تبدیل پورشه 911 به یک خودروی آفرود بی‌نظیر

سینگر باز هم شگفتی آفرید

17 دی 1399 10:15

جدیدترین پروژه شرکت Singer یک میکس عالی از خودروهای سواری اسپرت و شاسی‌بلندهای آفرود است. محصولی که از پورشه‌های 959 و 953 مخصوص رالی الهام گرفته شده‌اند.

سینگر، متخصص تغییر و بهینه‌سازی انحصاری پورشه 911، این خودروی اسپرت را به شاسی‌بلندی مخصوص آفرود بدل کرده است.برای آن‌ها که سینگر را نمی‌شناسند باید بگوییم که این شرکت آمریکایی متخصص تغییر و بهینه‌سازی انحصاری پورشه 911 است. پروژه جدید آنها با نام عجیب All-Terrain Competition Study شناخته می‌شود.

در همان نگاه اول دو برجستگی خاص روی سپر جلو جلب توجه می‌کند. به نظر می‌رسد که اینها گارد محافظ هستند تا وقتی چرخ‌ها وارد یک گودال می‌شوند مانع پاشش گل و لای به بدنه خودرو شوند. گلگیرهای بزرگ به قدری بالا آمده‌اند تا بتوانند رینگ‌های 16 اینچی آن را که به تایرهای BF Goodrich مجهز شده را پوشش دهند. یک رکاب درشت و ضخیم نیز در پایین درها دیده می‌شود که به طور حتم برای افزایش ایمنی در پیمایش‌های سنگین آفرودی است.

تبدیل پورشه 911 به خودروی آفرود توسط سینگر

در نمای پشتی ادای احترام به مدل 959 به خوبی دیده می‌شود. فرم خاص سازه عقب جلوه منحصربه‌فردی به این 911 بخشیده است. البته این فقط به منظور زیبایی نبوده است. چراکه این پورشه موتور عقب برای خنک‌کاری پیشرانه به چنین ساختاری نیاز داشته است. استفاده از اگزوزهای دایره‌ای که در مرکز سپر عقب تعبیه شده‌اند، ایده خلاقانه و امضای سینگر به حساب می‌آید.

فضای داخلی بسیار هدفمند طراحی شده چراکه به وضوح مشخص است که این خودرو قرار است در مسابقات جدی حضور پیدا کند. در این قسمت هیچ شباهتی به 911 استاندارد پیدا نخواهید کرد. فرمان سه تکه با انبوهی از دکمه‌های کنترلی در کنار یک نمایشگر بزرگ، آن را دیدنی کرده است. استفاده اغراق‌آمیز از رنگ قرمز هیجان آن را دوچندان می‌کند.

تبدیل پورشه 911 به خودروی آفرود توسط سینگر

پیشرانه این خودرو یک پکیج 3.6 لیتری شش سیلندر تخت است که به لطف حضور دو توربوشارژ می‌تواند 450 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این خروجی توسط جعبه‌دنده ترتیبی 5 سرعته به صورت AWD دائم به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود.

شرکت Tuthill Porsche که متخصص ساخت پورشه‌های مخصوص رالی است به‌عنوان مشاور در کنار این پروژه حضور داشته است.

دیدگاه کاربران