• مک‌ لارن سلوس Solus GT

سوپراسپرتی تک‌نفره به سبک خودروهای مسابقه‌ای

معرفی مک‌لارن سلوس GT

30 مرداد 1401 12:56

شرکت مک‌­لارن با رونمایی از سُلوس (Solus) در نمایشگاه مونته­‌ری، علاقمندان را شگفت‌زده کرده است.

مک‌­لارن سُلوس در قالب یک خودروی تک‌­نفره طراحی شده که سرنشین پس از باز شدن بخشی از بدنه به سبک هواپیمای جنگنده، می­‌تواند وارد کابین شود.مک‌­لارن سلوس به پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده است، که 829 اسب‌­بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. این پیشرانه به عنوان یکی از عناصر ساختاری شاسی طراحی شده و تا ده هزار دور در دقیقه، دوران می‌کند. گیربکس هفت سرعته سکوئنشال روی محور عقب نصب شده و برخی قطعات آن از آلیاژ منیزیوم و آلومینیوم ساخته شده است.

درحالی‌که وزن کلی مک­‌لارن سلوس به حدود یک تن محدود شده است، نیروی عمودی بیش از 1.2 تن روی بدنه آن وارد می‌­شود. این مهم به کمک انبوهی از قطعات آیرودینامیک بدنه همچون حاشیه چرخ‌ها، زیرسپری جلو و نصب خنک‌­کننده پیشرانه در گلگیرهای عقب، حاصل شده است.

سیستم تعلیق مک­‌لارن سلوس در هر دو محور به صورت دوبل جناغی طراحی شده، که در جلو و عقب با کمک‌­فنرهای پوشرود و پولرود همراه است.

مک‌ لارن سلوس Solus GT

مک‌­لارن سُلوس در قالب یک خودروی تک‌­نفره طراحی شده که سرنشین پس از باز شدن بخشی از بدنه به سبک هواپیمای جنگنده، می­‌تواند وارد کابین شود. برای انطباق با بدن سرنشین، طراحی صندلی هر نمونه از مک­‌لارن سُلوس به صورت سفارشی انجام خواهد شد.

به سبک خودروهای مسابقه­‌ای، نمایشگر پشت آمپر در میان فرمان قرار گرفته و با دکمه‌­های تنظیمات، احاطه شده است. میله‌­های حفاظتی داخل کابین هم از جنس تیتانیوم و با کمک فناوری چاپ 3 بعدی تولید شده است.

علاوه بر کلاه ایمنی، لباس مخصوص و محافظ سر و گردن با تایید FIA، هریک از مشتریان این خودرو برخی موارد آموزشی را نیز دریافت خواهد کرد.

مک‌ لارن سلوس Solus GT

مک‌­لارن سلوس فعلاً در حال گذراندن مراحل آزمایشی است. خریداران هم پس از دریافت آموزش‌های لازم، مجوز حضور در رویدادهای مختلف را به دست می‌­آورند. مرحله بعد، دریافت جعبه ابزار شامل لوازم ارتباط رادیویی، محفظه خنک­‌کننده و سایر تجهیزات لازم برای حضور در مسابقات اتومبیلرانی است.

مک­‌لارن سُلوس در تیراژ 25 دستگاه تولید خواهد شد، که البته همگی قبلاً به فروش رسیده است. تحویل خودرو به مشتریان از سال 2023 آغاز می­‌شود.

دیدگاه کاربران