پس از رونمایی مدل جدید بامو M5 در ژوئن 2020، اخباری مبنی بر عرضه نسخه CS این مدل هم به گوش رسید. پس از انتشار جند تصویر مخفیانه از نمونه آزمایشی، بالاخره پردهها کنار رفته و بامو M5 CS با مدل 2022 به صورت رسمی رونمایی شده است.
”بامو M5 CS قدرتمندترین خودروی مزین به نشان M است چراکه توانسته از پیشرانه 4.4 لیتری 8 سیلندر خود، قدرتی معادل با 636 اسببخار به دست آورد.“بامو قصد دارد مدل M5 CS را تنها به مدت یک سال و با مدل 2022 عرضه نماید. این خودرو از بهار آینده به اروپا و در نیمه دوم سال جاری به ایالات متحده وارد خواهد شد. هرچند قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده، اما انتظار میرود با رقمی بیشتر از 240 هزار دلار روبرو شویم.
مشخصات و ویژگیهای فنی بامو M5 CS
براساس اعلام بامو، این خودرو نسبت به نسخه پرچمدار از سری 5 یعنی M5 کامپتیشن، 104 کیلوگرم سبکتر شده است. علاوهبراین، M5 CS قدرتمندترین خودروی مزین به نشان M است چراکه توانسته از پیشرانه 4.4 لیتری 8 سیلندر و توئین توربوشارژ بامو، قدرتی معادل با 636 اسببخار به دست آورد. نیروی این پیشرانه از طریق جعبهدنده 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک xDrive به تمامی چرخها منتقل میشود.
با توجه به قدرت پیشرانه، کاملاً قابل انتظار است که بامو M5 CS بتواند ظرف تنها 2.9 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت و در مدت 10.4 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر برساعت دست یابد و تا رسیدن به رقم 304 کیلومتر برساعت به حرکت خود ادامه دهد.
شرکت سازنده درباره جزئیات سیستم تعلیق M5 CS مطلبی اعلام نکرده ولی میدانیم که کمکفنرهای این خودرو برای هماهنگی با وزن کمتر آن و رینگهای 20 اینچی مجهز به تایرهای P Zero Corsas ساخت پیرلی، تقویت شدهاند.
کابینی با تزئینات خاص برای بامو M5 CS
در فضای داخلی بامو M5 CS با صندلیهای کربن M مشکی با نوارهای قرمز روبرو میشویم. صندلیهای عقب نیز از همین نوع اسپرت بوده و با کنسول کوچکی از یکدیگر جدا شدهاند. روی پشت سری تمامی صندلیها نقشه شماتیک از پیست نوربورگرینگ دیده میشود، جایی که احتمال دارد بامو M5 CS به عنوان یک سدان اسپرت رکورد تازهای به ثبت برساند.
لوگوهای CS در نقاط مختلف کابین، زیرآرنجی ثابت، نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی اطلاعات سرگرمی در میانه داشبورد، تریم فیبرکربن و جزئیات برنزی رنگ جزء سایر ویژگیهای کابین این خودرو بشمار میآیند.
طراحی چشمگیر بامو M5 CS
رنگی خاص که بامو آن را Gold Bronze یا طلائی برنزی خوانده، روی قطعات بدنه این خودرو همچون جزئیات جلوپنجره یا رینگهای 20 اینچی دیده میشود. برای بازتاب روحیه مسابقهای این سدان نیرومند، رنگ جزئیات L شکل داخل چراغهای جلو در عوض رنگ سفید در نمونههای عادی به زرد تغییر کرده است.
کاپوت بامو M5 CS از پلیمر تقویت شده از الیاف کربن ساخته شده که البته در ساخت دیفیوزر عقب، باله عقب و پوشش آینههای جانبی نیز بکار رفته است. پوشش پیشرانه خودرو هم از فیبرکربن ساخته شده که بنابر اعلام بامو، 70 کیلوگرم از نمونه متداول سبکتر است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com