کنایه به هواپیماهای جنگنده

تیونینگ دوباره نوویتک روی فراری F8 Tributo

1 بهمن 1399 10:58

فراری F8 Tributo به اندازه کافی سریع و زیبا بوده است. اما گویا این مانع از تلاش شرکت تیونینگ نوویتک - Novitec - برای بهبود آن نشده است.

حالا خروجی این خودرو به 791 اسب‌بخار با 898 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. به عبارت ساده‌تر جهش ناگهانی 81 اسب‌بخاری و 128 نیوتن‌متری. اجازه بدهید بدون مقدمه سراغ اصلی‌ترین قسمت این پروژه برویم؛ پیشرانه. جایی که فراری به صورت استاندارد می‌توانست 710 اسب‌بخار قدرت و 770 نیوتن‌متر گشتاور از دل پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر V شکل دو توربوی آن بیرون بکشد. نوویتک به لطف همان جنون دوست‌داشتنی‌اش توانسته قوی‌ترین به‌روزرسانی را روی آن اجرا کند. حالا خروجی این خودرو به 791 اسب‌بخار با 898 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. به عبارت ساده‌تر جهش ناگهانی 81 اسب‌بخاری و 128 نیوتن‌متری.

به لطف همین نیروی اضافی فراری فوق می‌تواند صفر تا صد را در 2.6 ثانیه طی کند. هم‌چنین سرعت نهایی آن نیز به بیش از 340 کیلومتر برساعت خواهد رسید.

تیونینگ نوویتک روی فراری F8 Tributo

در این میان تیونر با بهینه‌سازی سیستم اگزوزها از برند inconel نه فقط صدای بهتری را تولید کرده بلکه تنفس پیشرانه هم به لطف روکش طلا (برای انتقال بهتر حرارت) کارآمدتر شده است. این سیستم توسط ساختار پیچیده دو لوله بزرگ از جنس کربن و فولاد ضدزنگ ساخته شده است.

شرکت پروژه جدید خود را سرمایه‌گذاری روی لذت بیشتر رانندگی توصیف کرده است.

تیونینگ نوویتک روی فراری F8 Tributo

مشتریان نوویتک می‌توانند اسپویلر جلو را از جنس فیبر کربن هم سفارش دهند. پوشش فیبر کربن روی کاپوت و گلگیرها نیز در صورت انتخاب مشتریان نصب خواهد شد. همچنین این امکان فراهم است تا خریداران بتوانند بین چندین مدل رکاب و بال عقب ترکیب دلخواه خود را سفارش دهند. با این حال نوویتک نصب بال عقب را به منظور اعمال نیروی پایین‌برنده اجباری کرده است.

یکی از قسمت‌های جالب فراری F8 جدید رینگ‌های 21 و 22 اینچی آن با قفل مرکزی به سبک خودروهای مسابقه‌ای است.

دیدگاه کاربران