با هدف رقابت در کلاس Super GT300

معرفی نسخه‌ مسابقه‌ای از نسل جدید سوبارو BRZ

13 دی 1399 10:50

نوامبر امسال بود که سوبارو، از نسل جدید BRZ رونمایی کرد‌‌، اما اخیرا نسخه جدیدی از آن را به عنوان نسخه مسابقه‌ای BRZ با هدف رقابت در کلاس Super GT300 در ژاپن معرفی کرده‌ است.

نسخه مسابقه‌ای BRZ با هدف رقابت در کلاس Super GT300 در ژاپن معرفی شده است.تغییرات فراوانی در بخش ظاهری این خودرو ایجاد شده‌ است و مهندسان تمام تلاش خود را کرده‌اند که به سبک‌ترین وزن ممکن برای سوبارو BRZ برسند. ‌در قسمت جلو، سپر کاملاً متفاوت و جدید است؛ پایین‌تر از آن، لبه‌ تیزی برای بهتر شکافتن هوا و ظاهری تهاجمی‌تر تعبیه شده‌است.

در محفظه پیشرانه نیز، مختص این مدل است و روی آن شیارهایی برای ورود هوا ایجاد‌ شده‌است. علاوه‌براین چراغ‌های جلو که به رنگ زرد درآمده‌اند، جلوه‌ متفاوتی را برای این BRZ رقم زده‌اند. طراحان سوبارو سعی‌ کرده‌اند که نسخه مسابقه‌ای BRZ، ظاهری تهاجمی داشته باشد؛ که البته با وجود کیت بدنه پهن و استفاده از لبه‌های تیز، به خوبی به هدف خود رسیده‌اند.

‌در قسمت سقف؛ دریچه کوچکی به چشم می‌خورد که برای راننده در مواقع خروج اضطراری از خودرو، بسیار کاربردی است. ‌

معرفی نسخه‌ مسابقه‌ای از سوبارو BRZ مدل 2022

با نگاهی به قسمت عقب این سوبارو BRZ  مسابقه‌ای، متوجه می‌شویم که از نسخه جاده‌ای آن الهام گرفته شده‌ است. یک بال عقب بزرگ و مناسب که لازمه‌ هر خودروی مسابقه‌ای است اما وزن زیادی ندارد؛ همچنین از رینگ‌های برند BBS استفاده شده‌ است که آن‌ها هم وزن مناسبی دارند.

برای بدنه خودرو، فیبر کربن به کار رفته تا این سوبارو BRZ به نهایت چابکی برسد. همچنین از آلومینیوم در قسمت‌هایی مثل سقف و گلگیر استفاده شده‌است. به لطفا این تغییرات وزن خودرو به 1315 کیلوگرم رسیده است. سبک بودن آن به معنای ضعیف بودن بدنه و شاسی نیست، بلکه شاسی محکم‌تری براساس پلتفرم اصلی سوبارو تهیه شده‌ است.

پیشرانه 2.4 لیتری و 4 سیلندر آن از نوع بوکسوری بوده و تنفس طبیعی، که قادر است 228 اسب بخار قدرت و 249 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جعبه‌دنده نیز 6 سرعته و از نوع دستی است؛ اما نسخه اتوماتیک هم به عنوان آپشن قابل سفارش خواهد بود که باز هم 6 سرعته بوده و حالت اسپرت دارد؛ همچنین در هر دو نوع جعبه‌دنده، قدرت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

‌با مشخصات ذکر شده، می‌توان روی سوبارو BRZ، به عنوان یک کوپه سریع و چابک حساب کرد.

دیدگاه کاربران
Er 1399/10/15
عالی است
پاسخ
0
0
0