• تبديل رنجرور نسل اول به شاسي‌بلند برقي توسط لوناز

پروژه‌های جدید لوناز با قیمت 278 هزارد لار

تبدیل رنجرور نسل اول به شاسی‌بلند برقی

20 آبان 1401 21:20

با افزایش سن خودرو، هزینه نگهداری و تعمیرات آن هم افزایش می‌­یابد. یکی از روش‌های حل این مشکل می‌­تواند تعویض پیشرانه قدیمی با یک موتور برقی مدرن باشد. شرکت بریتانیایی لوناز - Lunaz - که در این امر تخصص دارد، در جدیدترین اقدام به سراغ دو دستگاه رنجرور نسل یک رفته و آن‌ها را به خودروی برقی تبدیل کرده است.

قیمت پایه این رنجرورهای برقی، 278,600 دلار تعیین شده است و خودروها از سه ماهه دوم سال 2023 به مشتریان تحویل خواهد شد.یکی از این خودروها با الهام از رنجرور حاضر در سیزدهمین قسمت از سری فیلم‌های جیمز باند یعنی Octopussy محصول 1983 طراحی شده است. پس از جداسازی تمام قطعات بدنه و بعد تقویت ساختار با قطعه جعبه­‌ای فولادی، این رنجرور به یک خودروی روباز به رنگ آبی Maya تبدیل می­‌شود.

سیستم ترمز جدید با شش و چهار پیستون در محورهای جلو و عقب همراه شده است و قابلیت بازیابی نیروی تلف شده برای شارژ باتری هم به آن اضافه می‌شود. سیستم تعلیق هم با کمک‌­فنرهای قابل تنظیم با شعاع حرکتی زیاد، همراه شده است.

رنجرور روباز برقی 360 اسب‌­بخار قدرت و 612 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد و به سامانه چهارچرخ محرک مجهز شده است.

تبدیل رنجرور نسل اول به شاسی‌بلند برقی توسط لوناز

با صرف بیش از هزار ساعت زمان، کفپوش چوبی Mocca Walnut با روکش لاکی ضد آب برای فضای عقب این رنجرور درنظر گرفته شده است، جایی که برای شش سرنشین گنجایش دارد. محفظه خنک‌­کننده و پورت USB هم برای این خودرو درنظر گرفته شده است.

مدل دوم به نام Town هم به صورت مشابه با مدل روباز بازسازی شده، درحالی‌که بخش اعظم بدنه با قرمز Monaco و سقف خودرو با مشکی تزئین شده است.

تبدیل رنجرور نسل اول به شاسی‌بلند برقی توسط لوناز

در کابین این خودرو می‌­توان نمایشگر شش اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و سیستم صوتی با آمپلی فایر 1300 وات را مشاهده کرد.

تریم قطعات چوبی، کنسول میانی با جالیوانی مجهز به گرمکن و سردکن، شارژر بی‌سیم، ماساژور، گرمکن و تهویه برای صندلی‌ها و محفظه سردکن آب، از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو است.

تبدیل رنجرور نسل اول به شاسی‌بلند برقی توسط لوناز

لوناز اعلام نموده که بیش از 30 هزار ساعت زمان برای تکمیل Town صرف کرده است.

آن طور که در سایت motor1.com آمده است، قیمت پایه این رنجرورهای برقی، 278,600 دلار تعیین شده است و خودروها از سه ماهه دوم سال 2023 به مشتریان تحویل خواهد شد.

دیدگاه کاربران