معرفی یاماها MT-10 مدل 2022

یاماها می‌گوید مدل MT-10 سال 2022 با را مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها عرضه می‌کند. این تغییرات بیشتر مربوط به بخش الکترونیکی پیشرانه و افزودن شدن تجهیزات جدید به منظور افزایش لذت سواری است.

برای یاماها MT-10 از قوای محرکه 998 سی‌سی استفاده شده، که پیش‌تر به خوبی جوابش را روی مدل YZF-R1 پس داده بود و الان هم با استاندارد آلایندگی یورو 5 تطابق دارد. مهم‌ترین تغییری که در نسخه جدید موتورسیکلت MT-10 اعمال شده پیشرانه جدید از خانواده CrossPlane 4 است. یک قوای محرکه 998 سی‌سی که پیش‌تر به خوبی جوابش را روی مدل YZF-R1 پس داده بود و الان هم با استاندارد آلایندگی یورو 5 تطابق دارد.

در این محصول میله‌های اتصالی فولادی به جای مدل تیتانیومی استفاده شده است. اکنون قدرت آن 165.5 اسب‌بخار در 11 هزار و 500 دور در دقیقه و گشتاورش 112 نیوتن‌متر در 9000 دور در دقیقه ثبت می‌شود. هم‌چنین با استفاده از فناوری جذب اینرسی گشتاور، برد میانی موتور هم افزایش پیدا می‌کند. علاوه‌براین فناوری سنتی EFI برای ارائه قدرت بیشتر بین دور موتورهای 4000 تا 8000 بهینه‌سازی می‌شود.

یاماها MT-10 مدل 2022

صدای جذاب پیشرانه توسط چیزی که یاماها آن را تقویت‌کننده آکوستیک می‌نامد، افزایش پیدا کرده است. این ساختار در دو طرف مخزن سوخت 17 لیتری قرار دارد و صدای القایی را مستقیماً به راکب منتقل می‌کند. هم‌چنین صدای اگزوز MT-10 نیز که لوله‌های تیتانیومی بیرونی می‌آید، طنینی عمیق و متمایز را شکل می‌دهند.

در بخش بهینه‌سازی الکترونیکی یاماها روی این موتور محدودکننده سرعت را تعبیه کرده که به راکب اجازه می‌شود حداکثر سرعت را خودش تنظیم کند. این باعث می‌شود که علاوه بر جلوگیری از جریمه شدن در بزرگراه‌هایی که سرعت مشخص دارند، از تصادف نیز جلوگیری شود.

یاماها MT-10 مدل 2022

تمام اطلاعات روی یک نمایشگر رنگی جدید 4.2 اینچی برگرفته از YZF-R1 نمایش داده می‌شود. در این مدل انتخاب مودها و تنظیم نمایشگر در دسته چپ فرمان قرار دارد. یاماها MT-10 جدید با وزن 212 کیلوگرمی و صندلی 835 میلی‌متر شامل سه ترکیب رنگی برای مدل 2022 می‌شود.

تردیدی نیست که این محصول در بازارهای اصلی خود رقابتی جدی با ب‌ام‌و S1000R، هوندا CBR1000R، دوکاتی استریت‌فایتر V4، تریومف 1200RS و سوزوکی GSX S1000 خواهد داشت.

مترجم : نیما حدادی

منبع : paultan.org