ماه جاری میلادی، ماه پرترافیکی در دنیای موتورسیکلتها بوده است. ایامی که در آن شرکتهای مختلف مدلهای جذاب خود را رونمایی کردند. خبر خوب اینجاست که مهمانی هنوز تمام نشده و بامو با دستان پر آمده است.
”مدل اسپرت S1000RR در برابر ویراش R سبکتر و البته با بهینهسازیهای بیشتر در حوزه فنی ظاهر شده است. “چندی پیش باواریاییها به مناسبت چهلمین سال تولید موتورسیکلت GS، ویرایش جدیدی با تریم R18 را معرفی کردند. کمی بعد مدل G310GS رونمایی شد. پس از آن شاهد عرضه مدل جذاب M1000RR بودیم. در ادامه اسکوتر برقی CE 04 با طراحی جذاب همه را شیفته خود کرد. دست آخر هم که یک بهروزرسانی دوستداشتنی را روی RnineT دیدیم، اما همه اینها در مقابل پروژه جدید شرکت، چندان قابل توجه نیستند.
خبر میرسد بامو نسخه 2021 مدل اسپرت S1000RR را معرفی کرده است. محصولی که در برابر ویراش R سبکتر و البته با بهینهسازیهای بیشتر در حوزه فنی ظاهر شده است.
تردیدی نیست که اصلیترین جلوه بصری این مدل چراغهای LED نامتقارن و یکتکه آن است. بامو برای افزایش عملکرد آیرودینامیک، پنلهای جانبی را بازسازی کرده تا علاوه بر ظاهری پویاتر، عملکرد میدانی آن نیز بهتر شود.
بامو برای این محصول کیتهای سفارشی شامل فیبر کربن و چراغهای چرخشی را نیز در نظر گرفته است.
شرکت در طول پروسه طراحی مجدد این مدل، اقدامات مختلفی را برای کاهش وزن S1000RR انجام داد. ازجمله تراش دوباره پوسته شاسی و بلوک پیشرانه. این اقدامات موجب شد تا موتور جدید معادل 6.5 کیلوگرم سبکتر شود و وزن نهایی به 198.6 کیلوگرم برسد. این یعنی سبکترین موتورسیکلت در کلاس خود.
برای این محصول یک پیشرانه 999 سیسی چهار سیلندر خطی در نظر گرفته شده است که استانداردهای یورو 5 را نیز پاس میکند. قدرت نهایی این پیشرانه 165 اسببخار در 11000 دور در دقیقه اعلام شده است.
هنوز بامو درباره قیمت مدل 2021 موتورسیکلت S1000RR اظهارنظری نکرده است.
مترجم : نیما حدادی
منبع : rideapart.com