دو دست لباس جدید برای هاسکی سوئدی

تغییرات جدید هاسکوارنا برای مدل 701

6 بهمن 1399 14:17

بهترین خبر برای دوستداران برند هاسکوارنا - Husqvarna - در سال تازه وارد 2021، بازگشت دو نسخه جدید از موتورسیکلت 701 است. نسخه اول Enduro و دیگری Supermoto نام دارد.

شرکت در این موتورسیکت‌ها سراغ همان پیشرانه تک سیلندر 74 اسب‌بخاری رفته است.سوئدی‌ها در رنگ‌بندی مدل‌های جدید از المان‌های پرچم کشور خودشان هم استفاده کرده‌اند. شرکت می‌گوید سیستم تنفس مدل‌های جدید کاملاً با استاندارد یورو 5 سازگار هستند. علاوه‌براین هاسکوارنا با نصب نمایشگر LCD روی داشبور پس از مدت‌ها گرایش خود به سمت فناوری‌های مدرن را نیز نشان داده است.

به وضوح معلوم است که زبان طراحی در نمایش جلویی به ویژه در قسمت چراغ‌ها دستخوش تغییرات بزرگی شده است، اما این تغییر تنها برای زیباتر شدن آن نبوده است. چراکه مشتریان اعتراضات گسترده‌ای را نسبت به محل قرارگیری چراغ‌های 701 قدیمی مطرح کرده بودند.

بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو تیپ را می‌توان در بخش ترمزها پیدا کرد. جایی که در نسخه سوپرموتو از ترمزهای 4 پیستونه با دیسک 320 میلی‌متری برند برمبو استفاده شده است. در حالی که مدل اندورو مجهز به ترمزهای ABS است.

هاسکوارنا 701 نسخه سوپرموتو
هاسکوارنا 701 نسخه سوپرموتو

شرکت در این موتورها سراغ همان پیشرانه تک سیلندر 74 اسب‌بخاری رفته است. البته اکنون حضور سیستم‌های پایداری مانند کنترل کشش حساس به زاویه و جعبه‌دنده EasyShift نیز حضور دارند. هر دو مدل 701 مجهز به باک سوخت 13 لیتری هستند.

وزن بدون مایعات آن‌ها فقط یک کیلوگرم با یکدیگر تفاوت دارد. دقیق تر بگوییم سوپرموتو در حالت خشک 147 کیلوگرم و اندورو در حالت خشک 146 کیلوگرم وزن دارد.

هاسکوارنا از اعلام قیمت دقیق این دو مدل خودداری می‌کند. چراکه به عقیده آن‌ها نمایندگی‌های فروش سرتاسر دنیا دو تیپ 2021 موتورسیکلت 701 را حسب شرایط با قیمت‌هایی متفاوت عرضه می‌کنند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران