قوی‌تر از همیشه به لطف پیشرانه پلاگین هیبرید

تست و بررسی فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

18 تیر 1403 17:05

از حضور تیگو 7 در بازار ایران شاید 7 سالی می‌گذرد، ماشینی که به دلیل ظاهر جذاب و امکانات بیشتر نسبت به دیگر مونتاژی‌ها خیلی زود جایش را در بازار پیدا کرد. تیگو 7 پرو از سال 1400 در بازار حاضر شد. فیس‌لیفت و به روز رسانی محصولات در استقبال از این خودرو موثر بود، چیزی که خودروسازان داخلی می‌بایست از آن الگو بگیرند. حالا نمونه‌ی هیبرید تیگو 7 پرو هم به ایران رسیده است. خودرویی که توان حرکتی خوب و امکانات به روز دارد.

طراحی ظاهری تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید در ظاهر بیرونی تغییراتی را نسبت به مدل معمولی تجربه کرده است، اما تمام این تغییرات به خاطر هیبرید بودن این خودرو نیست، چرا که تیگو 7 دربازارهای جهانی دست‌خوش فیس لیفت ملایمی شد و در پی آن تغییرات جزئی در چراغ‌ها و سپر را شاهد هستیم.

فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

البته هایلایت‌های آبی در سپر جلو به دنبال هیبرید بودن این خودرو اضافه شده‌اند. شباهت برادران تیگو به یکدیگر انکار ناپذیر است، اما در قسمت عقب چراغ خطرهای پیوسته‌ خبر از آن دارد که با برادر کوچک‌تر طرف هستیم. انصافا طراحی محافظه‌کارانه‌‍‌ تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید در اقبال عموم از این خودرو تاثیر زیادی داشته است. هم خانواده‌ها با این طراحی کنار می‌آیند و هم جوانان طراحی این خودرو را جذاب می‌بیابند.

طراحی داخلی تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

در کابین تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید شما تغییرات بیشتری را می‌بینید. از نیمه‌ داشبورد به بالا شما با چینشی مشابه تیگو 8 روبرو هستید. به جای مانیتور تبلت مانندی و کلاستر دیجیتال با قابی کلاسیک، حالا در صفحه‌ای یکپارچه دو مانیتور در کنار هم قرار دارند. یکی لمسی که وظیفه‌ مولتی مدیا و کنترل تجهیزات مختلف را به دوش دارد و دیگری که نقش پشت را ایفا می‌کند.

فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

طراحی بخش‌های دیگر کابین مثل قبل است، اما متریال کاربردی‌تر آلومینیوم ساب خورده (Brushed) برای کنسول وسط نگرانی شما برای لک شدن آن را کمتر می‌کند. تهویه به صورت فیزیکی دو دکمه‌ گردان برای تنظیم دما و مانیتوری کوچک برای نمایش اطلاعات، چیزی که در تیگو 8 نمی‌بینیم، از دیگر امتیازات تیگو 7 پرو e پلاس به حساب می‌آید.

در کل، کابین ارگونومی مناسبی دارد و برای عموم امکانات پرمصرف میان‌برهای فیزیکی طراحی شده است، که به راحتی استفاده هنگام رانندگی می‌افزاید.

بررسی امکانات تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

در بخش امکانات می‌توان گفت با خودرویی با امکانات به روز و کافی طرف هستیم. صندلی‌های سردکن و گرم‌کن‌‌دار، تهویه‌ دو کاناله به همراه خروجی ردیف عقب، سقف پانورامیک با سانروف، سیستم صوتی قابل قبول با طراحی سونی، صندلی‌های چرم مصنوعی همگی لیست امکانات آسایشی این خودرو هستند.

فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

در بخش ادوات کمک به رانندگی، دو آپشن تاثیرگذار حرکت اتوماتیک بین خطوط و حفظ فاصله از خودروی جلویی هنگام کروز، برای رساندن تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید به دیگر خودروهای هوشمند بازار کافی است. با عملکردی قابل قبول و مشابه تیگو 8، این دو آپشن برای کسانی که در جاده و اتوبان‌ها تردد زیادی دارند آسایش چشمگیری فراهم خواهد کرد و برای این‌که استفاده راحت‌تری از آن داشته باشند، کمی تجربه نیاز است.

شاید موثرترین تجربه‌ آسایشی که تیگو 7 پلاگین هیبرید به شما می‌دهد، رانندگی تمام برقی در ترافیک باشد، با انتخاب مود ev تنها موتور الکتریکی شما را جابجا می‌کند و برای کاهش ارتعاش و صدا در ترافیک بسیار موثر است.

مشخصات فنی تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید دقیقا به همان پیشرانه قبلی مجهز است، با حوالی 156 اسب‌بخار قدرت، اما موتور برقی‌ای که به کمک این پیشرانه آمده است، باعث می‌شود تا هنگام شتاب‌گیری شما در صندلی فرو روید و صدای تایرها را هم درآورید.

فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

مجموعا 326 اسب‌بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر گشتاور برای کراس اوری متوسط خیلی خوب به نظر می‌رسد. مخصوصا برای بازار ایران که از سال 2018 دیگر نمونه‌ پرفورمنس اروپایی به خود ندیده است. این خودرو شاید تنها ضعفش تک دیفرانسیل بودنش باشد. این اعداد ارقام برای انتقال به چرخ‌های جلو که وظیفه‌ فرمان‌دهی را هم برعهده دارند، زیاد است. احتمال کم‌فرمانی سر پیچ‌ها به وجود می‌آید و کاهش پایداری را در جاده‌های لغزنده به همراه دارد.

اما شاید دلیل اصلی افزودن پیشرانه‌ی برقی کاهش مصرف سوخت بوده و چری ادعا می‌کند با این خودرو می‌توان مصرف سوختی برابر با 1.8 لیتر در 100 کیلومتر را داشت.

راند نهایی با تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید، دوباره برای جذب تمامی طرفدارانش خیز برداشته است، هم کسانی که به دنبال پرشتاب‌ترین کراس‌اور صفر کیلومتر میان‌رده هستند و هم کسانی که آپشن‌های به روز، مصرف پایین و آسایش رانندگی با کمک روبات‌ها را می‌خواهند. شاید این خودرو می‌توانست با تمام چرخ محرک بودن یک اتمام حجت در این سگمنت باشد، اما شاید می‌بایست برای این قضیه منتظر تیگو 7 پرومکس پلاگین هیبرید باشیم.

فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید

تیگو 7 پرو e پلاس پلاگین هیبرید، خودرویی چابک‌تر از نمونه‌ پلاگین هیبرید تیگو 8 است و به دلیل وزن پایین‌تر احساس کنترل بهتری هم به شما می‌دهد. شاید به همین خاطر با فکر شده‌ترین محصول فونیکس روبرو باشیم، که از نمونه‌های گران‌تر هم عمل‌کرد بهتری دارد.


عکاس: محمدرضا اناری

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران
چم 1403/12/14
سلام، ماشین خوبیه واقعا رانندگی باهاش لذت بخشه، با 7سال گارانتی در مورد نگرانی قطعه و ..حرفی نمیمونه، مدتها واسه خرید ماشین چینی مقاومت میکردم نظرم رو در مورد خودرو چینی عوض کرد. مباحث فنی مثبت زیادی داره ،و اینکه قیمتش به دلیل پلاگین هیبرید بودنش واقعا مناسب هست. ارادت
پاسخ
0
0
1
سیلور 1403/12/8
یادش بخیر به مهدی مهدوی کیا میگفتن موشک هامبورگ ولی این ماشین موشک شانگهای هست . قدرت و شتاب فوق العاده که سرنشین ها داخل صندلی فرو میرن و خودرو بسیار نرم سواری بسیار راحت باتوجه به کراس اوور بودن خودرو . نکته دیگه بی صدا بودن خودرو در حالت برقی که لذت رانندگی رو چد برابر میکنه مخصوصا در ترافیک های سنگین . از لحاظ آپشن هم که همه‌ی آپشن های خودرو های روز دنیا رو یکجا باهم داره خودرو های تیگو ۷ پلاگین هیبرید مونتاژ داخل نیستن خودرو وارداتی چین هست حتی لاستیک های این خودرو لاستیک چینی هست در حالی که مونتاژی ها لاستیک کویر دارن . واقعا نسبت به رقبای چینی بازار یه سر و گردن بالاتره
پاسخ
0
0
1
reza0125 1403/12/5
هزینه تعویض باطری هیبرید چقدر میشه چون به هر حال بعد چند سال باید عوض بشه
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/12/11
بستگی به نوع مصرف شما از 5 تا 10 سال میتونید با اون باطری کار کنید و باید دید اونموقع قیمت باطری چقدر هست
0
0
بهقول 1403/10/29
من خریدم و هزارتایی باهاش رفتم. واقعیت کیفیت ساخت خیره کننده است. قدرت هیولا شتاب عالی. آپشن ها فول رادار و فعال، رکاب برقی. فوق کم مصرف. امکان زدن بنزین امکان شارژ برقی و کلی نکاتی که موقع رانندگی سورپرایز میشید. دستیار صوتی فارسی. نویگیشن روی کلاستر.
پاسخ
0
0
1
Vahid35 1403/8/18
باورتون میشه زاپاس نداره یعنی چی مگه میشه
پاسخ
1
0
1
مسعودایی 1403/12/4
بله بجاش کیت پنچری داره...در هر صورت ماشین بخواد آفرود سبک هم بره نقطه ضعفش میشه ...شاید بشه زاپاس یدک برد منتها حجم صندوق عقب کم میشه.
0
0