خودرویی لوکس به سفارش معمر قذافی

فروش نمونه‌ای نایاب از می‌باخ 57S کوپه

12 بهمن 1399 10:48

تلاش گروه دایملر برای حیات دوباره برند می‌باخ با موفقیت چندانی روبرو نشد چراکه پس از اعلام شروع بکار دوباره این برند باسابقه در سال 2002، می‌باخ تنها با یک محصول به فعالیت خود ادامه داد. همین محصول هم در سال 2012 درحالی خط تولید را ترک کرد که آمار فروش سالانه آن هرگز نتوانست برای گروه دایملر راضی‌کننده باشد.

این می‌باخ کوپه که با بدنه کرم و بژ توسط معمر قذافی سفارش داده شده، به علت تحولات سیاسی و سرنگونی حکومت شخص سفارش دهنده، هرگز به دست خریدار نرسید.اما در اواخر دوران حیات این خودرو اتفاقی رخ داد که احتمال می‌­رفت باعث جلب نظر بسیاری از خریداران به سوی می‌باخ شود. شرکتی به نام Xenatec که به کار ساخت خودروهای سفارشی اشتغال داشت، در سال 2010 از برنامه خود برای تغییر یکصد دستگاه سدان مایباخ به کوپه خبر داد، البته بنابر نظر افراد مطلع، این شرکت هم نتوانست بیشتر از 10 دستگاه از این محصول سفارشی را تولید و عرضه نماید.

اکنون یکی از این نمونه‌ها برای فروش به بازار خودروهای لوکس عرضه شده است. این می‌باخ کوپه که با بدنه کرم و بژ توسط معمر قذافی سفارش داده شده، به علت تحولات سیاسی و سرنگونی حکومت شخص سفارش دهنده، هرگز به دست خریدار نرسید.

فروش می‌باخ 57S کوپه قذافی

بنابر اعلام شرکت آلمانی Autoleitner که این خودرو را در اختیار داشته، این نمونه یکی از کم کارکردترین می‌باخ‌های جهان بشمار می‌­آید. ادعای این شرکت چندان هم ناصحیح نیست چراکه روی کیلومترسنج این خودرو تنها رقم 2300 کیلومتر به چشم می­خورد.

از پوشش سفارشی درها و شیشه‌های تیره ضدگلوله گرفته تا یخچال، به نظر می‌­رسد هر آنچه که در سال 2010 برای نصب در یک خودروی لوکس قابل سفارش بوده، در این خودروی کوپه جاگرفته است.

فروش می‌باخ 57S کوپه قذافی

از آنجایی که این خودروی سفارشی براساس نسخه S از می‌باخ ساخته شده، پیشرانه 6 لیتری توئین توربو و 12 سیلندر در زیر کاپوت نصب شده که 640 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. بد نیست بدانید نسخه سدان از این خودرو در حالت استاندارد 2744 کیلوگرم وزن داشته و در آن نیروی پیشرانه به محور عقب ارسال می­‌شود.

این خودروی لوکس با توجه به تیراژ انگشت‌شمار، پیشرانه قوی و تجهیزات فراوان با قیمت 961,950 یورو (تقریباً 1.16 میلیون دلار) به فروش گذاشته شده، رقمی که با توجه به قیمت پایه 180 هزار دلاری مرسدس-می‌باخ S580 مدل 2021 کمی بیش از حد گران به نظر می­‌رسد.

دیدگاه کاربران