بازگشت اسپانیایی کهنه‌کار به مسابقه

هیسپانو سوئیزا در رالی شاسی‌بلندهای برقی

2 دی 1399 14:25

شرکت اسپانیایی Hispano Suiza که اغلب آن را به خاطر ابرخودروی برقی کارمن می‌شناسیم، اعلام کرده است که قصد دارد سال آینده در رالی Extreme E (شاسی‌بلندهای برقی) با دو راننده زن حضور پیدا کند.

طبق قوانین اکستریم E، شرکت‌کنندگان نمی‌توانند تغییراتی در قطعات مکانیکی خودرو ایجاد کنند و تنها مجاز به بهینه‌سازی بادی‌کیت هستند. این خودروساز می‌گوید پروژه جدید خود را در همکاری با شرکت سازنده نوشیدنی‌های انرژی‌زا Xite آغاز کرده است. خودروی مخصوص رالی آن‌ها HS Extreme E نام دارد.

مانند اغلب خودروهای شرکت‌کننده در این مسابقه، محصول فوق نیز روی شاسی ODYSSEY 21 شرکت اسپارک پیاده‌سازی شده است. گفته می‌شود قدرتش 550 اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد آن 4.5 ثانیه است.

طبق قوانین اکستریم E، شرکت‌کنندگان نمی‌توانند تغییراتی در قطعات مکانیکی خودرو ایجاد کنند و تنها مجاز به بهینه‌سازی بادی‌کیت هستند. دو راننده زن این خودرو یعنی اولیور بنت 28 ساله با سابقه حضور در مسابقات رالی کراس انگلیس و دیگری کریستین جیامپائولی 27 ساله با سابقه حضور در رالی قهرمانی باجا 1000 هستند.

شاسی‌بلند برقی هسیپانو سوئیزا در رالی اکستریم E

میگوئل سوکو ماتئو رئیس هیسپانو سوئیزا می‌گوید این برند همواره ارزش‌هایی مانند اسپرت‌گرایی و رقابت را در DNA محصولات خود لحاظ کرده است. اینکه بتوانیم محصول جدید را به صحرا، مدار قطبی و یا آمازون ببریم یک چالش جذاب است. رانندگان حرفه‌ای این اجازه را به ما می‌دهند که برای پیروزی و نتایج خوب مبارزه کنیم.

نکته جالب درباره این رقابت‌ها آن است که در کلاس دیگر اکستریم E یعنی Cupra تیمی به رهبری لوئیس همیلتون و تیم دیگری به رهبری قهرمان سابق مسابقات فرمول یک نیکو روزبرگ حضور دارند.

دیدگاه کاربران