی را نسبت به مدل معمولی تجربه کرده است، اما تمام این تغییرات به خاطر هیبرید بودن این خودرو نیست، چرا که تیگو 7 دربازارهای جهانی دست‌خوش فیس لیفت ملایمی شد و در پی آن تغییرات جزئی در چراغ‌ها و سپر را شاهد هستیم.

فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

البته هایلایت‌های آبی در سپر جلو به دنبال هیبرید بودن این خودرو اضافه شده‌اند. شباهت برادران تیگو به یکدیگر انکار ناپذیر است، اما در قسمت عقب چراغ خطرهای پیوسته‌ خبر از آن دارد که با برادر کوچک‌تر طرف هستیم. انصافا طراحی محافظه‌کارانه‌‍‌ تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید در اقبال عموم از این خودرو تاثیر زیادی داشته است. هم خانواده‌ها با این طراحی کنار می‌آیند و هم جوانان طراحی این خودرو را جذاب می‌بیابند.

طراحی داخلی تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

در کابین تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید شما تغییرات بیشتری را می‌بینید. از نیمه‌ داشبورد به بالا شما با چینشی مشابه تیگو 8 روبرو هستید. به جای مانیتور تبلت مانندی و کلاستر دیجیتال با قابی کلاسیک، حالا در صفحه‌ای یکپارچه دو مانیتور در کنار هم قرار دارند. یکی لمسی که وظیفه‌ مولتی مدیا و کنترل تجهیزات مختلف را به دوش دارد و دیگری که نقش پشت را ایفا می‌کند.

فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

طراحی بخش‌های دیگر کابین مثل قبل است، اما متریال کاربردی‌تر آلومینیوم ساب خورده (Brushed) برای کنسول وسط نگرانی شما برای لک شدن آن را کمتر می‌کند. تهویه به صورت فیزیکی دو دکمه‌ گردان برای تنظیم دما و مانیتوری کوچک برای نمایش اطلاعات، چیزی که در تیگو 8 نمی‌بینیم، از دیگر امتیازات تیگو 7 پرو e پلاس به حساب می‌آید.

در کل، کابین ارگونومی مناسبی دارد و برای عموم امکانات پرمصرف میان‌برهای فیزیکی طراحی شده است، که به راحتی استفاده هنگام رانندگی می‌افزاید.

بررسی امکانات تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

در بخش امکانات می‌توان گفت با خودرویی با امکانات به روز و کافی طرف هستیم. صندلی‌های سردکن و گرم‌کن‌‌دار، تهویه‌ دو کاناله به همراه خروجی ردیف عقب، سقف پانورامیک با سانروف، سیستم صوتی قابل قبول با طراحی سونی، صندلی‌های چرم مصنوعی همگی لیست امکانات آسایشی این خودرو هستند.

فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

در بخش ادوات کمک به رانندگی، دو آپشن تاثیرگذار حرکت اتوماتیک بین خطوط و حفظ فاصله از خودروی جلویی هنگام کروز، برای رساندن تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید به دیگر خودروهای هوشمند بازار کافی است. با عملکردی قابل قبول و مشابه تیگو 8، این دو آپشن برای کسانی که در جاده و اتوبان‌ها تردد زیادی دارند آسایش چشمگیری فراهم خواهد کرد و برای این‌که استفاده راحت‌تری از آن داشته باشند، کمی تجربه نیاز است.

شاید موثرترین تجربه‌ آسایشی که تیگو 7 پلاگین هیبرید به شما می‌دهد، رانندگی تمام برقی در ترافیک باشد، با انتخاب مود ev تنها موتور الکتریکی شما را جابجا می‌کند و برای کاهش ارتعاش و صدا در ترافیک بسیار موثر است.

مشخصات فنی تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید دقیقا به همان پیشرانه قبلی مجهز است، با حوالی 156 اسب‌بخار قدرت، اما موتور برقی‌ای که به کمک این پیشرانه آمده است، باعث می‌شود تا هنگام شتاب‌گیری شما در صندلی فرو روید و صدای تایرها را هم درآورید.

فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

مجموعا 326 اسب‌بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر گشتاور برای کراس اوری متوسط خیلی خوب به نظر می‌رسد. مخصوصا برای بازار ایران که از سال 2018 دیگر نمونه‌ پرفورمنس اروپایی به خود ندیده است. این خودرو شاید تنها ضعفش تک دیفرانسیل بودنش باشد. این اعداد ارقام برای انتقال به چرخ‌های جلو که وظیفه‌ فرمان‌دهی را هم برعهده دارند، زیاد است. احتمال کم‌فرمانی سر پیچ‌ها به وجود می‌آید و کاهش پایداری را در جاده‌های لغزنده به همراه دارد.

اما شاید دلیل اصلی افزودن پیشرانه‌ی برقی کاهش مصرف سوخت بوده و چری ادعا می‌کند با این خودرو می‌توان مصرف سوختی برابر با 1.8 لیتر در 100 کیلومتر را داشت.

راند نهایی با تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید، دوباره برای جذب تمامی طرفدارانش خیز برداشته است، هم کسانی که به دنبال پرشتاب‌ترین کراس‌اور صفر کیلومتر میان‌رده هستند و هم کسانی که آپشن‌های به روز، مصرف پایین و آسایش رانندگی با کمک روبات‌ها را می‌خواهند. شاید این خودرو می‌توانست با تمام چرخ محرک بودن یک اتمام حجت در این سگمنت باشد، اما شاید می‌بایست برای این قضیه منتظر تیگو 7 پرومکس پلاگین هیبرید باشیم.

فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید، خودرویی چابک‌تر از نمونه‌ پلاگین هیبرید تیگو 8 است و به دلیل وزن پایین‌تر احساس کنترل بهتری هم به شما می‌دهد. شاید به همین خاطر با فکر شده‌ترین محصول فونیکس روبرو باشیم، که از نمونه‌های گران‌تر هم عمل‌کرد بهتری دارد.


عکاس: محمدرضا اناری

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران
وحید 1403/8/18
باورتون میشه زاپاس نداره یعنی چی مگه میشه
پاسخ
0
0
0
AlirezaF 1403/6/31
اگر طبق گفته سازنده، در حالت هیبریدی حتی ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف کند پس باید با یک باک پر ۶۰ لیتری حدود ۳۰۰۰ کیلومتر مسافت طی کند پس ۱۰۰۰ کیلومتر یعنی حدود ۶ لیتر در صد کیلومتر (در حالت هیبرید) مصرف می کند. پس این اطلاعات ارائه شده درست نمی باشد.
پاسخ
2
0
1
12345b 1403/8/14
سلام دوست عزیز. اگه همون خط اول نوشته خودت رو میخوندی نوشته بودی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲ لیتر مصرف میکنه پس در هزار کیلومتر هم ۲۰ لیتر استفاده میکنه پس در سه هزار کيلومتر هم ۶۰ لیتر استفاده میکنه پس در هزار کیلومتر هم ۲۰ لیتر استفاده میکنه و در صد کیلومتر هم ۲ لیتر استفاده میکنه. واقعا نفهمیدم چی گفتی. و اگر هم اشتباهی در اعداد باشه مربوط به عمل ریاضیه و ربطی به مدیران خودرو نداره.
0
0
ناشناس 1403/8/13
این عدد اعلام شده واسه صد کلیومتر اوله ، یعنی شما ماشینتون فول شارژ باشه تو صد کیلومتر اول این مقدار مصرف میکنه بعد صد تا دیگه باطریا تموم میشن و سوخت میره بالا ، واسه داخل شهر این سیستم برقی خیلی بیشتر جواب میده تا مسافت زیاد
0
0
طاهر 1403/6/8
این خودرو خود شارژ هست، هم از طریق موتور بنزینی، هم از طریق نیرویی که هنگام ترمز گرفتن ایجاد می شود، پس مسافت بیشتری از یک باک بنزین پر و شارژ کامل باطری خواهد رفت.
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/2/6
سلام اگه درحالت ترکیبی 1 ۸ مصرف بکند چطور با شارژ فول وباک ۵۰ لیتری ۱۰۰۰ کیلومتر راه می‌رود لطفا توضیح بدهید.
پاسخ
2
0
0
Ehsan007 1403/7/15
وقتی باتری شارژ داشته باشه مصرفش اونیه که اعلام شده. شارژ تموم شه میشه حدود ۵ و ۶
0
1
Hossini123 1403/2/17
یک باتری 19.27 کیلووات ساعتی که با موتور بنزینی تلفیق می‌شود، وجود دارد و بنابراین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر برابر 1.8 لیتر است این توضیحی می باشد که خود سازنده درباره این خودرو پس از ازمایش های متعدد داده شده
0
0
فریدون دهستانی 1402/10/21
بعضی از اطلاعات گنگ و کلی گویی شده که کاربر را سردرگم‌میکند
پاسخ
0
0
1