مدرن کردن خاطره قدیمی با 300 هزار دلار

رنجرور کلاسیک، برقی شد

22 آذر 1399 15:35

ترند جدید خودروسازان بزرگ به‌وضوح روی خودروهای برقی متمرکز شده است. جذابیت محصولات الکترونیکی هم به لحاظ آلایندگی صفر و هم به لحاظ هزینه‌های مربوط به انرژی، شرکت‌های مختلف را به این حوزه ترغیب کرده است. مانند جدیدترین پروژه شرکت Lunaz که روی یک رنجرور کلاسیک انجام شده است.

قیمت پایه این خودرو چیزی حدود 327 هزار دلار خواهد بود.لوناز که پیش از این سابقه برقی کردن جگوار XK120 را در کارنامه خود داشت این بار سراغ یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای انگلیسی رفته است. شرکت می‌گوید در فاز اول قصد دارد 50 دستگاه از نمونه برقی شده این خودرو را تولید کند.

چالش اصلی پروژه فوق نه فقط مربوط به پیمایش شهری، بلکه افزایش قابلیت‌ها برای حضور در محیط‌های آفرود است. همانطور که از تصاویر مشخص است، لوناز با احترام به طراحی اصیل این رنجرور، تغییری در ظاهر آن اعمال نکرده است. این وفاداری در داخل کابین نیز مشاهده می‌شود. با این حال می‌توان صندلی‌های جدید و اضافه شدن المان‌های مرتبط با ظرفیت باتری‌ها و توان موتور برقی را روی کنسول دید.

تبدیل رنجرور کلاسیک به یک خودروی برقی توسط شرکت لوناز

تحول اساسی در ساختار قوای محرکه می‌تواند به رانندگی راحت آن آسیب وارد کند. اگرچه این شرکت مدعی است مدل جدید را با هدف جلب رضایت مشتریان قدیمی بازطراحی کرده است.

در نسخه پایه شهری می‌توان ساختار یک موتور برقی و سیستم انتقال قدرت RWD (که هیچ‌گاه توسط رنجرور ارائه نشده بود) را سفارش داد. اما در ویرایش آفرود شاهد حضور دو موتور برقی و استفاده از همان انتقال قدرت 4WD سنتی شاسی‌بلند فوقرنجرور هستیم.

لوناز می‌گوید قیمت پایه این خودرو چیزی حدود 327 هزار دلار خواهد بود.

دیدگاه کاربران