در بازار موتورسیکلتهای سطح پایین، با انبوهی از مدلهای مدرن و مهیج 125 سیسی روبرو هستیم. در گذشته مدلهای سازگار با قوانین A1 از نظر عملکرد بسیار خستهکننده بودند. یک دهه بعد از آن، این محصولات پایه هنوز هم برای تازهواردان جذاب هستند. این دقیقاً همان کاری است که یاماها با موتورسیکلت پایه خود یعنی YZF-R125 خود کرده است. نسخه 2021 این محصول حرفهای تازهای برای گفتن دارد.
”یاماها سیستم تنفس آن را مشابه با مدلهای اسپرتتر R1 و R6 طراحی کرده است. “موتورسیکلت فوق به یک پیشرانه 124.7 سیسی تک سیلندر مایعخنک مجهز شده که 15 اسببخار قدرت دارد. البته مطمئن باشید که این موتور انتظارات شما را بالاتر میبرد. چراکه یاماها سیستم تنفس آن را مشابه با مدلهای اسپرتتر R1 و R6 طراحی کرده است.
یاماها R125 برای مدل 2021 دو رنگ جدید را به لیست فروش اضافه کرده است. رنگ آبی برگرفته از همان چیزی است که پیشتر روی R1 هم دیده بودیم. شرکت به منظور رعایت استانداردهای جدید در این مدل از محافظه دستهفرمان استفاده کرده است.
محصول جدید میرود تا در کنار برادر خود MT-125، موفقیتی جدیدی را در بازار اروپا به دست بیاورد. البته یاماها برای بازار آسیایی خود نسخههای سفارشی R15 و MT-15 را کنار گذاشته است. هر دو مدل در بازارهای هند، اندونزی و فیلیپین موفقیتهای چشمگیری را به دست آوردهاند. احتمالاً تا الان متوجه شدهاید که یاماها برنامهای برای عرضه این اسپرت ساده در بازار آمریکای شمالی ندارد. با این حال آمریکاییها میتوانند سال جدید را با مدلهای YZF-R3 و MT-03 آغاز کنند.
مترجم : نیما حدادی
منبع : rideapart.com