با چهره و پیشرانه بروزرسانی شده

معرفی آئودی SQ5 TDI مدل 2021

24 آبان 1399 14:30

پیشرانه‌های دیزل هنوز در اروپا طرفدار دارند و حتی می­‌توانند در برخی موارد مزیت‌های فنی خود را به رخ بکشند، بنابراین آئودی هم تصمیم گرفته نسخه جدید از SQ5 TDI را با مدل 2021 و به همراه بروزرسانی‌های فنی و ظاهری عرضه نماید. لازم به ذکر است که آئودی برنامه‌ای برای عرضه این خودرو با پیشرانه دیزل در ایالات متحده ندارد.

آئودی SQ5 TDI مدل 2021 از سه ماهه اول سال 2021 و با قیمت پایه 68,137 یورو در آلمان به فروش خواهد رسید.ظاهر آپودی SQ5 TDI کمی تغییر کرده چراکه چراغ‌های جلو زاویه‌دارتر شده و فرم چندضلعی پیدا کرده ضمن این‌که اجزای جلوپنجره و خروجی‌های اگزوز نیز متفاوت از قبل به نظر می­‌رسند. امکان سفارش چراغ‌های عقب به صورت دیجیتال OLED نیز وجود دارد.

پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل این خودرو به جای 342 اسب‌بخار که در مدل 2019 تولید می­‌کرد، اکنون 337 اسب‌بخار خروجی دارد هرچند حداکثر گشتاور بدون تغییر باقیمانده و برابر با 700 نیوتن‌متر است.

آئودی SQ5 TDI مدل 2021

در نسخه جدید این پیشرانه به جای پیستون‌های آلومینیومی قبلی از فولاد فورج‌کاری شده استفاده شده تا از اتلاف حرارت جلوگیری شود ضمن این‌که حرکت این قطعات تسریع شده تا عمل احتراق بهتر انجام شود. علاوه‌براین، باید به بهبود عایق‌بندی منیفولد اگزوز، نصب کمپرسور کوچک‌تر و سبک‌تر برای توربوشارژر و اینترکولر آبی/هوایی در داخل بخشV شکل پیشرانه اشاره کرد ضمن این‌که مسیر جریان هوا به توربوشارژر نیز کوتاه‌تر شده که باعث تسریع در عملکرد آن خواهد شد.

همچون مدل قبلی، سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت در کنار پیشرانه حضور داشته و برای از بین بردن تأخیر توربو همچنان از کمپرسور برقی (EPC) هم استفاده شده که در همکاری با توربوشارژر معمولی عمل کرده و هرزمانی که جریان گازهای خروجی اگزوز برای چرخاندن توربوشارژر کم باشد، هوا را به داخل پیشرانه ارسال و از تأخیر توربو جلوگیری می­‌کند. در مدل 2021، این کمپرسور مورد تنظیم مجدد قرار گرفته تا در محدوده گسترده‌تری از دور موتور عمل کند و میزان پاسخگویی پیشرانه را نسبت به قبل افزایش دهد.

با وجود کاهش رقم قدرت خروجی پیشرانه آئودی SQ5 نسبت به مدل قبل، شتاب صفر تا صد کیلومتر یکسان با مدل قبلی و برابر با 5.1 ثانیه است و حداکثر سرعت نیز همچنان به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک به چرخ‌ها انتقال می­‌یابد هرچند که در هنگام رانندگی در شرایط عادی، گشتاور پیشرانه به نسبت 40 به 60 به محورهای جلو و عقب ارسال می‌شود. البته بسته به شرایط، امکان ارسال گشتاور تا سقف 70 درصد به محور جلو و 85 درصد به محور عقب وجود دارد. در صورت سفارش خریدار، دیفرانسیل توزیع گشتاور نیز روی محور عقب نصب خواهد شد.

کابین آئودی SQ5 TDI مدل 2021

کابین آئودی SQ5 TDI مدل 2021 را می‌­توان در رنگ‌های مشکی یا خاکستری تیره و با روکش ترکیبی چرم و چرم مصنوعی یا چرم و پارچه میکروفایبر دینامیکا سفارش داد. پوشش چرم ناپا به رنگ قرمز ماگما و صندلی‌های مجهز به ماساژور و تهویه نیز جزء موارد قابل سفارش است.

نمایشگر 10.1 اینچی اطلاعات سرگرمی جایگزین نمونه 8.3 اینچی قبلی شده ولی صفحه پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی همچنان در جای خود باقیمانده است.

آئودی SQ5 TDI مدل 2021 از سه ماهه اول سال 2021 و با قیمت پایه 68,137 یورو در آلمان به فروش خواهد رسید.

دیدگاه کاربران