با معرفی دو مدل خاص

گرامیداشت صد سالگی می‌باخ

8 مهر 1400 13:25

شرکت می‌باخ در سال 1909 و با نام اولیه Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH آغاز به کار کرد، اما از سال 1912 نام خود را به Maybach-Motorenbau GmbH تغییر داد. پس از دوره‌­ای فعالیت پر فراز و نشیب و البته سکوتی طولانی مدت تا واپسین سال‌های قرن بیستم، این برند آلمانی با حمایت مرسدس بنز فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

مرسدس به مناسبت گذر یکصد سال از زمان معرفی نخستین محصول می‌باخ، دو مدل ویژه را معرفی کرده است.با وجود عدم موفقیت نسبی دو محصول می‌باخ یعنی مدل‌های 57 و 62 در برابر رقبای خود از برندهای رولزرویس و بنتلی، مرسدس‌بنز به عنوان مالک این برند قدیمی هنوز از آن قطع امید نکرده است. یکی از تلاش‌­های این شرکت برای تزریق جان تازه به پیکره برند می‌باخ، تولد برند زیرمجموعه جدید خودروساز آلمانی یعنی مرسدس-می‌باخ بوده که از سال 2014 آغاز به کار نموده است. در این مدت برخی پروژه‌­های جانبی همچون G650 لاندولت یا S650 کابریولت هم برای جلب نظر مشتریان عالی رتبه انجام شده است. برای پاسخگویی به عطش مشتریان برای خریداری شاسی‌بلند لوکس، می‌باخ GLS هم از مدتی پیش معرفی شده است.

اکنون مرسدس قصد دارد به مناسبت گذر یکصد سال از زمان معرفی نخستین محصول می‌باخ، دو مدل ویژه را معرفی نماید.

مرسدس-می‌باخ S کلاس ادیشن 100

خودروی اول یک می‌باخ S کلاس است، که به لطف لقب Edition 100 از سایر نسخه­‌های این مدل متمایز شده است. این محصول به پیشرانه 12 سیلندر با 621 اسب‌­بخار قدرت و سامانه چهارچرخ محرک مجهز شده و با ترکیب دوتایی نقره‌­ای Cirrus  و آبی Nautical به صورت دستی رنگ‌آمیزی شده است. رینگ‌های خاکستری درخشان با نشان Edition 100 روی آن و نشان ویژه روی ستون C، نشانه دیگری از ایجاد تمایز برای این مدل خاص است.

کابین مرسدس میباخ S کلاس ادیشن 100

در فضای داخلی هم با روکش چرم دو رنگ سفید کریستالی و خاکستری مرواریدی مواجه هستیم.

می‌باخ S کلاس Edition 100 به عنوان یک محصول سفارشی از برند مرسدس-می‌باخ به فهرستی بسیار بلند بالا از امکانات رفاهی و ایمنی مجهز شده که سیستم صوتی برمستر 4D و صندلی­‌های مجهز به گرمکن و ماساژور، تنها قطره­‌ای از این دریا به حساب می­‌آید. نشان Edition 100 هم در نقاط مختلف کابین به چشم می­‌خورد تا خاص بودن این مدل از نظر سرنشینان دور نماند.

مرسدس میباخ S کلاس نسخه 100 سالگی

تیراژ تولید می‌باخ S کلاس نسخه Edition 100 به تنها یکصد دستگاه محدود شده که به نقاط مختلف جهان از جمله ایالات متحده ارسال خواهند شد. نرخ فروش این مدل اعلام نشده اما با توجه به قیمت پایه 271,323 یورو برای نسخه استاندارد می‌باخ S کلاس S680 با پیشرانه 12 سیلندر در بازار آلمان، می‌­توان انتظار داشت که رقم بسیار بیشتری برای Edition 100 تعیین شده است.

مرسدس-می‌باخ GLS ادیشن 100

در کنار S کلاس Edition 100، نسخه Edition 100 از شاسی­‌بلند می‌باخ یعنی GLS هم معرفی شده است. هماندد برادر سدانش، این خودرو نیز در تیراژ محدود یکصد دستگاه و با ترکیب رنگ نقره‌­ای Cirrus و آبی Nautical تولید خواهد شد. رینگ‌های سفارشی به رنگ خاکستری با نشان Edition 100، از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو خودرو خواهد بود.

مرسدس میباخ GLS نسخه 100 سالگی

همچون S کلاس Edition 100، در فضای کابین می‌باخ Edition 100 GLS نیز شاهد روکش چرم دیزاینو با ترکیب رنگ سفید کریستالی و خاکستری مرواریدی خواهیم بود. در می‌باخ GLS نشان Edition 100 را روی ستون D مشاهده می‌کنیم.

هرچند کابین محصولات می‌باخ از نظر بی سروصدا بودن یکی از بهترین نمونه­‌ها محسوب می­‌شود، اما این برند باسابقه در نسخه Edition 100 از هردو محصول خود، از مواد عایق صدا استفاده کرده که البته عایق کاری Edition 100 GLS با حساسیت بیشتری انجام شده است.

مرسدس میباخ GLS نسخه 100 سالگی

یکی دیگر از نقاط تمایز نسخه Edition 100 از دو محصول می‌باخ را باید در زیر کاپوت این خودروها جستجو کرد. S کلاس Edition 100 به پیشرانه 12 سیلندر مجهز شده است، درحالیکه GLS از پیشرانه 8 سیلندر به قدرت 557 اسب­‌بخار بهره­‌مند شده که البته خروجی آن با پیشرانه 12 سیلندر S کلاس تفاوت چندانی ندارد.

فروش نسخه ویژه می‌باخ GLS با نام کامل GLS 600 4Matic Edition 100 از اوایل سال آینده میلادی در بازارهای منتخب آغاز خواهد شد و تا پایان سال 2022 به تمام بازارها تسری پیدا خواهد کرد.

دیدگاه کاربران