سدانی میان-ساز با انواع پیشرانه برقی و بنزینی

معرفی هیوندای میسترا مدل 2021

18 اسفند 1399 15:37

در سال‌های اخیر اهمیت بازار چین و سلیقه خاص مشتریان، باعث شده تا خودروسازان بزرگ خودروهایی اختصاصی برای عرضه در این کشور طراحی و تولید کنند. یکی از این خودروها نسخه برقی از نسل دوم هیوندای میسترا - Mistra - است که به واسطه طراحی غیرمعمول، ظاهری جالب توجه دارد.

علاوه‌بر پیشرانه‌های بنزین‌سوز، نسخه برقی هیوندای میسترا نیز با موتور الکتریکی و مجموعه باتری 56.5 کیلووات ساعتی قابل خریداری است. چراغ‌های باریک جلو در این خودرو یادآور کراس‌اور جمع و جور کرتا بوده و فرم کمانی شکل چراغ‌های عقب هم به نحوی سوناتا را به یاد می‌­آورد. همچون سایر خودروهای برقی، منافذ جلوپنجره این خودرو نیز بسته است و پورت شارژ باتری در کنار لوگوی هیوندای در همین بخش پنهان شده که با فشردن دکمه، پوشش روی آن کنار می‌­رود.

طراحی فضای کابین میسترا بیشتر به نسل جدید النترا نزدیک است تا سوناتا و فرم کنسول میانی و فرمان نیز بسیار آشنا و شبیه به سایر محصولات جدید هیوندای به نظر می‌­رسد. بخش اعظم کابین با رنگ کرم روشن تزئین شده که همین عامل در وسیع به نظر رسیدن آن موثر واقع شده است.

هیوندای میسترا برقی مدل 2021

در کابین هیوندای میسترا امکانات رفاهی شامل دو نمایشگر 12.3 اینچی در میان داشبورد و صفحه پشت آمپر، سقف پانوراما و تعدادی سامانه دستیار راننده مشاهده می‌شود. سامانه‌های مذکور مواردی شامل دستیار هشدار برخورد از جلو، دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل هوشمند هماهنگ با مسیریاب، هشدار ترافیک پشت سر، دوربین دید اطراف و چند مورد دیگر را دربرمی‌­گیرد.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای هیوندای میسترا به ترتیب برابر با 4.78، 1.815، 1.46 و 2.77 متر است که آن را در جایگاه خودرویی کوچکتر از مدل سوناتا قرار می­‌دهد، هرچند شرکت سازنده مدعی است که میسترا بیشترین فضای کابین را در میان خودروهای همرده ارائه می­‌کند.

هیوندای میسترا برقی مدل 2021

باتری 56.5 کیلووات ساعتی این خودرو از موتور الکتریکی به قدرت 181 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 310 نیوتن‌متر پشتیبانی می‌کند و شعاع پیمایش 520 کیلومتر را فراهم خواهد کرد. البته لازم به یادآوری است که این رقم براساس استاندارد NEDC اعلام شده که معمولاً بسیار خوش‌بینانه است. به هرحال مدت زمان لازم برای شارژ ظرفیت باتری از 30 الی 80 درصد برابر با 40 دقیقه است، اما برای شارژ کامل باید 9 ساعت و نیم زمان صرف کرد.

البته هیوندای میسترا تنها به صورت برقی عرضه نشده بلکه می­‌توان این خودرو را با پیشرانه بنزینی هم خریداری کرد. نسخه پایه به پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که 141 اسب‌بخار قدرت و 176 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند، درحالی‌که مدل قوی‌تر هیوندای میسترا، پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژر در اختیار دارد که 168 اسب‌بخار قدرت و 253 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌ها ارسال می­‌کند.

هیوندای میسترا بنزینی مدل 2021

هیوندای میسترا به عنوان یکی از محصولات جوینت ونچر میان خودروساز کره‌ای و شرکت BAIC Motor که از سال 2002 آغاز شده، در شرکت هیوندای پکن تولید می­‌شود. بد نیست بدانید مدل‌های ix35 , ix25 , توسان , کونا , سانتافه , سوناتا , سلستا و چند مدل دیگر نیز توسط این شرکت در حال تولید است.

دیدگاه کاربران