هاسکوارنا ویتپیلن 801 به عنوان یک موتورسیکلت اسپرت میان-وزن با مدل 2025 رونمایی شده است. نام ویتپیلن (Vitpilen) به پیکان سفید معنا میشود.
این مدل به فاصله کمی با محصول قبلی هاسکوارنا یعنی Svartpilen عرضه شده است، اما کاراکتر متفاوتی دارد. در واقع هاسکوارنا Svartpilen را میتوان همرده با دوکاتی اسکرمبلر دانست، درحالیکه ویتپیلن در دسته موتورسیکلتهای اسپرت سبک-وزن قرار میگیرد.
طراحی و موقعیت قرارگیری مواردی شامل دستهها، چراغهای جلو، پنلهای رادیاتور، گلگیر جلو و تایرها نیز نسبت به Svartpilen تفاوت دارد. از اینها گذشته باید به پنل پلاستیکی زیر پیشرانه اشاره کرد، که وزن خالص هاسکوارنا ویتپیلن 801 را به 180 کیلوگرم رسانده است.
قوای حرکتی هاسکوارنا ویتپیلن 801 از پیشرانه دو سیلندر 799 سیسی DOHC تامین میشود. 105 اسببخار قدرت و 87 نیوتنمتر گشتاور حاصل از این پیشرانه در دورشمار 9.250 و 8 هزار دور بر دقیقه، به گیربکس شش سرعته منتقل میشود.
تعویض دنده اختصاصی هاسکوارنا به نام Easy Shift که سبک و سنگین کردن دندهها را با سرعت بیشتر انجام میدهد را میتوان به صورت سفارشی دریافت کرد.
چهار حالت رانندگی خیابان، اسپرت، باران و داینامیک را میتوان برای راندن هاسکوارنا ویتپیلن 801 مدل 2025 انتخاب کرد. در حالت چهارم یعنی داینامیک، راکب میتواند واکنش گاز، کنترل کشش و سایر پارامترهای فنی موتورسیکلت را شخصیسازی کند.
سیستم کنترل کشش و فعالسازی ABS در پیچها به صورت استاندارد در هاسکوارنا ویتپیلن 801 مدل 2025 عرضه شده است. راکب میتواند این موارد را از مدار خارج کند، درحالیکه برای دسترسی به کنترل چرخ باید قابلیت سفارشی Dynamic Pack به صورت نرمافزاری اضافه شود.
چنگالی جلو به قطر 43 میلیمتر و کمک تکی عقب از شرکت WP تامین شده است. این دو میتوانند به ترتیب در بازه 40 و 150 میلیمتر حرکت کنند.
نیروی توقف هاسکوارنا ویتپیلن 801 مدل 2025 از سیستم ترمز J Juan با دیسک 300 میلیمتری دوتایی با کالیپرهای چهار-پیستون در جلو و دیسک 240 میلیمتری با کالیپر تک-پیستون در محور عقب، تامین میشود.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org