خودروهایی برای توکیو اتوسالن 2021

معرفی مدل‌های سفارشی دایهاتسو

9 دی 1399 15:00

هرچند قرار است نمایشگاه خودرو توکیو در سال 2021 به صورت مجازی برگزار شود اما حتی این عامل هم باعث نشده که خودروسازانی همچون دایهاتسو از حضور در این رویداد مخصوص خودروهای سفارشی منصرف شوند.

از عجیب‌ترین خودروهای این مجموعه، دایهاتسو Hijet Jumbo Sportza Ver است؛ مینی ونی که به فرم یک خودروی رودستر ساخته شده است.دایهاتسو درنظر دارد در این دوره از نمایشگاه توکیو با کارناوالی از خودروهای سفارشی و خاص حاضر شود تا به قول خود، «راهی تازه برای لذت بردن از زندگی» را به معرض نمایش بگذارد.

از عجیب‌ترین خودروی این مجموعه آغاز می­‌کنیم، دایهاتسو Hijet Jumbo Sportza Ver که براساس مینی ون ساخت این شرکت ژاپنی یعنی Hijet با کابین بزرگ Jumbo ولی به فرم یک خودروی رودستر ساخته شده است. نمای جلو خودرو به واسطه جزئیات و جلوپنجره جدید، نمایی خشن پیدا کرده ضمن این‌که صندلی­‌ها نیز با نمونه اسپرت تعویض شده‌اند.

خروجی سه گانه اگزوز از کنار بدنه خارج شده درحالی‌که در بخش عقب هم فضایی برای قرار دادن وسایل فراهم شده است. ارتفاع کمتر و رینگ‌های شش پره اسپرت قرمز رنگ جزء سایر تفاوت‌های این خودرو در مقایسه با نمونه استاندارد به شمار می­‌آید.

دایهاتسو درباره پیشرانه این مینی ون عجیب توضیحی نداده اما نمونه استاندارد این مدل را می­‌توان در دو نسخه با 46 اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا 52 اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده 5 سرعته اتوماتیک خریداری کرد که بسته به سفارش مشتری در دو مدل چهارچرخ محرک یا دیفرانسیل-عقب قابل عرضه است.

دایهاتسو Hijet Jumbo CamperHijet Jumbo Camper

خودروی دوم یک مینی ون کوچک دیگر به نام Hijet Jumbo Camper Ver بوده که هرچند روی سقف و بخش عقبی بدنه آن با روکشی شبیه به خودروهای نظامی پوشانده شده، ولی به لطف چراغ‌های دایره‌ای شکل جلو، چهره‌­ای خندان را تداعی می­‌کند.

دایهاتسو کوپن

متخصصان دایهاتسو برای ساخت خودروی سفارشی سوم به سراغ مدل روباز کوپن رفته‌اند که از سال‌ها پیش در خط تولید این شرکت قرار دارد. نسخه سفارشی این خودرو Copen Spyder Ver نام دارد که با حذف سقف و شیشه جلو به یک رودستر بدل شده است. برآمدگی‌های بخش عقبی بدنه هم جزئی از فرم کلی یک خودروی رودستر بوده که روی این مدل نیز اعمال شده است.

دایهاتسو Taft Crossfield Ver

اما دایهاتسو Taft Crossfield Ver براساس کراس‌اور کوچک این برند ژاپنی بگونه­‌ای شکل گرفته که آمادگی بیشتری برای آفرود داشته باشد. ارتفاع بیشتر بدنه، تایرهای آفرود، سپر کوتاه جدید، گارد جلو و ریل سقفی از مهمترین مواردی است که به این شاسی بلند کوچک افزوده شده.

دایهاتسو مینی ون Thor Premium Ver

در نهایت می­‌رسیم به مینی ون Thor Premium Ver که با بدنه آبی و نقره­‌ای و رینگ‌های اسپرت به همراه نمای جدید در جلوی بدنه، خودنمایی می­‌کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران