فعلاً فقط برای انگلیسی‌ها

کیا سید 2021 از راه رسید

23 دی 1399 13:05

کیا موتورز درست بعد از معرفی لوگوی جدید خود، نسخه بهینه‌شده‌ای از سید مدل 2021 را برای بازار اروپا رونمایی کرد. خودرویی که شرکت می‌گوید به‌روزرسانی‌هایی را روی فناوری‌ها و البته پیشرانه آن اعمال کرده است. با این حال زبان طراح سید جدید تغییر چندانی نکرده است.

قیمت پایه سید هاچ‌بک در بازار انگلستان 26 هزار و 786 دلار است.اکنون می‌تواند مدل جدید را با پیشرانه مدرن‌تری سفارش داد. قوای محرکه آن 1.5 لیتری T-Gi است که 156 اسب‌بخار قدرت و 253 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مدل 1.4 لیتری T-GDi قبلی می‌توانست 136 اسب‌بخار قدرت فراهم کند.

تمام مدل‌های سید را می‌‌توان با یک پیشرانه هیبریدی ملایم نیز در اختیار داشت. ساختاری که ترکیب یک پیشرانه دیزلی 1.6 لیتری و یک ژنراتور 48 ولتی است. به گفته کیا در این مدل به لطف استفاده از فناوری SCR (کاهش انتخابی کاتالیزور) میزان آلایندگی به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

این مدل خبر خوبی برای دوست‌داران خودروهای گازوئیلی است. چراکه اکنون خروجی آن 132 اسب‌بخار با 280 نیوتن‌متر گشتاور است. البته در صورت انتخاب جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه گشتاور 320 نیوتن‌متری در دسترس خواهد بود.

کیا سید 2021 و مدل اسپرت‌واگن و پروسید آن هم‌چنان با همان تیپ‌بندی قبل به فروش می‌رسد. یعنی باز هم پرچم‌دار خانواده نسخه GT لاین خواهد بود. با این حال کره‌ای‌ها می‌گویند استفاده از رنگ‌های جدید نقرآبی و قرمز مخصوص مسابقه به قیمت نهایی خودرو مبلغی را اضافه نمی‌کند.

کیا سید مدل 2021

در تمام مدل‌ها فناوری تشخصی عابر پیاده و دستیار کمکی برخورد از جلو به صورت استاندارد نصب خواهد شد. با این توضیح که در تیپ GT لاین فناوری تشخیص دوچرخه و موتور‌سوار نیز تعبیه می‌شود.

قیمت پایه سید هاچ‌بک در بازار انگلستان 26 هزار و 786 دلار است. مدل اسپرت‌واگن و پروسید به ترتیب 27 هزار و 737 و 34 هزار و 94 دلار قیمت‌ خورده‌اند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران