دیگر نقطه‌ای نامرئی نیست

فناوری جدید هوندا برای کاهش تصادف در تقاطع‌ها

14 مهر 1397 09:07

شرکت هوندا در حال کار روی سیستمی است که «تقاطع هوشمند» نام داشته و به منظور کاهش برخورد میان خودروها در تقاطع‌های شهری طراحی شده است. این امر با حمایت مسئولان شهر Marysville واقع در آمریکا و براساس فناوری ارتباطی V2X انجام می‌شود.

خودروهای مجهز به این فناوری می‌توانند از عبور و مرور حتی در نقاط پشت دیوارها و ساختمان‌ها نیز مطلع شود.این خودروساز ژاپنی از سامانه جدید طراحی شده توسط خود رونمایی کرده تا محدودیت‌های حسگرهای فعلی نصب شده روی خودروها در پیشگیری از وقوع برخورد در تقاطع را به نمایش بگذارد. در حقیقت 40 درصد تصادفات در چهارراه‌ها اتفاق می‌افتد و 20 درصد از سالانه 35 هزار مورد فوت ناشی از حوادث رانندگی در ایالات متحده نیز مربوط به تصادفاتی بوده که در تقاطع‌ها رخ داده است.

اما سیستم «تقاطع هوشمند» ساخت هوندا از نرم‌افزاری بهره می‌برد که توان شناخت اشیا را داشته و این توانایی را با چراغ‌های نصب شده در چهارراه‌ها و سامانه ارتباطی V2X ترکیب می‌کند تا خودروی مجهز به این فناوری بتواند از عبور و مرور حتی در نقاط پشت دیوارها و ساختمان‌ها نیز مطلع شود.

آقای تد کلاوس ((Ted Klaus که معاونت بخش پژوهش استراتژیک را در مرکز تحقیق و توسعه هوندا در آمریکا برعهده دارد، معتقد است که هوندا فناوری V2X را به عنوان امکانی ضروری برای حمل و نقل هوشمند و ایمن آینده می‌داند که می‌تواند در برآورده شدن رویای جامعه پایدار نقش مهمی ایفا نماید. وی اضافه می‌کند که با همکاری مسئولان شهر Marysville و ایالت اوهایو، این کار پژوهشی درک بهتری از چگونگی عملکرد فناوری V2X و تاثیر آن بر منافع افراد ارائه خواهد داد.

این سامانه چهار دوربین کار گذاشته در چهار طرف تقاطع را به کار می‌گیرد که هرکدام با زاویه دید پرنده، در حال رصد عبور و مرور خودروها و عابران در شعاع بیش از 91 متری تقاطع هستند. سپس نرم افزار هوندا تصاویر حاصل از این دوربین‌ها را به صورت تصویری 360 درجه از تقاطع در می‌آورد که خودروها و دیگر عوامل متحرک همچون عابران را طبقه‌بندی کرده و اطلاعات را به وسیله امواج کوتاه برد ارتباطی (DSRC ) به سایر خودروهای اطراف مخابره می‌کند.

در حال حاضر هوندا با کمک 200 خودرو مشغول ارزیابی این فناوری است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران