گوانگژو 2020 : اولین فیس‌لیفت بدون تغییرات فنی

چری جتور X70S برقی برای 2021

7 آذر 1399 15:00

چند ماهی است که نام جتور (Jetour) را زیاد در بازار کشورمان می‌شنویم؛ همان برندی که زیرمجموعه چری است و حالا مدیران خودرو، تست فنی یکی از محصولات جدید این برند، یعنی جتور X70S را در ایران شروع کرده.

X70S برقی با یکبار شارژ می‌تواند تا 450 کیلومتر جابجا شودبعد از سال 2018 که جتور X70 به بازار چین معرفی شد، چری آنرا در 4 تیپ مختلف تحویل مشتریانش داد؛ تیپ پایه که جتور X70M نام دارد و ارزان‌ترین است. دومین تیپ، همان جتور X70 است که آپشن‌های بیشتری نسبت به X70M دارد.

سومین تیپ را باید جتور X70 Coupe بدانیم که علی‌رغم نامش، اما استایل کراس‌اورهای کوپه را ندارد و صرفا با داشتن رنگ‌بندی بیشتر و ظاهری اسپرت‌تر، از مابقی تیپ‌های جتور، متمایز شده است.

چهارمین تیپ، جتور X70S نام دارد که با تغییر سپرها، داشبورد و اضافه‌شدن آپشن‌های بیشتر، گران‌ترین عضو خانواده جتور به حساب می‌آید. پنجمین تیپ، در واقع نسل دوم جتور X70 است که چری با نام جدید جتور X70 پلاس، دوباره آنرا به بازار چین برگردانده است.

اما ششمین تیپ جتور، که سوژه مقاله امروز ما شده، نسخه تمام برقی جتور X70 است که مشتریان چینی، آنرا با نام جتور X70S EV می‌شناسند. چری این کراس‌اور برقی را بر پایه جتور X70S ساخت و از سال 2019 آنرا راهی بازار کرد. جتور X70S EV با اینکه نخستین محصول تمام برقی جتور لقب گرفت ولی همیشه منتقدان، به دلیل ظاهرش، روی خوشی به آن نشان نمی‌دادند چراکه معتقد بودند، تغییر ظاهری در نسخه برقی، حداقل کاری بود که چری می‌توانست آنرا انجام دهد ولی نداد.

حالا که حدود 2 سال از فروش جتور X70S EV می‌گذرد، چری جواب منتقدانش را با معرفی اولین فیس‌لیفت این خودرو، داده است؛ فیس‌لیفتی که در نمایشگاه گوانگژو 2020 رونمایی شد و قرار است بعنوان مدل 2021 به بازار چین بیاید.

در فیس‌لیفت جتور X70S برقی، دیگر خبری از جلوپنجره نیست و به همین دلیل نیز با چهره جدیدی روبرو هستیم. چراغ‌ها همچنان ثابت مانده ولی رینگ‌ها و سپرهای جلو و عقب تغییر کرده و مجددا طراحی شده‌اند. با اینکه در نمای جانبی جتور X70S EV طرح گرافیکی جدیدی را می‌بینیم اما چری قرار نیست در نسخه تولید نهایی، از آن استفاده کند.

در کابین جتور X70S برقی، هیچ تغییری رخ نداده ولی چری با اضافه‌کردن رنگ آبی در برخی جزییات داشبورد، کنسول، فرمان و رودری‌ها، هم خواسته برقی بودن این خودرو را نشان دهد و هم خواسته تغییری جدید، در کابین این خودرو داده باشد.

قدرت و گشتاور موتور الکتریکی بکار رفته در جتور X70S EV به ترتیب معادل 170 اسب بخار و 300 نیوتن متر است و می‌تواند این چری برقی را با یکبار شارژ، حدود 400 الی 450 کیلومتر جابجا کند. قیمت این فیس‌لیفت هنوز اعلام نشده اما احتمالا در همان محدوده قیمتی 150 تا 170 هزار یوآن خواهد بود که معادل تقریبی 22 الی 26 هزار دلار است.

دیدگاه کاربران