جایگزینی برای مدل‌های فیت و جاز

معرفی هوندا سیتی هاچ‌بک مدل 2021

5 آذر 1399 12:01

درحالی‌که روز به روز شاهد افزایش استقبال از شاسی‌بلندها در بازار جهانی خودرو هستیم، جای خوشحالی است که شرکتی همچون هوندا همچنان به سایر رده‌ها توجه دارد. تنها یک سال پس از معرفی نسخه سدان از مدل سیتی، اکنون همتای 5 در این خودرو نیز به میدان آمده تا جای خالی هاچ‌بک کوچک جاز (که در برخی بازارها با نام فیت عرضه می­‌شد) را پر کند.

هوندا سیتی هاچ‌بک مدل 2021 به عنوان جایگزینی برای مدل‌های فیت و جاز، در جایگاهی بین سیویک هاچ‌بک و فیت قرار گرفته است.برخلاف تصور برخی افراد، سیتی محصول تازه واردی نبوده و نسل اول آن در سال 1981 روی خط تولید قرار گرفته است. فرم ظاهری و فاصله میان محورهای هوندا سیتی هاچ‌بک 2021 کاملاً مشابه نسخه سدان است با این تفاوت که 20.8 سانتی‌متر از طول آن کاسته شده. با وجود فاصله محوری یکسان با نسخه سدان، هوندا اعلام کرده به علت بازنگری در طراحی صندلی‌های سیتی هاچ‌بک این خودرو اکنون فضای بیشتری برای سرنشینان خود فراهم نموده است.

هوندا این مدل جدید را در تایلند با پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری بنزین‌سوز و مجهز به توربوشارژر با قدرت 120 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 173 نیوتن‌متر به فروش می‌­رساند. نیروی پیشرانه مذکور از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می­‌شود.

هوندا سیتی هاچ‌بک مدل 2021

نسخه RS از هوندا سیتی هاچ‌بک که در تصاویر رونمایی با رنگ قرمز به نمایش درآمده، به برخی تزئینات ظاهری و البته تعداد بیشتری امکانات رفاهی در فضای کابین مجهز شده تا نظر طیف دیگری از مشتریان را جلب کند.

پدال‌های تعویض دنده، شش کیسه هوا، کروزکنترل، پورت‌های USB و زیرآرنجی برای سرنشینان ردیف عقب، سیستم صوتی با هشت بلندگو، نمایشگر لمسی 8 اینچی اطلاعات سرگرمی و صفحه پشت آمپر با نورپردازی قرمز مهمترین امکانات قابل اشاره بشمار می‌­آیند.

قیمت تعیین شده برای هوندا سیتی هاچ‌بک در تایلند (محل تولید این خودرو) از 19,700 دلار برای مدل پایه آغاز شده و تا 24و700 دلار برای نسخه RS افزایش می­‌یابد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران