25 هزار دلار برای ارتقای توانایی‌های آفرود

پروژه جدید آرکتیک تراکس برپایه تویوتا هایلوکس

18 بهمن 1399 15:43

تویوتا هایلوکس در حال حاضر یکی از توانمندترین پیکاپ‌های کلاس خودش است. با این حال به نظر می‌رسد مهندسان Arctic Trucks به دنبال دستیابی به قابلیت‌های بیشتری در این ژاپنی نامدار هستند.

هزینه تبدیل تویوتا هایلوکس به AT35 مدل 2021 حدود 25 هزار و 700 دلار خواهد بود.این مجموعه سال‌هاست که نسخه‌های ارتقایافته هایلوکس را می‌فروشند. شاید معروف‌ترین دستاورد آن‌ها هایلوکس خاصی بود که در برنامه تاپ‌گیر راهی قطب جنوب شد. آخرین پروژه آرکتیک تراکس مربوط به خرداد ماه گذشته بود. اما اکنون جدیدترین پروژه آن‌ها که AT35 نامگذاری شده قصد دارد به لطف یک پیشرانه 2.8 لیتری آفرودی منحصربه‌فرد به نمایش بگذارد.

هایلوکس انتخابی آن‌ها مربوط به تیپ Invincible X تویوتاست که به خودی خود بالاترین نسخه آفرودشده این محصول به شمار می‌رود. به‌روزرسانی‌های حرفه‌ای روی آن اعمال شده است. مانند افزایش ارتفاع از سطح زمین به میزان 65 میلی‌متر که منجر به افزایش 9 و 3 درجه‌ای زوایای حمله و فرار شده است. این تغییر ساختار بعد از دستکاری فریم اصلی خودرو صورت گرفته است.

پروژه جدید آرکتیک تراکس برپایه تویوتا هایلوکس

برای این پیکاپ رینگ‌های 17 اینچی با تایرهای معروف 35 اینچی BF گودریچ مدل KO2 همه‌جارو در نظر گرفته شده تا در حد و اندازه‌های یک پیکاپ آفرود معتبر جهانی پدیدار شود.

موارد جالب توجه دیگری نیز وجود دارد. مانند اینکه AT35 از سیستم تعلیق حرفه‌ای برند Bilstein با فنرهای سفارشی در جلو و و میله‌های ضدلغزش در عقب بهره می‌برد. هایلوکس طراحی شده توسط آرکتیک قابلیت تغییر ارتفاع به میزان 40 میلی‌متر در محور جلو و 20 میلی‌متر بیشتر در محور عقب را در مقایسه با نسخه استاندارد خواهد داشت.

شکل بدنه نیز به اجبار تغییراتی را تجربه کرده است، همچنین شرکت به مناسبت 30امین سالگرد تاسیس خود نیز المان‌های تزئینی خاص خود را نیز روی آن درج کرده.

پروژه جدید آرکتیک تراکس برپایه تویوتا هایلوکس

همانطور که اشاره شد پیشرانه این خودرو 2.8 لیتری چهار سیلندر است. پیشرانه‌ای توربودیزلی با 201 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور.

شایعاتی مطرح است که گفته می‌شود در این پروژه بخش Gazoo Racing تویوتا به منظور افزایش رقابت با فورد رپتور حضور پیدا کرده است. هزینه تبدیل تویوتا هایلوکس به AT35 مدل 2021 حدود 25 هزار و 700 دلار خواهد بود.

دیدگاه کاربران