گاو وحشی با سرعتی بالای 350 کیلومتر برساعت

رونمایی از لامبورگینی اونتادور SVJ رودستر

14 اسفند 1397 18:40

ظاهراً نمایشگاه خودروی ژنو امسال قرار است محل خودنمایی ابرخودروهای قدرتمند روباز باشد و در همین راستا، تنها ساعاتی بعد از معرفی مرسدس آام‌گ GT R رودستر، شرکت لامبورگینی از مدل اونتادور SVJ رودستر خود رونمایی کرد.

مشخصات عملکرد آن دقیقاً مشابه مدل کوپه بوده، ولی SVJ رودستر صفر تا صد نسبتاً کندتری در مقایسه با آن دارد.در حالی که مرسدس از همان پیشرانه آشنای هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلو 4 لیتری برای ابرخودروی خود استفاده کرده، اونتادور SVJ رودستر به یک پیشرانه غول آسای 12 سیلندر خورجینی 6.5 لیتری با 759 اسب‌بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده هفت سرعته اتومات ISR متصل خواهد شد که خروجی‌ها را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند.

با این ترکیب فنی، SVJ رودستر صفر تا صد را در 2.9 ثانیه پر کرده و قادر است ظرف 8.8 ثانیه سرعت خود را از صفر به دویست کیلومتر برساعت افزایش بدهد. در صورتی که شرایط جاده اجازه بدهد، SVJ رودستر توانایی رساندن حداکثر سرعت خود به بالای 350 کیلومتر برساعت را دارد.

لامبورگینی SVJ رودستر

مشخصات عملکرد آن دقیقاً مشابه مدل کوپه بوده، ولی SVJ رودستر صفر تا صد نسبتاً کندتری در مقایسه با آن دارد. علت چیست؟ 50 کیلوگرم افزایش وزن در مقایسه با مدل کوپه!

لامبورگینی اطلاعات زیادی در مورد افزایش وزن رودستر منتشر نکرده، ولی گفته که اونتادور SVJ رودستر از یک سقف فیبر کربنی متشکل از دو پنل مختلف بهره می‌برد که هر یک 6 کیلوگرم وزن دارند. پنل‌ها با یک مکانیسم ساده قابل جدا شدن بوده و محفظه‌ای برای نگهداری آن‌ها داخل کاپوت جلو تعبیه شده است.

به منظور حفظ آسایش و راحتی سرنشین‌ها به هنگام جدا کردن سقف، یک پنجره کوچک در عقب خودرو تعبیه شده که با فشار یک دکمه می‌توان آن را بالا آورد. از دیگر موارد قابل توجه کابین می‌توان به صفحه کیلومتر دیجیتالی، GPS و پشتیبانی از Apple کارپلی اشاره کرد.

مانند مدل کوپه، اونتادور SVJ رودستر از یک سیستم آیرودینامیک فعال بهره می‌برد و با تنظیمات مختلفی که ارائه می‌کند، می‌توان در دو حالت متفاوت به داون‌فورس بسیار بالا یا درگ بسیار پایین دست پیدا کرد. این کار با تغییر موقعیت اسپلیتر جلو و باله فیبر کربنی عقب انجام می‌شود.

آیرودینامیک هوشمند لامبورگینی اونتادور SVJ

این سیستم بسیار پیشرفته بوده و می‌توان از آن برای بهبود عملکرد خودرو سر پیچ‌ها نیز استفاده کرد. لامبورگینی می‌گوید بخش چپ باله قابل تنظیم بوده و می‌توان از آن برای افزایش داون فورس و چسبندگی یک چرخ خاص بهره برد.

از دیگر موارد قابل توجه در بخش فنی اونتادور SVJ رودستر می‌توانیم به سیستم فرمان چرخ عقب، ترمزهای سرامیک کربنی، سیستم تعلیق ویژه که 50 درصد سفت‌تر از تعلیق اونتادور SV رودستر است اشاره کنیم.

لامبورگینی فقط 800 دستگاه از آن را تولید خواهد کرد و تحویل نخستین نمونه‌ها از تابستان امسال قرار است شروع شود. قیمت لامبورگینی SVJ رودستر از 574 هزار دلار در آمریکا شروع می‌شود. مشتریان اروپایی برای خرید آن باید 387 هزار یورو پرداخت کنند.

با پوشش آخرین اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2019 همراه «باخبر» باشید.

دیدگاه کاربران