سوپراسپرت تولید محدود 6.7 میلیون دلاری

معرفی پاگانی هوایرا تری‌کولوره

29 آذر 1399 20:00

پاگانی نسخه­‌ای خاص از مدل هوایرا را با لقب تری‌کولوره (Tricolore)  معرفی کرده است. یک مدل تولید محدود که برای ادای احترام به تیم نمایش هوایی (ائروباتیک) نیروی هوایی ایتالیا یعنی «فرچه تری‌کولوری» (به معنای پیکان‌های سه‌رنگ) تولید شده است.

این نسخه ویژه از پاگانی هوایرا در تیراژ بسیار محدود تنها 3 دستگاه ساخته خواهد شد و هرکدام از آن‌ها با قیمت 6.7 میلیون دلار به فروش می‌­رسد.این نخستین مرتبه نبوده که پاگانی از تیم ائروباتیک نیروی هوایی ایتالیا تجلیل کرده چراکه یازده سال پیش یعنی در سال 2010 نیز به مناسبت پنجاه ‌سالگی فرچه تری‌کولوری، چنین نسخه‌­ای از مدل زوندا معرفی شد.

پیشرانه پاگانی هوایرا تری‌کولوره همان واحد 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربو ساخت مرسدس- آام‌گ است که از سال‌ها پیش مورد استفاده محصولات این خودروساز قرار می‌­گیرد. این نیروگاه قدرتمند در جدیدترین تنظیم، 829 اسب‌بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته سکوئنشال به چرخ‌های عقب ارسال می­‌کند.

با توجه به این‌که وزن کلی پاگانی هوایرا تنها برابر با 1270 کیلوگرم اندازه‌گیری شده، می­‌توان عملکرد فنی درخشانی را از این خودرو انتظار داشت. برای درک بهتر مطلب، بد نیست بدانید وزن پاگانی هوایرا با فولکس‌واگن گلف مجهز به پیشرانه 3 سیلندر یکسان است.

پاگانی هوایرا تری‌کولوره

در طراحی بدنه هوایرا تری‌کولوره از برخی المان‌های هواپیمای ائرماچی MB-339A تیم ائروبایتک الهام گرفته شده است.

علاوه بر طرح سه رنگ پرچم ایتالیا، طراحی جدید سپر جلو با ورودی‌های بزرگتر جریان هوا برای بهبود عملکرد سیستم خنک‌کننده، تغییر در پروفیل جانبی برای افزایش نیروی روبه پایین بر بدنه و باله جدید عقب که به صورت انحصاری برای این مدل و از فیبرکربن یک تکه ساخته شده، مهمترین موارد قابل ذکر هستند. علاوه‌براین، یک ورودی هوای جدید هم پشت کابین تعبیه شده که هوای خنک بیشتری را به پیشرانه دوازده سیلندر می‌رساند

پاگانی هوایرا تری‌کولوره

در فضای کابین هم موارد تازه­‌ای وجود دارد که مهمترین آن‌ها اهرم تعویض دنده ساخته شده از آلومینیوم یک تکه سیاه و کربن، قطعات آلومینیومی با روکش آنودایز شده آبی و روکش سفید و آبی صندلی‌هاست.

همچون زوندا تری‌کولوره، این نسخه ویژه از پاگانی هوایرا هم در تیراژ بسیار محدود تنها 3 دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام از آن‌ها با قیمت 5.5 میلیون یورو (6.7 میلیون دلار) به فروش می­‌رسد یعنی بیشتر از 4 برابر قیمت پاگانی زوندا تری‌کولوره که در سال 2010 و در جریان نمایشگاه ژنو به جهانیان معرفی شد.

دیدگاه کاربران