سفری متفاوت با هیولای هشت چرخ

آفرود با اتوبوس Sleipnir در طبیعت یخی ایسلند

1 بهمن 1399 14:11

ایسلند، شمالی‌ترین کشور قاره اروپاست که آب‌وهوای سردسیر، زمین‌های یخی و گل‌آلود و یخچال‌های طبیعی، سفر کردن در این کشور را بسیار دشوار کرده‌است.

یک شرکت گردشگری برای حل مشکل سفر در طبیعت یخی ایسلند، یک اتوبوس مخصوص با هشت چرخ غول‌پیکر تولید کرده که Sleipnir نام دارد.طبیعت‌گردی در ایسلند، همیشه چالش‌برانگیز بوده و حتی SUVهای قوی با توانایی آفرود بالا در مقابل این مسیرهای یخ‌زده و شکاف‌های عمیق، شکست می‌خورند و هر لحظه ممکن است در چاله‌های یخی سقوط کنند.

یک شرکت گردشگری برای حل این مشکل، خودرویی را مناسب با شرایط منحصربه‌فرد ایسلند تولید کرده‌ است؛ یک اتوبوس مخصوص با هشت چرخ غول‌پیکر که حتی قادر است از کوه یخی Langjokull نیز عبور کند.

نامی که برای این اتوبوس انتخاب شده‌ است، برگرفته از یک افسانه‌ اسکاندیناویایی است که در آن خدایانی قدرتمند با هشت‌ پا به نام Sleipnir وجود داشتند.

آفرود با اتوبوس Sleipnir در طبیعت یخی ایسلند

طول اتوبوس Sleipnir‌ به 15 متر می‌رسد و به راحتی می‌تواند از شکاف‌های تا عرض 3 متر، عبور کند. علاوه‌برآن، این ابعاد بزرگ به جاداری کابین خودرو و راحتی سرنشینان بسیار کمک کرده‌است‌‌.

کابین راحت آن با روکش چرم مرغوب، کف‌پوش چوبی، پنجره‌های با کیفیت و سقف پاناروما، ظاهر مجللی پیدا کرده‌است؛ همچنین طبق عکس‌های منتشرشده، از فضای بین چرخ‌ها برای نگهداری وسایل سفر و آشپزخانه استفاده شده‌ است‌.

طبق سایت phys.org قدرت Sleipnir‌ به 850 اسب‌بخار می‌رسد و حداکثر سرعت آن در مسیرهای یخی، 60 کیلومتر برساعت است. چنین توانایی‌هایی با مصرف 45 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر محقق می‌شود‌. اما مشخصات دقیق پیشرانه هنوز در دسترس نیست.

خبرهای منتشرشده حاکی از آن‌ است که این اتوبوس ویژه توسط یک مکانیک 59 ساله‌ محلی به نام Astvaldur Oskarsson طراحی شده و برای ساخت آن 540 هزار دلار هزینه کرده‌ است.

آفرود با اتوبوس Sleipnir در طبیعت یخی ایسلند

اکنون کسانی که قصد گردشگری در سطح ایسلند و یخ‌نوردی را دارند، می‌توانند با پرداخت 77 دلار، سفری منحصربه‌فرد را با اتوبوس Sleipnir‌ تجربه کنند‌. این خودرو مخصوص مسیرهای سخت و شکاف‌دار یخی طراحی شده‌ است؛ اما طبق تحقیقات دانشمندان، با گرم شدن تدریجی کره‌ زمین، عمر این کلاهک‌های یخی 2500 ساله رو به اتمام است و احتمالاً تا اواخر این قرن کاملاً از بین می‌روند و عمر Sleipnir‌ نیز به آن‌ها بستگی دارد.

دیدگاه کاربران
Amra 1400/5/6
عجب چیز خفنیه 😲
پاسخ
0
0
1