فیدلیتی پرایم بهمن موتور
فیدلیتی پرایم بهمن موتور
فیدلیتی پرایم بهمن موتور
فیدلیتی پرایم بهمن موتور
فیدلیتی پرایم بهمن موتور
فیدلیتی پرایم بهمن موتور
فیدلیتی پرایم بهمن موتور
فیدلیتی پرایم بهمن موتور
فیدلیتی پرایم بهمن موتور

بررسی فیدلیتی پرایم بهمن موتور

بهمن 1400: شرکت بهمن موتور، از تاریخ 12 بهمن‌ماه، فروش خودروهای فیدلیتی پرایم 5 نفره و فیدلیتی پرایم 7 نفره را با قیمت جدید انجام می‌دهد. قیمت جدید فیدلیتی، به دلیل مالیات اولین نقل و انتقال خودروست که در دی‌ماه 1400 به تصویب هیئت وزیران رسیده و مشتریان جدید، حالا باید آنرا پرداخت کنند. در جدول زیر، نحوه قیمتگذاری فیدلیتی را مشاهده می‌کنید:

مدل قیمت خام هزینه جانبی قیمت نهایی
فیدلیتی 5 نفره 698.718 87.181 785.9
فیدلیتی 7 نفره 709.432 88.467 797.9

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

دومین 5 ستاره بهمن موتور

دی 1400: بعد از آنکه دیگنیتی پرایم به 5 ستاره کیفی رسیده بود، حالا خودرو فیدلتی پرایم نیز همان موفقیت را کسب کرده و توانسته در گزارش کیفی خودروها در آذرماه 1400، پنج ستاره کیفی را از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) بدست آورد.

این ارزشیابی بر اساس استانداردهای ملی انجام می‌شود. کیفیت خودروها هنگام عرضه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و رضایت مشتریان نیز سنجیده می‌شود. طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در بخش شاسی‌بلندها، تنها دو محصول بهمن‌موتور توانستند پنج ستاره کیفی را کسب کنند. گروه بهمن‌موتور به مشتریان خود این اطمینان را می‌دهد که طی دوره پشتیبانی 10 ساله، پیش‌بینی های لازم صورت گرفته است‌.

فیدلیتی پرستیژ با گیربکس جدید

آبان 1400: شرکت بهمن موتور رسما تایید کرده که بزودی، تیپ جدیدی را با نام فیدلیتی پرستیژ راهی بازار کشورمان می‌کند. اطلاعات دقیق تیپ پرستیژ هنوز رسانه‌ای نشده اما حتما با آپشن‌های بهتری برای رقابت نزدیک‌تر با چری تیگو 8 پرو مواجه خواهیم بود. نکته جالب اینجاست که فیدلیتی پرستیژ قرار است با گیربکس اتوماتیک (AT) عرضه شود درحالیکه فیدلیتی پرایم، از گیربکس DCT بهره می‌برد.

افزایش قیمت فیدلیتی برای نیمه دوم 1400

مهر 1400: با اینکه بهمن موتور در شهریورماه امسال، هرگونه قیمت‌گذاری جدید را برای خودرو فیدلیتی پرایم تکذیب کرده بود اما براساس شرایط فروش بهمن موتور حالا مشخص شده که قیمت این کراس‌اور جدید بازار، با جهش قابل توجهی همراه بوده است.

فیدلیتی پرایم 5 نفره که در نیمه اول 1400 با قیمت 655 میلیون تومان فروخته می‌شد، برای نیمه دوم 1400 با جهش قیمت 80 میلیونی همراه شده و با قیمت جدید 735 میلیون تومان عرضه می‌شود. فیدلیتی پرایم 7 نفره نیز که در خرداد 1400 دقیقا 670 میلیون تومان قیمت داشت، حالا برای آبان 1400 با قیمت جدید 747 میلیون تومان فروخته می‌شود.

قیمت فیدلیتی به دلار چقدر است؟

مرداد 1400: چندی پیش، یکی از کارشناسان خودرویی کشورمان در مصاحبه‌ خود، قیمت فیدلیتی بهمن موتور را در بازار جهانی معادل 11 هزار دلار اعلام کرد و گفت که این خودرو حتی با ارز آزاد، قیمتش 275 میلیون تومان است درحالیکه با قیمت 650 میلیون تومان فروخته می‌شود. همین موضوع، باعث شده تا بهمن موتور در تاریخ 23 مردادماه، جوابیه‌ای منتشر و درباره قیمت‌گذاری خودرو فیدلیتی، شفاف‌سازی کند که خلاصه آن به شرح زیر است:

1- قیمت 11 هزار دلاری اعلام شده، قیمت جتور X70 با گیربکس دستی و در پایین‌ترین سطح آپشن‌هاست درحالیکه بهمن موتور، جتور X70S را با گیربکس دوکلاچه و امکانات رفاهی متعددی عرضه کرده است.

2- قیمت پایه فیدلیتی در کشور چین، حدود 18 هزار دلار است که با احتساب هزینه شماره‌گذاری خودرو، بیمه و آپشن‌ها، تا 23 هزار دلار نیز افزایش می‌یابد.

3- در بازار عربستان، خودرو جتور X70S با قیمتی بیش از 24 هزار دلار فروخته می‌شود در حالیکه قیمت جتور X70 در این کشور، حدود 18 هزار دلار است.

4- علاوه بر قیمت خودرو، هزینه‌های جانبی تولید نیز در قیمت تمام‌شده خودرو موثر است. هزینه‌هایی مانند: بسته‌بندی قطعات، حمل دریایی به بنادر، عوارض گمرکی، انبارداری، حمل به کارخانه و سایر هزینه‌های بانکی و مالی، توزیع و فروش، توسعه خدمات فروش و پس از فروش و غیره.

5- گفتنی است هزینه شماره‌گذاری، مالیات و بیمه برای خودرو فیدلیتی، در حال حاضر بیش از 75 میلیون تومان است که پس از کسر از مبلغ دریافتی مشتری، به نهادهای مربوطه پرداخت می‌شود.

ثبت نام بهمن موتور برای تست درایو فیدلیتی

تیر 1400: شرکت بهمن موتور همزمان با نمایش خودرو فیدلیتی پرایم در نمایندگی‌های منتخب خود در سراسر کشور، خبر داده که برای جلب رضایت مشتریان، امکان تست رانندگی با فیدلیتی در نمایندگی مرکزی بهمن موتور فراهم شده است. چندی پیش نیز تست درایو دیگنیتی آغاز شده بود.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و رزرو تست درایو فیدلیتی بهمن موتور می‌توانند با شماره تلفن 02148027 در تماس باشند.

برنامه تولید فیدلیتی تا سال 1403

خرداد 1400: فیدلیتی بهمن موتور با گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتری (هرکدام زودتر فرا برسد) تحویل خریداران می‌شود. شرکت بهمن موتور، با اعلام این خبر، همچنین گفته که، خودرو فیدلیتی در سال اول تولیدش حدود 9200 دستگاه ساخته می‌شود. سپس در سال دوم، تیراژ 12 هزار دستگاهی و در سال سوم نیز تیراژ 15 تا 20 هزار دستگاهی خواهد داشت.

تولید پیشرانه فیدلیتی در کارخانه تیوان

فروردین 1400: همزمان با افتتاح کارخانه موتورسازی تیوان در تاریخ 19 فروردین‌ماه، آقای علمرادلو (مدیرعامل گروه بهمن) رسما تایید کرده که موتور چهار سیلندر توربوشارژ خودرو فیدلیتی، در کارخانه تیوان ساخته خواهد شد. 

تولید تایرهای فیدلیتی در شرکت کویرتایر

اسفند 1399: بهمن موتور در تاریخ 25 اسفندماه خبر داده که با همکاری شرکت کویر تایر، موفق به بومی‌سازی لاستیک خودرو جدید فیدلیتی شده است. این لاستیک برای دو سایز رینگ 18 اینچی و 20 اینچی ساخته شده که طبق گفته کویرتایر، تولید این تایر 20 اینچی، تاکنون در ایران سابقه نداشته است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کویرتایر، برای رینگ 20 اینچی خودرو فیدلیتی، از تایر 255/45 استفاده شده که استاندارد سرعت W دارد؛ یعنی می‌تواند تا حداکثر سرعت 270 کیلومتربرساعت، با آن حرکت کرد.

در فاز نخست تولید تایرهای 20 اینچ فیدلیتی، ساخت 48 هزار حلقه برای سال 1400 برنامه‌ریزی شده است.

داخلی سازی فیدلیتی چقدر است؟

بهمن 99 | آقای علیمرادلو (مدیرعامل بهمن موتور) با اشاره به برنامه‌های شرکتش برای تولیدانبوه خودروهای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی، گفته که بهمن موتور محصولاتش را عموما با داخلی‌سازی 20 درصد وارد بازار می‌کند اما این شرکت تلاش می‌کند تا در آینده، میزان داخلی‌سازی فیدلیتی را به 60 درصد برساند.

فیدلیتی، کراس اور جدید بهمن موتور

دی 99 | بهمن موتور با انتشار اولین تیزر از چری جتور X70S، رسما تایید کرد که این کراس‌اور را با نام و برندی جدید در ایران عرضه می‌کند.

برند جدید بهمن موتور، هیچ نام و نشانی از چری ندارد تا حتی در صورت تداوم شرایط تحریم، مانعی بر سر ادامه تولید این خودرو وجود نداشته باشد. بهمن موتور نام این برند جدید را «فیدلیتی» یا FIDELITY اعلام کرده که ترجمه لفظی آن «وفاداری، راستی و درستی» است.

لوکس چری به دست بهمن موتور افتاد

در روزهایی که شاهد خداحافظی نام چری از بازار ایران، هستیم، یکی دیگر از محصولات زیرمجموعه چری، به جاده‌های ایران قدم گذاشته است. این موضوع، می‌تواند دلیل دیگری بر این واقعیت باشد که هرچند نام چری درحال خط خوردن از بازار ایران است، اما چری و شرکای ایرانی‌اش، قصد رفتن از کشورمان را ندارند!

به محض ورود جتور به ایران، تصور می‌کردیم که این برند جدید، قرار است بدست مدیران خودرو در ایران معرفی شود. ولی چنین چیزی صحت نداشت چراکه بعدا فهمیدیم شرکتی که در پشت‌پرده واردات جتور به ایران ایستاده، بهمن موتور است. همان شرکتی که با مونتاژ دیگنیتی پرایم، همکاری‌اش را با برند دانگ‌فنگ شروع کرده و حالا نیز به سراغ زیرمجموعه لوکس چری رفته است.

در مقاله امروز، قرار است درباره فیدلیتی پرایم بهمن موتور صحبت کنیم و آخرین اخبار آن را به گوش شما برسانیم. در انتهای مطلب نیز مشخصات فنی فیدلیتی و لیست آپشن‌هایش را می‌گوییم. همچنین عکس‌های اختصاصی خودرو فیدلیتی نیز در اسلاید بالای صفحه، قابل مشاهده است.

اولین حضور جتور در ایران

مانند اکثر خودروسازان چینی، چری نیز هم جوینت‌ونچرهای متعددی دارد و هم زیرمجموعه‌های خودروساز دارد. در جوینت‌ونچرها، مهم‌ترین همکاری مشترک چری ابتدا در سال 2007 و با معری برند جدید کوروس (Qoros) به بازار اروپا، شروع شد. در سال 2012 نیز چری جوینت‌ونچری با انگلیسی‌ها بست و توانست انحصار تولید، مونتاژ و عرضه خودروهای جگوار لندرور را در بازار چین، به نام خودش ثبت کند. 

در میان زیرمجموعه‌های چری نیز، برند کوین (Cowin) یکی از قدیمی‌ترین زیرمجموعه‌های چری محسوب می‌شود که البته در این روزها، فروش بسیار محدودی داشته و خط تولید اکثر محصولاتش در بازار چین متوقف شده است.

دومین زیرمجموعه مهم این شرکت، برند لوکس چری اکسید (Exeed) است که از سال 2018، محصولاتش را به بازارهای صادراتی فرستاده و همچنان نیز درحال معرفی خودروهای به‌روز و مدرن است.

سومین زیرمجموعه مهم این شرکت، که به فاصله کوتاهی بعد از چری اکسید از راه رسید، برند نیمه‌لوکسی بنام چری جتور (Jetour) است که در ژانویه 2018 رسما به بازار چین معرفی شد. البته جتور برخلاف اکسید، فعلا قرار نیست در بازارهای خارجی فروخته شود و چری نیز تمام تمرکزش را برای فروش هرچه بیشتر جتور، در بازار چین معطوف کرده است.

فیدلیتی؛ اولین کراس اور جتور

چری در همان مراسمی که از برند جدید جتور رونمایی کرد، از اولین محصول این برند، یعنی جتور X70 هم پرده برداشت. عجله چری برای عرضه جتور X70 آنقدر زیاد بود که خیلی زود، تولیدش را در کارخانه هنان (Henan) شروع کرد و نهایتا در اواسط سال 2018 نیز جتور X70 را به خیابان‌های چین فرستاد.

با اینکه چری گفته می‌خواهد جتور X60 را هم در سگمنت کراس‌اورهای جمع و جور معرفی کند، اما از آنجایی که تا زمان نوشتن این مقاله، هنوز چری موفق به انجام این کار نشده، پس فعلا باید جتور X70 را ارزان‌ترین عضو خانواده چری جتور بدانیم.

همچنین یک پله بالاتر از X70، خودروهای سری 90 جتور ایستاده‌اند؛ یعنی مدل جتور X90 که اواخر 2018 معرفی شد و مدل جتور X95 که در سال 2019 راهی بازار چین شده است. البته محصولات چری جتور، محدود به خودروهای کراس‌اور نیست چراکه بزودی شاهد معرفی ون‌های چندمنظوره‌ای هستیم که با نام‌های جتور V60، جتور V70 و جتور V90 به این خانواده، اضافه خواهند شد.

دوقلوهای جتور X70 را بهتر بشناسید

فیدلیتی بهمن موتور در بازار چین، در دو نسخه تحویل مشتریان می‌شود؛ یکی همان جتور X70 است که نسخه استانداردش به حساب می‌آید و دیگری جتور X70S است که به لطف داشتن برخی تجهیزات بیشتر و اندکی تزئینات لوکس‌تر و ظاهر شیک‌تر، قیمت بیشتری نسبت به نسخه استانداردش دارد.

در نمای بیرونی، تفاوت جتور X70 با جتور X70S را می‌توان براحتی تشخیص داد؛ به عنوان مثال در جتور X70S خطوط افقی جلوپنجره حذف شده، شیشه‌های عقب از نوع دودی است، سپرها و رینگ‌ها مجددا طراحی شده و سراگزوزهای دایره‌ای شکل نیز وجود ندارد. در تصویر زیر، تفاوت جتور X70 (سمت چپ) را با جتور X70S (سمت راست) مشاهده می‌کنید.

اگر کابین این دو برادر را هم مقایسه کنید، خواهید دید که در جتور X70S از نمایشگر 12.3 اینچی به عنوان صفحه کیلومتر خودرو استفاده شده. ضمن اینکه مانیتور 10.2 اینچی لمسی آن نیز در بالای داشبورد تعیبه شده است درحالیکه در جتور X70، مانیتور درون داشبورد قرار گرفته و به همین دلیل نیز فضای کابین، ساده‌تر به نظر می‌رسد.

در تصویر زیر، تفاوت کابین جتور X70 (سمت راست) را با کابین جتور X70S (سمت چپ) مشاهده می‌کنید.

البته جزییات دیگری مانند رودری‌ها، صندلی‌ها و حتی کنسول مرکزی نیز در جتور X70S کاملا متفاوت از جتور X70 استحالا که با تفاوت این دو تیپ جتور آشنا شدید، باید این خبر خوب را به شما بدهیم که خوشبختانه، فیدلیتی بهمن موتور، نسخه گران‌تر خانواده ایکس 70، یعنی جتور X70S است.

اگر به تصاویر نسخه تولید نهایی فیدلیتی بهمن موتور دقت کنید، متوجه می‌شوید که در جلوپنجره‌اش خطوط افقی وجود ندارد. در نمای عقبی خودرو نیز اگزوزهای دایره‌ای شکل به چشم نمی‌خورند. پس همه این‌ها به این معنی است که خودروی موجود، جتور ایکس 70 اس است، نه نسخه استانداردش.

مشخصات فنی فیدلیتی پرایم

جتور X70 در ابتدا فقط با موتور 1.5 لیتری توربوشارژی عرضه می‌شد که حدود 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این مدل را می‌توانستید با گیربکس 5 دنده دستی یا 8 دنده اتومات سفارش دهید. 

اما چری از سال 2019، موتور 1.6 لیتری توربوشارژ جدیدی را در اختیار خریداران جتور X70S گذاشت؛ موتوری با قدرت تقریبی 197 اسب بخار و گشتاوری معادل 290 نیوتن متر که فقط و فقط با گیربکس 7 دنده دوکلاچه اتومات قابل سفارش است. ولی بهمن موتور، تصمیم دیگری برای فیدلیتی گرفته است.

در بازار ایران، فیدلیتی بهمن موتور با موتور 1.5 لیتری عرضه خواهد شد. نکته مهم دیگر اینکه موتور 1.5 لیتری فیدلیتی که با کد موتور SQRE4T15C در بازار چین شناخته می‌شود، دقیقا همان موتوری است که مدیران خودرو، برای خانواده چری آریزو و چری تیگو از آنها استفاده می‌کند.

کد موتور E4T15C
نوع موتور 1.5 لیتری توربو یورو5
قدرت 155 اسب بخار در دور موتور 5500
گشتاور 230 نیوتن متر در دور موتور 1750 تا 4000
گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
مصرف 7.5 لیتر
حجم باک 55 لیتر
رینگ 225/45R20
وزن خالص 1575 کیلوگرم

*اطلاعات جدول فوق، از سایت بهمن موتور گردآوری شده است.

امکانات و تجهیزات فیدلیتی پرایم

خودرو فیدلیتی بهمن موتور در سال 1400 با آپشن‌های زیر بدست مشتریانش می‌رسد. همچنین طبق قول بهمن موتور، فیدلیتی در دو نسخه 5 نفره و 7 نفره قابل سفارش خواهد بود که به غیر از تعداد صندلی‌ها، تفاوت دیگری باهم ندارند:

  • ترمزهای ABS با توزیع نیرو ترمز (EBD)
  • کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
  • کنترل سرعت در سرازیری (HDC)
  • کروز کنترل
  • کنترل پایداری (ESC)
  • کنترل کشش (TCS)
  • رادار تغییر لاین (LDW)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سنسور باد تایر (TPMS)
  • سنسور باران (برف پاک کن اتومات)
  • سنسور نور (اتولایت)
  • چهار ایربگ (جلو+جانبی جلو)
  • ایزوفیکس صندلی عقب
  • صندلی تاشو عقب
  • صندلی برقی جلو
  • گرمکن صندلی های جلو
  • نورپردازی داخلی
  • مانیتور 10.25 اینچی با بلوتوث
  • همگام سازی موبایل با مالتی مدیای خودرو (MirrorLink)
  • هشت اسپیکر
  • شارژر وایرلس
  • ورود بدون کلید / استارت دکمه ای
  • فرمان برقی با تنظیم دو حالته
  • صفحه کیلومتر دیجیتال با نمایشگر 12.3 اینچی
  • تهویه اتومات با دریچه‌های عقب
  • دو حالت رانندگی (اکو - اسپرت)
  • دوربین عقب / دوربین 360 درجه
  • چراغ های تمام LED جلو
  • تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو
  • آینه های جانبی برقی با گرمکن
  • آینه عقب الکتروکرومیک
  • سانروف پانوراما
  • شیشه دودی عقب
  • صندوق پران هوشمند با سنسور تشخیص مانع
  • کالیپرهای قرمز رنگ ترمز

قیمت فیدلیتی بهمن موتور

در بازار چین، قیمت چری جتور X70 از 70 هزار یوآن شروع شده و حداکثر به 100 هزار یوآن می‌رسد؛ یعنی حدود 11 تا 15 هزار دلار. در حالیکه قیمت جتور X70S یا همان فیدلیتی پرایم بهمن موتور، بین 110 تا 160 هزار یوآن است؛ یعنی معادل تقریبی 17 تا 24 هزار دلار.

»» قیمت روز فیدلیتی پرایم

»» شرایط فروش فیدلیتی پرایم

آخرین تغییرات قیمت نمایندگی بهمن موتور برای انواع فیدلیتی 5 نفره و فیدلیتی 7 نفره را در جدول زیر، مشاهده می‌کنید:

زمان 5 نفره 7 نفره
خرداد 1400 655 670
مهر 1400 735 -
آبان 1400 ثابت 747
بهمن 1400 785.9 797.9

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

28 دیدگاه

09121433865(391 روز پیش)

سلام بنده و بسیاری از مردم در موقع خرید و فروش و آشنایی با خودروئی و از همه مهمتر نظرات شما در مورد آن خودرو به سایت خوب شما مراجعه میکنند. و خیلی بهتر هست که درموردگروه بهمن با یک تفکر و رای جدید دیگر وارد شوید.چون خلاف گذشته بسیار معتبر دیگر هیچ اهمیتی به نظر و مشگل خریدار نمیدهند. و تمام تولیدشان را فقط جهت برطرف کردن نیاز مالی خود اقدام میکنند. و ربط به تحریم ها نداشته.اگر حتی b50f را ادامه داده بودند اکنون دارای یک خودرو معتبر چین و کشور خودمان بودیم. بدون اطلاع از زمان توقف تولید تعدادی تولید کردند و مردم هم هم ضرر گارانتی و هم ضرر تولید بدون آینده و پشتوانه را قبول کردند. B30که خودروئی با یک امتیاز پایین تر از قبل به همین صورت. نوبت هاوال شد که بدتر از همه. و حالا هم نوبت این خودرو و شرایط خریدی که برای تمامی تولیدات جهت فروش آن ارائه میدهند. جالب اینکه با بهترین و با سابقه ترین خودروسازان چین و دارای رتبه فروش قراردادتنظیم میکنند. و دیگر هم هیچ بهانه ایی بابت اینکه تحریم هستیم ندارند.البته این نظر مصرف کننده هست و بهمن هیچ موقع بابت این مدیریت خودخواهانه توضیحی نداده. و خود را حتی در قبال سهامداران و بیت المال آزار نداده.به چه حقی و قانونی هر سال با این قانون انحصار خودرو کشور اینگونه با زندگی مردم بازی میکنند. هر سال یک خودرو و تعداد محدود.و گارانتی هم در حد تعویض روغن و مصرفی ها. اگر کمپانی فاو با شما بدقولی کرده چرا با ایران خودرو و خودرو هایما آنهم در دو مدل نکرده؟ اگر هم کرده چرا هاوال هم درست همین اقدام را کرد ؟چرا بابت کاپرا این عمل رخ نمیده؟چرا دوباره قراردادb30منعقد شد ؟چرا سایر خودروسازان که حتی یک پنجم شما سابقه حتی مونتاژ هم ندارند اینگونه موفق هستند و حتی مدت گارانتی بیشتری هم ارائه میدهند ؟علت کمبود قطعات یدکی حتی در بازار آزاد آیا بعلت تحریم هست یا بعلت این عملکرد آقایان مدیر؟ چطور به خود جرات این کار را میدهید که سایر شرکتها از آن دوری میکنند و اگر تولید خودروئی را قطع کردند بعلت کمبود مشتری و یا در مقطعی اینکار را میکنند و دوباره تولید میکنند؟ سرمایه بیت المال و مردم را چطور به بازی گرفتید؟ مدیری که اینگونه کارخانه مزدا ایران را بی اعتبار در مقابل مردمش کرد. حتی وجدان کاری و اخلاقی هم از این طرز کار دوری میکنه و خودش را مسئول میدونه. شما چه قدرت بزرگی دارید که آنرا سایر خودروسازان کشور ندارند؟این چه قدرتی است که میتواند با کمپانی ملی چین فاو قرارداد منعقد کند.ولی در رابطه ادامه آن بی اطلاع یا نفع خود را ببیند؟هرسال یک قرارداد و هر شش ماه یک تیم حتما به چین میروند تا نواقص احتمالی و................‌‌برطرف کنند.با پول و سرمایه این ملت

Shapour52 (105 روز پیش)

نکات مطرح شده به نحو درستی تلخ و وارد است، ممنون

Piter(137 روز پیش)

به نظر من که این ماشین به نسبت وزن و آپشن هاش موتور ضعیفی داره و این موتور همان موتور آریزو پنجه که مال یک سدان کوچکه و برای یک شاسی بلند به حساب خودش لوکس ضعیفه به نسبت موتور ۱.۵توربوش هم مصرفش زیاده اما این امتیاز خوبیه که چین به دنبال پیشرفته اما ایران هرسال پرایدش هم بدتر میشه بعد هم این ماشین در ایران تولید میشه و پعلوم نیست چه قطعاتی روش میبندند امیدوارم مثل ماشین های دیگه من در آووردیشون نباشه

amir138787(220 روز پیش)

بین این و دیگنیتی و میتسوبیشی asx 2017 و اسپورتیج 2014 و توسان 2014 کدوم خوبه؟ برای استفاده خونگی و خانوادگی می خوام اگه ماشین بهتری با همین حدود رنج بود که خوب باشه بهم بگید ممنون میشم

ariqnbayat (183 روز پیش)

دیگینتی اصلا نگیر گیربکس سی وی تی است نگیر برو فیلیپینی بگیر بهتره ولی باید بنزین سوپر مکمل این ها بریزی اگه می خوای عمر موفیدش موتور را استفاده کنی تا ۱۵۰ هزار و پنج سال گارانتی داره خیلیم راحته

shayan12345 (203 روز پیش)

دیگنیتی

Shahcar(349 روز پیش)

سلام و عرض ادب به كاربران عزيز من از خريداران اين خودرو البته از بازار آزاد هستم متاسفانه در هر دو فروش موفق به خريد نشدم اولين خودرويي كه خريدم مزدا ٣ بود بعد از اون تا ماه پيش هايما اس٧ توربو داشتم و يك ماهه اين ماشين را خريدم كيفيت متريال و مونتاژ بسيار بالاست و قابل مقايسه با ماشين قبلي نيست قدرت و شتاب ماشين با بنزين سوپر خوبه و بهتره براي اين خودرو حتي الامكان سوپر استفاده كنيد كيفيت سيستم صوتي قابل قبوله و من از صداش راضي هستم فضاي كابين از خودرو قبلي بسيار بيشتره البته تسلط روي ابعاد خودرو هم به نسبت كمتره كه بايد به رانندگي باش عادت كنيد به نظرم عملكرد گيربكس اي تي در ترافيك از دو كلاچه بهتره ولي خوب استفاده ازين گيربكس باعث جلوگيري از افت شتاب و گشاور ميشه اميدوارم از اين توضيحات بهره مند بشيد و اگر قصد خريد داريد با اطمينان بيشتري نسبت خريدتون اقدام كنيد

Amir9000 (191 روز پیش)

مننون از نظر ارزشمند شما. من هم رفتم خریدم. واقعا خودرو فوق العاده ایه.

Khodaei20 (291 روز پیش)

تنها ایرادی که میشه گرفت کیفیت پایین دوربین هاشه، و ایراد خیلی بزرگش نحوه فروشش هست که بیشتر تو بازار آزاد پیدا میشه

mm_re1990@yahoo.com(438 روز پیش)

چری دیوانه نیست که بره از ایران هیچ جا راه نمیدنش

Hero2 (204 روز پیش)

نمیدونم چرا بعضی ها از اینکه ماشین چینی سوارن خوشحال هستن و فکر میکنن بقیه هیچی ندارن،

eden (408 روز پیش)

Ser123 چرت و پرت رو کسی میگه که پول نداره همون اشغالای چینی رو بخره بعد میاد نظر میزاره

gghhhhjigggffffdredrdfr (427 روز پیش)

تو اوکراین بین این همه کشور که رتبه ۶ رو کسب کرد در فروش تو خیلی کشور ها هم هست اطلاع نداری حرف نزن

ser123 (430 روز پیش)

😂😂😂😂😂 عجب چرت و پرت های خنده داری

Mohd(214 روز پیش)

هزینه گمرک برا خودرو های که شرکتهای بزرگ وارد میکنن بصورت قطعات تقریبا زیر ۲۰درصده الکی هم میگن داخلی سازی ۵۰درصد اون گمرک ۱۰۰درصدی برا شخص حقیقی هستش که خودرو کامل وارد میکنه فیدلیتی فولترین مدلش در چین ۱۵هزار دلاره قیمت پایه ۱۱هزار دلاره بعدش تو بازار چین هزینه پلاک داره چون از جاده و خیابون چین دارن استفاده میکنن قیمت درب کارخونه چین از ۱۱تا ۱۵هزار دلاره چون بدون پلاک میخرن

amir138787(220 روز پیش)

سلام من می خوام این ماشین بخرم ولی تو شهرمون بنزین سوپر نیست چی کار کنم میشه مکمل اکتان اضافه کنم؟ لطفاً راهنمایی کنید

دهقان(301 روز پیش)

من ماشین چینی سطح متوسط دارم و واقعا راضی هستم، قبلا از ایران خودرو سه تا ماشین داشتم باور کنید برام از اعضا خانواده بیشتر هزینه بر میداشتن، حالا هم در نظر دارم اینو بفروشم، مبلغ بذارم روش یه فیدیلیتی بخرم اما بعد از مشکل تهیه پول ....مشکل عدم اطمینان به نمایندگی های ایرانه، خوده ماشین رو ندید قبول دارم ولی به نمایندگی و نحوه ارایه خدمات و ارایه طولانی مدت تو بازار...اطمینان ندارم.

آرینariyn(438 روز پیش)

اگه ۱۸ هزار دلار با دلار ۲۰ هزار حساب کنیم میشه ۳۶۰ میلیون که متاسفانه اینو بیشتر از یک میلیارد میکنن تو پاچه ملت غیور ایران یعنی بیشتر از دلار ۶۰ هزار تومنی

peymannik (387 روز پیش)

پس هزینه وارات خودرو و قطعاتش چی میشه گمرک این وسط بوووقه!!؟؟باید ضرب در دو کنی چون هزینه واردات تا ۹۰ درصد قیمت خودرو هست

alip1067(515 روز پیش)

در قیمت گذاری خودروهای چینی واقعا بی انصافی در حق مصرف کننده ایرانی میشه اگر قیمت این ماشین را در بالاترین 18000 دلار بگذاریم با دلار گران 20000 تومنی میشه 360 میلیون تومن و با عوارض و گمرک که قاعدتا نباید زیاد باشه ولی براش 140 میلیون در نظر بگیریم میشه 500 میلیون تومن قیمت خریدار ایرانی . بعضی وقتا آدم فکر میکنه ما ایرانی نیستیم یا اونا اشتباهی مسئولن .

kbehravan (390 روز پیش)

از بس پول چاپ کردن و میکنن، مجبورن اینجوری از دست مردم بگیرنش. فقط بدبختیش اونجاس که پول چاپ شده به دست عده ای خاص میرسه ولی پولی که جمع میشه از جیب همه مردم گرفته میشه. و بنابراین روز به روز فاصله طبقانی بیشتر و اکثریت مردم فقیرتر.

Reza205 (504 روز پیش)

هزینه گمرک در ایران هزینه خود گمرک به تنهایی 45 درصد تا 55 درصد قیمت خودرو هزینه بهداشت هزینه راهنمایی رانندگی و کلی هزینه اضافه دیگه رو بزاریم روش بابت ترخیص یک خودرو از 155 درصد قیمت تا 175 درصد قیمت خودرو را باید پرداخت کرد. این بزرگ ترین شکنجه به دوست داران خودرو های خارجی و بیشترین لطف به فرغون ساز های داخلی متاسفانه

Show More