سوپراسپرت مجازی در دنیای واقعی

معرفی فوردزیلا P1

29 آذر 1399 19:31

معمولاً اکثر خودروهای جالبی که در بازی‌ها مشاهده می­‌شوند، هرگز در دنیای مجازی قابل دیدن نیستند، اما این مسئله درباره خودروی جدیدی که توسط فورد معرفی شده صدق نمی­‌کند، چراکه امکان تماشای بدنه این خودروی حیرت‌انگیز در عالم واقعی هم فراهم شده هرچند امکان راندن آن وجود ندارد.

با وجود طراحی بسیار هیجان‌انگیز این خودرو، نمی‌­توان در مورد سریع بودن آن نظر داد چراکه تاکنون در هیچ مسیری رانده نشده است.درباره فوردزیلا P1 صحبت می­‌کنیم، خودرویی که در اثر همکاری مشترک میان طراحان فورد و بازیکنان حرفه‌ای بازی‌های کامپیوتری شکل گرفته و البته قرار است در همین بازی‌ها حضور پیدا کند.

درواقع پروسه طراحی این خودرو از ماه مارس و با رای‌گیری از میان 25 هزار بازیکن بازی‌های کامپیوتری آغاز شد که مجاز بودند در مورد تمام اجزای این خودرو، از طراحی کابین گرفته تا قدرت پیشرانه، نظر دهند.

در این میان، دو طراح شرکت فورد یعنی رابرت انگلمان و آرتورو آرینو هم مسئولیت طراحی داخلی و خارجی این خودرو را برعهده گرفتند. در نهایت این سوپراسپرت مجازی در آگوست 2020 و در جریان نمایشگاه Gameson در آلمان به صورت دیجیتال معرفی شد.

از آنجایی که قرار نیست این خودرو در دنیای واقعی به رقابت بپردازد، مواردی شامل دید راننده به بیرون و یا میزان کاربردی بودن برخی فرم‌ها، در اولویت طراحان قرار نگرفته است. برای مثال بخش عقب بگونه‌­ای طراحی شده که اجزای سیستم تعلیق در معرض دید هستند و یا هلالی گلگیرهای جلو به اندازه­ای برآمده که ارتفاعی تقریباً برابر با صندلی سرنشین دارد.

با وجود طراحی بسیار هیجان‌انگیز این خودرو، نمی‌­توان در مورد سریع بودن آن نظر داد چراکه تاکنون در هیچ مسیری رانده نشده است.

به هرحال طراحان فوردزیلا P1 تصمیم گرفتند ظرف تنها 7 هفته، این خودرو را از طرح‌های اتوکدی به نمونه‌­ای در ابعاد واقعی تبدیل نمایند. با توجه به محدودیت‌های موجود به علت همه‌گیری ویروس کرونا و عدم امکان کار دست جمعی، زمان ساخته شدن این خودروی نمونه را باید بسیار قابل توجه بشمار آورد.

همانطور که قبلاً اشاره شد، هیچ پیشرانه­‌ای در این خودروی نمایشی نصب نشده و حتی معلوم نیست دسترسی به فضای کابین آن امکان‌پذیر باشد، اما درهرحال می‌­توان انتظار داشت این خودروی مجازی را در چند نمایشگاه ملاقات کنیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران