مدتی پس از معرفی سدان لوکس و البته برقی EQS توسط مرسدسبنز، اکنون مدل EQE 350 رونمایی شده است. موقعیت میان این دو مدل را میتوان با جایگاه کلاسهای S و E مقایسه کرد.
تولید مرسدسبنز EQE 350 از اواسط 2022 آغاز خواهد شد. بازار هدف این خودرو، قاره اروپا و آمریکای شمالی است.
طراحی مرسدسبنز EQE
در عین شباهت زیاد با مرسدسبنز EQS، بدنه و فاصله بین محورهای EQE به ترتیب 33 و 8 سانتیمتر کوتاهتر شده و به ترتیب برابر با 4.934 و 3.122 متر است.
در طراحی بدنه EQE مواردی همچون ابعاد بزرگ جلوپنجره، طرح تیزگوشه چراغهای جلو با جزئیات LED متمایز و طرح متفاوت رینگهای قابل انتخاب با ابعاد 19 یا 20 اینچ را میتوان نام برد، که باعث ایجاد تمایز میان این خودرو با EQS شده است.
ضریب درگ بدنه مرسدسبنز EQE برابر با 0.2 است، که آن را در کنار EQS در مقام آیرودینامیکترین خودروهای جهان قرار میدهد.
کابین و امکانات مرسدسبنز EQE
در نسخه استاندارد EQE شاهد نصب دو نمایشگر 12.8 اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و 12.2 اینچی پشت آمپر هستیم، درحالیکه با پرداخت مبلغ بیشتر، نمایشگر هایپراسکرین متشکل از سه نمایشگر 12.3، 17.7 و 12.3 اینچی قابل دریافت است، که در زیر شیشه یک تکه 56 اینچی قرار میگیرد.
با سفارش پکیج AMG-Line برای EQE، صندلیهای استاندارد به نمونههای اسپرت تغییر میکند، که به دلایل محیط زیستی با پوشش چرم مصنوعی MB-Tex روکش خواهند شد. ماساژور صندلیها نیز به چند برنامه پیشفرض مجهز شده است.
سامانه ایمنی فعال این خودرو مواردی شامل ترمز خودکار اضطراری، دستیار نوربالا و هشدار پیشگیری از برخورد را دربر میگیرد. با سفارش پکیج دستیار راننده، دستیار حرکت بین خطوط، دستیار تعویض خط، پایش نقاط کور و سامانه تشخیص برخورد جانبی هم به موارد قبلی اضافه خواهد شد.
مشخصات فنی مرسدسبنز EQE
نیروی محرکه مرسدسبنز EQE 350 از مجموعه باتری 90.6 کیلووات ساعتی و یک موتور برقی با نیروی 215 کیلووات تامین شده است، که در مجموع 288 اسببخار قدرت و 530 نیوتنمتر گشتاور در اختیار این سدان برقی قرار میدهد.
نیروی پیشرانه به صورت استاندارد از طریق سیستم انتقال قدرت تک سرعته به چرخهای عقب منتقل میشود ولی سامانه چهار چرخ محرک 4Matic هم به صورت آپشن قابل انتخاب است، که نصب یک موتور برقی روی محور جلو را نیز به همراه خواهد داشت.
شعاع حرکتی مرسدسبنز EQE براساس استاندارد WLTP برابر با 660 کیلومتر است و با اتصال به جریان شارژ سریع، ظرف تنها 31 دقیقه میزان شارژ از 10 به 80 درصد افزایش مییابد.
سیستم تعلیق در محور جلو به صورت چهار اتصالی و در محور عقب با آرایش مولتیلینک است، که نسل جدید S کلاس را به یاد میآورد. با سفارش سیستم فرمانپذیری عقب، زاویه چرخهای عقب تا 10 درجه تغییر میکند.
سیستم تعلیق ایرماتیک با کمکفنرهای تطبیقپذیر و قابلیت کاهش ارتفاع خودکار تا 2.5 سانتیمتر در سرعت بیش از 120 کیلومتر برساعت و افزایش ارتفاع دستی تا همین میزان در سرعت کمتر از 40 کیلومتر برساعت، یکی دیگر از ویژگیهای EQE است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com