پس از سالهای طولانی، باز هم یک خودروی شش سیلندر از خط تولید خودروساز ایتالیایی خارج شده است، آن هم نه با اسم دینو بلکه با لوگوی فراری.
”فراری 296GTB به لطف پیشرانه شش سیلندر پلاگین هیبرید، در مجموع 818 اسببخار قدرت و 740 نیوتنمتر گشتاور در اختیار دارد.“این محصول جدید نام خود را از پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر که در زیر کاپوت نصب شده و همچنین حروف GTB که مخفف «گرن توریسمو برلینتا» است، برگرفته و با نام 296GTB به میدان آمده است.
البته با توجه به حجم 2992 سیسی پیشرانه این خودرو، میتوان آن را واحدی 3 لیتری دانست که با دو سیلندر کمتر نسبت به مدل F8Tributo با سیستم پلاگین هیبرید همراه شده است. به لطف نسبت 218 اسببخار بر هر لیتر، فراری خروجی این پیشرانه را یک رکورد در میان خودروهای تولیدی میداند.
فراری 296GTB در مجموع 818 اسببخار قدرت و 740 نیوتنمتر گشتاور در اختیار دارد، که 654 اسببخار از آن سهم پیشرانه درونسوز است. 164 اسببخار هم توسط موتور الکتریکی نصب شده روی محور عقب تولید میشود که در کنار پیشرانه 3 لیتری، شتاب صفر تا صد و دویست کیلومتر برساعت 2.9 و 7.3 ثانیهای را برای این مدل فراهم میکند. حداکثر سرعت این مدل هم به 330 کیلومتر برساعت محدود شده که البته کمتر از مدل 8 سیلندر F8 تریبوتو است.
نیروی پیشرانه از طریق جعبهدنده 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک که در برخی محصولات دیگر فراری همچون سوپراسپرت زیبای روما، SF90 استراداله و پورتوفینو M نیز نصب شده، به چرخها منتقل میشود.
مجموعه باتری با ظرفیت 7.45 کیلووات ساعت در کف خودرو نصب شده و نیروی لازم برای پیمودن 25 کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی فراهم میکند.
به واسطه استفاده از فیبرکربن در بدنه و کابین و نصب شیشههای لکسان در عقب، وزن خشک فراری 296GTB به 1470 کیلوگرم محدود شده است.
در ساخت این مدل از بسیاری قطعات و فناوریهای مشترک با سایر محصولات فراری یاری گرفته شده است، که از میان آنها میتوان به باله فعال عقب شبیه به لافراری و یا بخش زیادی از اجزای کابین برگرفته از مدل SF90 استراداله اشاره کرد.
مکلارن آرتورا یکی از مهمترین رقبای فراری 296GTB در بازار خودرو خواهد بود. معرفی 296GTB را میتوان پیشدرآمدی بر ویژگیهای شاسیبلند فراری یعنی پورسانگ دانست، که احتمالاً با پیشرانهای مشابه در سال 2022 رونمایی خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com