عرضه از نیمه اول سال 2021

آئودی SQ5 اسپرت‌بک با پیشرانه دیزلی

7 آذر 1399 11:28

هنگامی که آئودی در اواخر ماه سپتامبر مدل Q5 اسپرت‌بک را معرفی نمود، تنها به انتشار چند تصویر از نسخه استاندارد به همراه مشخصات نسخه S مخصوص بازار آمریکای شمالی اکتفا کرد. اکنون خودروساز آلمانی تصاویر نسخه اروپایی این مدل را نیز منتشر کرده است.

گویا پیشرانه دیزل آئودی فعلاً قصد بازنشستگی ندارد و این بار در سینه مدل SQ5 اسپرت‌بک نشسته است.درحالی‌که آئودی از مدتی پیش SQ7 و SQ8 را تنها با پیشرانه بنزین سوز ارائه می‌کند، قرار است مدل کوچکتر SQ5 با پیشرانه دیزل TDI هم به خریداران عرضه شود. پیشرانه مذکور همان واحد شش سیلندر 3 لیتری است که 337 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در S5 مخصوص بازار اروپا نیز نصب می‌­شود.

از آنجا که برنامه‌‌ای برای تولید نسخه RS از Q5 اسپرت‌بک وجود ندارد بنابراین SQ5 سریع‌ترین عضو خانواده Q5 بوده و می‌­تواند ظرف 5.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این کراس‌اور آلمانی به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر برساعت محدود شده است. براساس اعلام آئودی، مصرف سوخت SQ5 در سیکل ترکیبی برابر با 7 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

آئودی SQ5 اسپرت‌بک دیزلی مدل 2021

پس از رونمایی SQ5 TDI عادی در اوایل ماه جاری، از مشاهده نسخه اسپرت‌بک این خودرو چندان متعجب نشده‌ایم چراکه جزء فرم شیب‌دار سقف، تفاوت چندانی میان این دو مدل وجود ندارد. البته حذف خروجی‌های مصنوعی اگزوز را نیز نباید از نظر دور داشت.

آئودی SQ5 اسپرت‌بک در این نسل برای نخستین بار به صورت همزمان با پیشرانه‌های TFSI و  TDI تولید شده و از نیمه اول سال 2021 به مشتریان عرضه خواهد شد. بد نیست بدانید این خودرو غیر از اروپا، در مکزیک و چین نیز تولید می‌شود.

دیدگاه کاربران