•  اومودا 5EV (فونيکس FX برقي)
  •  اومودا 5EV (فونيکس FX برقي)
  •  اومودا 5EV (فونيکس FX برقي)
  •  اومودا 5EV (فونيکس FX برقي)
  •  اومودا 5EV (فونيکس FX برقي)
  • اومودا 5EV

با قابلیت پیمایش 450 کیلومتر

بررسی فونیکس اف ایکس برقی (Fownix FX EV)

10 اردیبهشت 1403 09:18

عرضه اومودا 5 برقی در بازار ایران

با رسیدن اولین محموله از OMODA 5EV به کشورمان، حالا مشخص شده که شرکت مدیران خودرو برای عرضه این خودرو تمام برقی، آماده شده است. البته این خودرو قرار نیست با نام اومودا عرضه شود چراکه مدیران خودرو، نام فونیکس FX برقی را برای آن انتخاب کرده‌اند.

شرکت چری، با اینکه این محصول را ابتدا در نمایشگاه شانگهای 2023 در معرض دید چینی‌ها قرار داده بود ولی اولین رونمایی بین‌المللی آن، در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 انجام شد و سپس عرضه آن را در سال 2024 آغاز کرد.

طراحی فونیکس FX برقی

فونیکس اف ایکس برقی، تغییرات و اصلاحات ظاهری مختصری نسبت به نسخه احتراقی داشته است. این تغییرات عمدتا در بخش جلویی خودرو مشهود هستند؛ به طوری که جلوپنجره مشبکی کاملا حذف شده و نمای جلویی بسته با زاویه‌های تیز است. چراغ‌های LED بازنگری شده و حروف بزرگ OMODA روی آن حک شده است.

 اومودا 5EV (فونیکس FX برقی)

در بخش عقب نیز با اسپویلر متفاوتی رو به رو هستیم و نام برند چری نیز روی نوار چراغ‌ها حک شده است. خروجی‌های اگزوز نیز حذف شده و یک سپر سیاه جایگزین آن است.

مشخصات فنی فونیکس FX برقی

فونیکس FX برقی برای اولین بار اوایل سال 2023 در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش گذاشته شد. چری در نمایشگاه قطر تاکید کرد که باتری آن 61 کیلووات‌ساعت ظرفیت دارد و قدرت موتور الکتریکی که روی محور جلو تعبیه شده به 204 اسب‌بخار می‌رسد.

فونیکس FX با موتور احتراقی، آنقدر سریع نیست؛ بنابراین از نسخه الکتریکی آن نیز نباید توقع شتاب سریع و عملکرد قوی داشته باشیم. شتاب صفر تا صد آن به 7.6 ثانیه می‌رسد و برد حرکتی‌اش نیز حدود 450 کیلومتر است. این کراس‌اور برقی، از شارژ سریع 110 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و در مدت زمان 30 دقیقه از شارژ صفر به 80 درصد می‌رسد.


شرایط فروش فونیکس FX برقی

برای اطلاع از قیمت نمایندگی انواع محصولات فونیکس و همچنین جهت اطلاع از طرح‌ فروش نقدی خودروهای فونیکس و پیش فروش محصولات این شرکت، مقاله شرایط فروش فونیکس را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران