مزدا MX-30 با پیشرانه روتاری در آمریکا
اواسط مهر ماه بود که مزدا بازگشت پیشرانههای روتاری (چرخان) را بهعنوان بخشی از برنامه توسعه اولین خودروی برقی خود تأیید کرد. به نظر میرسد که MX-30 با پیشرانه روتاری تا پیش از عرضه در بازار اروپا طی نیمه ابتدایی سال 2022 هنوز تحت آزمایش باشد. اکنون خبرهایی به گوش میرسد که مزدا قصد دارد با این پیشرانهها به بازار آمریکا بازگردد.
”هدف اصلی مزدا از عرضه MX-30 با پیشرانه روتاری، دو برابر کردن میزان پیمایش این کراساور برقی است.“جف گایتون رئیس عملیاتی مزدا در آمریکای شمالی میگوید MX-30 با پیشرانه روتاری و به صورت Range Extender برای آمریکای شمالی در نظر گرفته شده است. این اولینبار است که یک تأیید قطعی در مورد برنامههای مزدا برای عرضه یک مدل هیبریدی به بازار این کشور میشنویم.
به گفته گایتون MX-30 بهعنوان اولین خودروی برقی شرکت راهی بازار خواهد شد و البته نسخه توسعهای آن با پیشرانه چرخان نیز در آینده در دسترس خواهد بود. با این حال این مقام مسئول در مزدا درباره تاریخ عرضه این خودروی خاص در بازار آمریکا صحبتی نکرده است.

رسانههای ژاپنی گزارش دادهاند که هدف اصلی مزدا از عرضه MX-30 با پیشرانه روتاری و در قالب رنجاکستندر، دو برابر کردن میزان پیمایش این خودرو است. در حال حاضر محصول فوق با استاندارد چرخه WLTP اروپا با یک بار شارژ میتواند 200 کیلومتر پیمایش داشته باشد. ژاپنیها به رکورد 400 کیلومتری با این خودرو فکر میکنند.
بد نیست بدانید هیبریدیهای Range Extender از پیشرانه احتراق داخلی برای تولید الکتریسیته استفاده میکنند. سپس الکتریسیته تولید شده در ژنراتور صرف شارژ کردن باتریها میشود. در واقع در این خودروها، پیشرانه احتراق داخلی به صورت مستقیم باعث حرکت چرخها نمیشود، بلکه این پیشرانه تنها انرژی لازم برای موتور الکتریکی را تولید میکند.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com
برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.