یک دهه با ژاپنی انقلابی

نیسان لیف 10 ساله شد

15 بهمن 1399 16:49

به مناسبت دهمین سالگرد تولید نیسان لیف، ژاپنی‌ها ویرایش خاصی از این خودروی برقی موسوم به Leaf10 را رونمایی کردند. گفته می‌شود لیف 10 به زودی راهی بازار اروپا می‌شود.

نیسان می‌گوید قیمت پایه لیف 10 از 28 هزار و 820 پوند معادل 39 هزار و 300 دلار خواهد بود.در مدل فوق مشخصات فنی منحصربه‌فرد، رنگ‌های جدید و البته آپشن‌های سفارشی با کیت‌های رفاهی بیشتر در نظر گرفته شده است. احتمالاً این ویرایش جدید به صورت عرضه محدود خواهد بود ولی نیسان هنوز تعداد آن‌ها را مشخص نکرده است.

شاید بارزترین ویژگی نیسان لیف 10 جزئیات طراحی‌ آن باشد. مانند آینه‌هایی شبیه بال، خط ممتد سقف و در صندوق که چهره‌ای مدرن به آن بخشیده است. المان‌های گرافیکی مشبک موسوم به کومیکو (طرح‌های اسلیمی ژاپنی) روی سقف نمایی منحصر‌به‌فرد به آن بخشیده است. درج نام Leaf10 روی ستون سوم اشاره مستقیمی به خاص بودن این محصول دارد.

نیسان لیف 10

نیسان می‌گوید ترکیب رنگی مشکی مرواریدی و خاکستری سرامیکی برای اولین‌بار در این خودرو استفاده خواهد شد. البته این در حالی است که مشتریان می‌تواند مدل استاندارد مشکی متالیک را نیز سفارش دهند. دیگر نکته جالب این خودرو استفاده از رینگ‌های 17 اینچ آلیاژی است تا چهره‌اش پویاتر شود.

نیسان لیف 10

نیسان لیف 10 مجهز به سیستم هشدار نقاط کور و بهتر از همه آینه عقب هوشمند است که به تازگی آن را اجرایی کرده است. اتصال داخلی 4G برای استفاده هفت دستگاه یک آپشن اختیاری در این خودرو به حساب می‌آید.

هلن پری یکی از مدیران ارشد بخش اروپایی نیسان می‌گوید از زمانی که این خودرو در سال 2010 رونمایی شد، نیسان فناوری‌های خودروهای برقی و سرویس‌های متصل خود را به شدت توسعه داده است. این خودرو طی همین مدت توانسته بیش از 180 هزار مشتری را به سمت خود جلب کند.

نیسان می‌گوید قیمت پایه لیف 10 از 28 هزار و 820 پوند معادل 39 هزار و 300 دلار خواهد بود.

دیدگاه کاربران