ظاهری متفاوت در کنار امکانات بیشتر

تغییرات جدید برای مینی کوپر

10 بهمن 1399 11:05

از زمان معرفی نسل سوم مینی کوپر هاچ‌بک در سال 2014 تاکنون، طراحی ظاهری این خودرو چندان تغییر نکرده است. اکنون شرکت مینی بروزرسانی سال 2022 را برای مدل کوپر اعلام کرده که شامل نسخه‌های روباز، کوپه، JCW و برقی این خودرو یعنی کوپر SE خواهد شد.

مهمترین بروزرسانی مینی کوپر 2022 را باید به نمای جلو و عقب این خودرو مربوط دانست.تمامی نسخه‌های مینی کوپر 2022 در سال جاری میلادی به نمایندگی‌های این برند وارد خواهند شد. قیمت تمامی تریم‌های کوپر برای سال 2022 به میزان 500 دلار افزایش یافته درحالی‌که بهای نسخه برقی این خودرو نسبت به قبل تغییر نکرده است.

مهمترین بروزرسانی کوپر 2022 را باید به نمای جلو و عقب این خودرو مربوط دانست، جایی که بخش اعظم جلوپنجره مشکی براق از میان رفته و با قطعه یک‌تکه همرنگ با بدنه جایگزین شده است. چراغ‌های LED جلو، رینگ‌های 17 و 18 اینچی با طرح جدید و چراغ‌های Union Jack در عقب که طرح پرچم انگلستان را تداعی می‌­کنند، جزء سایر تغییرات مهم مدل جدید خواهند بود.

مینی کوپر مدل 2022

برای سال 2022، سه رنگ جدید خاکستری متالیک، آبی ایسلند و زرد Zesty هم به جمع سایر رنگ‌های قابل سفارش برای مینی کوپر اضافه شده است. البته یک ترکیب رنگی جدید هم برای سقف مینی تدارک دیده شده که با مشکی و طیف‌های مختلفی از آبی طراحی است.

خریداران همچنین می‌­توانند تریم مشکی پیانو را برای مینی خود سفارش دهند که شامل قطعات حاشیه چراغ‌های جلو و عقب، پوشش آینه‌های جانبی، دستگیره درها، پوشش در باک، لوگوهای روی بدنه، خروجی‌های اگزوز و جزئیات جلوپنجره می‌­شود.

مینی JCW برخلاف سایر مدل‌ها، به جلوپنجره شش ضلعی مجهز شده که در کنار دو ورودی هوای بزرگتر، چهره‌ای خشن به این خودرو اعطا کرده است. در بخش عقب این مدل هم باله سقفی بزرگ، قطعات همرنگ بدنه و اجزای متفاوت روی سپر دیده می­‌شود.

کابین نسخه روباز مینی کوپر مدل 2022

در فضای کابین تمام انواع مینی کوپر 2022 هم شاهد چند مورد بروزرسانی شامل جزئیاتی در طراحی داشبورد، قطعات پلاستیکی با روکش مشکی پیانو و نمایشگر جدید 8.8 اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی هستیم ضمن این‌که مواردی همچون روکش پارچه‌ای شطرنجی روی داشبورد و صندلی‌ها و فرمان چرمی با گرم‌کن را نیز می‌­توان سفارش داد.

نسخه پایه مینی کوپر همچنان از پیشرانه 1.5 لیتری 3 سیلندر توربوشارژر بهره‌مند شده که 134 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌­دهد.

مجموعه خودروهای مینی کوپر برای مدل 2022

مینی کوپر S به عنوان نسخه قدرتمند این خودرو نیز به همان پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر مجهز شده که 189 اسب‌بخار قدرت و 281 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. اما قوی‌ترین نسخه از مینی کوپر، مدل JCW است که 228 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد.

کوپر SE به عنوان عضو تازه‌وارد و برقی این خانواده هم تغییری در بخش پیشرانه نداشته و همچنان 184 اسب‌بخار قدرت و 366 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد و با یک بار شارژ مجموعه باتری، قادر است 177 کیلومتر مسافت را طی نماید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران