با 1350 اسب‌بخار قدرت اضافه

فروش فولکس‌واگن بیتل با موتور جت

24 آذر 1399 13:11

اگر به دنبال راهی برای خرج کردن پولتان هستید، ما یک راه‌حل ساده برایتان داریم. خرید یک فولکس‌واگن بیتل با موتور جت با قیمت حدود نیم میلیون دلار.

در قسمت عقب این فولکس بیتل، یک موتور جت T58 توربوشفت جنرال الکتریک تعبیه شده است. ران پاتریک این پروژه را مدت‌ها پیش وقتی در مقطع دکترای رشته مهندسی مکانیک دانشگاه استنفورد تحصیل می‌کرد، ساخته بود. اما دلیل این اقدام چه بوده است؟

پاتریک می‌گوید در کالیفرنیا قانونی وجود دارد که هر دو سال یک بار خودروها می‌بایست بازرسی میزان آلایندگی را پشت سر بگذارند که در واقع همان معاینه فنی است. بنابراین اگر پیشرانه خودرو را بهینه‌سازی کنید احتمال رد شدن در این آزمون وجود دارد و دیگر نمی‌توانید از این خودرو برای حضور در خیابان استفاده کنید. البته در این میان معافیت‌هایی نیز وجود دارد. اما هیچ‌یک از آنها به شما اجازه نمی‌دهند که 1350 اسب‌بخار قدرت را به یک خودروی جدید اضافه کنید.

این پروژه روی مدل 2000 نیو بیتل اجرا شده است. هنوز در قسمت جلوی آن پیشرانه چهار سیلندر بنزینی و جعبه‌دنده اتوماتیک دیده می‌شود. اما مهم اینجاست که در قسمت عقب یک موتور جت T58 توربوشفت جنرال الکتریک تعبیه شده است. عموماً از این موتور برای تامین قوای محرکه هلی‌کوپترهای بزرگ مانند سیکورسکی Sea King استفاده می‌شود.

فولکس‌واگن بیتل با موتور جت

نصب این قوای محرکه روی یک خودروی شهری منجر به تولید شعله‌ای بزرگ در پشت خودرو می‌شود. درست مانند بتموبیل (خودروی مخصوص بتمن). خریدار بعدی این خودرو نباید نگران نحوه کار کردن با آن باشد. چراکه پاتریک دقیقاً دستورالعمل اجرایی آن را ذکر کرده است.

سوال اصلی این است که یک خودروی شهری با موتور جت تا چه سرعتی می‌تواند پیش برود؟ کسی نمی‌داند و البته پاتریک هم در این‌باره اظهارنظری نکرده است.

دیدگاه کاربران