به افتخار مشاهیر صنعت هوایی

معرفی بوگاتی شیرون اسپرت Les Legendes du Ciel

5 آذر 1399 13:00

شرکت بوگاتی با معرفی نسخه Les Légendes du Ciel از مدل شیرون اسپرت، قصد دارد افتخارات خود در مسابقات اتومبیلرانی قرن گذشته را گرامی بدارد.

بوگاتی شیرون اسپرت Les Légendes du Ciel آمده تا افتخار همکاری بوگاتی با مشاهیر صنعت هوایی را یادآوری کند.این شرکت فرانسوی در طول 110 سال حیات خود، سابقه شرکت در بسیاری مسابقات مهم و همکاری با رانندگان افسانه­‌ای همچون Albert Divo ،  Robert Benoist و Bartolomeo 'Meo' Costantini را داشته، کسانی که مدتی در خدمت نیروی هوایی فرانسه نیز بودند.

بکارگیری رانندگانی که سابقه همکاری با نیروی هوایی را نیز داشتند، ایده آقای اتوره بوگاتی، بنیانگذار این شرکت خودروسازی بود. به عقیده وی، این رانندگان می­‌توانستند از شهامت و تجربیاتی که در سفرهای هوایی کسب کرده بودند در پیست مسابقه استفاده نمایند. ناگفته نماند آقای بوگاتی دستی نیز در طراحی پیشرانه هواپیما داشت.

بوگاتی شیرون اسپرت Les Legendes du Ciel

اکنون بوگاتی شیرون اسپرت Les Légendes du Ciel آمده تا افتخار همکاری بوگاتی با مشاهیر صنعت هوایی را یادآوری کند.

اولین نکته جالب توجه این بوگاتی سفارشی رنگ خاکستری مات آن است که از رنگ هواپیماهای دهه 20 میلادی برگرفته شده و با نواری سفید همراه شده که از ابتدا تا انتهای بدنه را طی نموده است.

غیر از رنگ بدنه، باید به لوگوی Les Légendes du Ciel، رنگ‌های سفید، آبی و قرمز (پرچم فرانسه) روی رکاب فیبرکربنی مشکی و جلوپنجره مشکی براق با پره‌های آلومینیومی نیز اشاره کرد. در هنگام باز کردن درها، نوری با طرح لوگوی اختصاصی این مدل به روی زمین می­‌تابد.

کابین بوگاتی شیرون اسپرت Les Legendes du Ciel

فضای کابین این نسخه از بوگاتی شیرون اسپرت همچون مدل استاندارد بسیار باکیفیت و در اکثر نقاط پوشیده از چرم بوده با این تفاوت که روی قطعات آلومینیوم براق دستگیره درها و کنسول میانی لوگوی Les Légendes du Ciel و روی پوشش داخلی درها، طرح گرافیکی دو هواپیمای مشهور قدیمی یعنیNieuport 17  و بوگاتی Type 13 دیده می­‌شود.

برای پوشش‌های چرمی در کابین این مدل از نوع بسیار باکیفیت و سفارشی Gaucho با رنگ قهوه‌­ای روشن استفاده شده که باز هم یادآور هواپیماهای قدیمی است. از ماده گران‌قیمت و البته سبک وزن فیبرکربن برای ساخت اگزوزها و پوشش پیشرانه 16 سیلندر شیرون اسپرت استفاده شده است.

بوگاتی برای خریداران این مدل امکان سفارش سقف شیشه‌­ای Sky View را نیز فراهم کرده تا سرنشینان این خودرو در هنگام حرکت در جاده از روشنایی آسمان نیز بهره‌مند باشند.

بوگاتی شیرون اسپرت Les Légendes du Ciel همچون نسخه استاندارد به پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر به قدرت 1480 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 1600 نیوتن‌متر مجهز شده که امکان دستیابی به حداکثر سرعت 420 کیلومتر برساعت را برای آن فراهم می‌­کند.

بوگاتی برای ساخت تنها 20 دستگاه از این مدل سفارشی با قیمت 2.88 میلیون یورو برنامه‌ریزی کرده و تولید آن را از اواخر سال 2020 آغاز می­‌کند.

دیدگاه کاربران