برداشتی تازه از اونتادور بدون سقف

رونمایی از لامبورگینی SC20

27 آذر 1399 12:50

مدت زیادی است که شرکت لامبورگینی به تولید اونتادور اشتغال دارد، چراکه در دوران حاضر تداوم 10 ساله تولید یک خودرو زمان بسیار زیادی محسوب می­‌شود.

پس از گذشت 9 سال گویا اونتادور J جان تازه‌­ای گرفته و این بار در قالب خودرویی به نام SC20 قدم به عرصه گذاشته است.یک سال پس از آغاز تولید این خودرو یعنی در سال 2012 شاهد معرفی اونتادور J بودیم، خودرویی منحصربه‌فرد و بدون سقف که 700 اسب‌بخار قدرت داشته و بنابر سفارش یک خریدار ساخته شد. اکنون پس از گذشت 9 سال گویا اونتادور J جان تازه‌­ای گرفته و این بار در قالب خودرویی به نام SC20 قدم به عرصه گذاشته است.

لامبورگینی SC20 برخلاف نمونه‌های مشابه خودروی مخصوص پیست مسابقه نیست و مجوز حرکت در خیابان‌ها را دارد. درحقیقت این خودرو لامبوگینی SC18 را به یاد می‌­آورد، اولین محصول Squadra Corse (زیرمجموعه سازنده خودروهای مسابقه‌­ای لامبورگینی) که نه برای حضور در پیست بلکه برای استفاده شهری ساخته شد.

لامبورگینی SC20

براساس اعلام زیرمجموعه سازنده خودروهای مسابقه‌­ای لامبورگینی، طراحی این مدل با الهام از مدل‌های دیابلو VT رودستر، وننو رودستر و کانسپت گایاردو S انجام شده است.

چراغ‌های عقب لامبورگینی SC20 بسیار شبیه به مدل سیان است و رنگ خاص بدنه به همراه جزئیات آبی رنگ کابین بنابر درخواست خریدار به این خودروی منحصربه‌فرد اضافه شده.

خروجی‌های هوا توسط چاپگر 3 بعدی ساخته شده درحالی‌که دستگیره آلومینیومی درها ، قطعات فیبرکربن و روکش چرم و آلکانترا صندلی‌ها جزء سایر ویژگی‌های جالب توجه کابین این خودرو به شمار می‌­آید.

لامبورگینی SC20

همچون لامبورگینی SC18، مدل SC20 از پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی بهره‌مند شده که 770 اسب‌بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودروی روباز قرار می­‌دهد.

درباره قیمت لامبورگینی SC20 هیچ رقمی اعلام نشده اما می‌­توان مطمئن بود که با خودرویی بسیار گران‌تر از اونتادور SVJ رودستر با قیمت 573,966 دلار روبرو هستیم.

دیدگاه کاربران