ابداع ساده اما حیاتی هوندا

ماسک خودرو هم تولید شد

14 دی 1399 10:13

هوندا در اقدام جالب ماسک جدیدی برای فیلتر هوای خودرو تولید کرده است، که عملکردی شبیه به همان ماسک‌های معمولی دارد. این پوشش که Kurumask نام دارد در عرض 15 دقیقه می‌تواند 99.8 درصد از ویروس‌های منتشر شده در هوا را فیلتر کند.

ماسک خودروی هوندا، واقعاً مانند یک ماسک بهداشتی برای افراد عمل می‌کند چراکه می‌توان آن را روی فیلتر اتاق نصب کرد. متاسفانه هیچ روش دقیقی برای تعیین میزان تاثیرگذاری ماسک در برابر ویروس کرونا وجود ندارد ولی به هر حال مانند شستن‌ دست‌ها فکری بد نیست.

در آزمایشی که توسط هوندا روی مولکول‌های E.Coli انجام شد، در خودرویی که مجهز به کوروماسک بود طی 15 دقیقه تا 99.8 درصد از ورود ذرات ویروس جلوگیری شده بود. این در حالی بود که بعد از 24 ساعت 99.9 درصد از آن‌ها را حذف کرده است. هوندا این آزمایش را روی خودروی کوچک N-Box خود و در حالت روشن بودن گردش هوای داخلی انجام داد که هوای کمتری از بیرون وارد کابین می‌شد.

تاکاهارو اچیگو مسئول پروژه ماسک خودرو می‌گوید ما می‌خواهیم رانندگان در حالتی که شیشه خودروی خود را بسته نگه داشته‌اند، احساس امنیت و راحتی کنند.

کوروماسک واقعاً مانند یک ماسک بهداشتی برای افراد عمل می‌کند چراکه می‌توان آن را روی فیلتر اتاق نصب کرد. طبق گفته هوندا این ماسک یک سال کارآمد است. این پوشش با استفاده از میله‌های میکروسکوپی که در سطح آن پراکنده شده‌اند به منظور گرفتن و آسیب رساندن به ویروس‌ها کار می‌کند. تیم پشتیبان که این ساختار را با تحقیقات دانشگاهی طراحی کرده‌اند، می‌گویند سنجاقک‌ها نیز از روش میله‌های بسیار ریز برای تمیز نگاه داشتن بال‌های خود بهره می‌برند.

هوندا می‌گوید با تیمی از مهندسان در حال کار بر روی ساخت خودرویی مخصوص بیماران کرونایی است تا فضایی امن‌تر را برای راننده فراهم کند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران