مخصوص مسابقات Extreme E

رونمایی از شاسی‌بلند برقی مک‌لارن

15 آبان 1400 14:14

پس از هشت سال هدایت مک‌­لارن، مایک فلویت (Mike Flewitt) قصد دارد از ریاست بخش خودروهای جاده‌­ای این شرکت کناره‌­گیری نماید.  وی در دورانی که سکاندار مک‌­لارن بود، بر عدم وجود برنامه­‌ای برای ساخت شاسی­‌بلند توسط این شرکت خبر داده و به علاقمندان اطمینان داده بود که این برند قرار نیست در راهی قدم گذارد که لامبورگینی، بنتلی، استون‌مارتین یا حتی فراری به آن وارد شده­‌اند.

همچون سایر خودروهای حاضر در Extreme E، شاسی‌بلند برقی مک‌لارن در این رقابت به دو پیشرانه برقی با مجموع قدرت 543 اسب­‌بخار مجهز خواهد بود.اکنون که مک‌­لارن از یک شاسی‌­بلند آفرودر رونمایی کرده، طرفداران این برند نباید به آن خرده بگیرند، چراکه این خودرو توسط زیرمجموعه سازنده خودروهای مسابقه‌­ای مک­لارن ساخته شده است.

این خودروی برقی سال آینده و در فصل دوم مسابقات Extreme E شرکت می‌کند. خانم اِما گیلمور (Emma Gilmour) به عنوان نخستین راننده زن تیم مک‌­لارن، هدایت شاسی­‌بلند نارنجی را به دست خواهد گرفت.

طرح جالب نارنجی رنگ توسط هنرمندی به نام وایس لی (Vic Lee) و با دست روی بدنه این خودرو اجرا شده و نقش صحرا، جنگل آمازون و اقیانوس منجمد شمالی را به تصویر کشیده است، تا نمایی از مسابقات Extreme E را در مقابل چشم ناظران قرار دهد.

شاسی‌بلند برقی مک‌لارن

حروف Count Us In به معنای «روی ما حساب کنید» که همواره روی بدنه خودروهای مسابقه‌­ای تیم مک‌­لارن حک شده در لبه کاپوت این خودرو نیز دیده می­‌شود. نقوش روی سقف هم برای ادای احترام به بروس مک­‌لارن (Bruce McLaren) راننده تیم مک‌­لارن اجرا شده که در سال 1970 و در سن 33 سالگی دارفانی را وداع گفت. وی هم مثل راننده این خودرو یعنی خانم گیلمور، اهل نیوزیلند بود.

با استناد بر پایگاه اینترنتی Extreme E، تمامی خودروهای برقی حاضر در این رقابت به دو پیشرانه برقی با مجموع قدرت 543 اسب­‌بخار مجهز خواهند بود، که ظرف 4.5 ثانیه آن‌ها را به سرعت صد کیلومتر برساعت برساند. ظرفیت باتری و وزن کلی این خودرو نیز به ترتیب 54 کیلووات ساعت و 1780 کیلوگرم اعلام شده است.

شاسی‌بلند برقی مک‌لارن

همچون سایر خودروهای حاضر در Extreme E، بدنه خودروی مک­‌لارن هم با عرض 2.3 متر طراحی شده است. به عنوان مقایسه بد نیست بدانید که عریض‌­ترین خودروی حاضر در خیابان‌ها، لامبورگینی اونتادور SVJ است که عرض بدنه آن بدون احتساب آینه­‌های جانبی برابر با 2.09 متر است.

نخستین مرحله از مسابقات قهرمانی Extreme E، از روز 19 و 20 فوریه 2022 (30 بهمن و 1 اسفند 1400) در عربستان سعودی آغاز خواهد شد. تاریخ مراحل بعدی هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران