خودرو جدید رییس‌جمهور روسیه رخ می‌نماید.

جنگ لیموزین‌ها

18 اردیبهشت 1397 12:37

در طی مراسم آغاز دوران جدید ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین در روسیه، فرصتی دست داد تا خودرو جدید مورد استفاده این مقام در انظار عمومی ظاهر شود. خودرو عظیم‌الجثه‌ای که در ظاهر به نظر می‌رسد از ترکیب مرسدس‌بنز S کلاس و رولزرویس فانتوم به وجود آمده است. اما مهمتر از این‌ها این خودرو رقیبی است برای لیموزین کادیلاک رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ که بزودی معرفی می‌شود.

این خودرو رقیبی است برای لیموزین کادیلاک رییس‌جمهور آمریکا که بزودی معرفی می‌شود.لیموزین ولادیمیر پوتین تحت نام Kortezh خوانده می‌شود، که در زبان فارسی می‌توان آن را به  "همراه" معنی کرد. در نمای جلو خودرو ورودی هوای بزرگ کرومی خودنمایی می‌کند که به لطف خطوط عمودی به کار رفته در آن، ابعاد خودرو حتی بزرگتر از آنچه هست به نظر می‌رسد. چراغ‌های مستطیل شکل جلو یادآور کرایسلر 300 هستند. در نمای عقب، شیشه به دنباله‌ای بزرگ ختم می‌شود و چراغ‌های عقب نیز نشانه‌ای از مرسدس‌بنز S کلاس دارند.

از مشخصات فنی این خودرو تقریبا اطلاعات زیادی دردسترس نیست. همین قدر می‌دانیم، که قصر متحرک از پیشرانه 12 سیلندر مجهز به توربوشارژر با قدرتی در حدود  850 اسب‌بخار بهره می‌برد. اعلام شده این پیشرانه تحت مهندسی شرکت پورشه طراحی شده و با جعبه‌دنده 9 سرعته ساخت یک شرکت روسی کار انتقال قدرت را انجام می‌دهد.

انتظار می‌رود که در زیر پوسته ظاهری این خودرو، تمهیدات ارتباطی و امنیتی زیادی به کار رفته باشد ، از جمله ادوات نظامی. همچنین ادعا شده که آقای پوتین شخصا در روند طراحی این خودرو شرکت داشته و تعدادی از نمونه‌های اولیه را تحت بررسی و رانندگی قرار داده است.

به نظر می‌رسد صنعت خودروسازی روسیه در آینده از پیشرانه این خودرو به عنوان نقطه آغازی برای تولید طیف جدیدی از خودروها استفاده کند. این خودروها شامل یک ون، یک  شاسی‌بلند و یک سدان (البته در ابعادی کوچکتر از یک خودرو تشریفاتی) خواهند بود، که درکل به تعداد 5 هزار دستکاه تولید خواهند شد. خودروهای موردبحث به تملک ادارات دولتی و امنیتی روسیه درخواهند آمد، هرچند بنابر شنیده‌ها شماری از این خودروها نیز به تعدادی از ثروتمندان روس فروخته خواهند شد.

 

دیدگاه کاربران