فیس‌لیفتی تازه با موتور توربو دیزلی

پیکاپ دانگ فنگ ریچ 2021

19 بهمن 1399 18:20

دانگ فنگ با اینکه نسل جدید پیکاپ ریچ را با نام ریچ 6 معرفی کرده و حتی مدل شاسی‌بلند ریچ را هم ساخته، اما همچنان دست‌بردار نسل قدیمی‌اش نبوده و حتی فیس‌لیفت آنرا برای 2021 معرفی کرده است.

در فیس لیفت ریچ، هم کابین تغییر کرده و هم موتور توربو دیزلی جدیدی اضافه شدهاگر آشنایی چندانی با نسل‌های ریچ ندارید، فقط این نکته را بگوییم که پیکاپ ریچی که در زامیاد تولید می‌شود، مربوط به نسل اول این خودروست. نسل دوم ریچ نیز همان مدلی است که قرار بود با نام ریچ پلاس به بازار بیاید ولی تا به امروز، نیامده. نسل سوم ریچ نیز که برپایه پلتفرم نیسان ناوارا نسل سوم (اتاق D23) ساخته شده، از سال 2019 به بازار چین رفت و آنرا با نام «ریچ 6» می‌شناسند.

حالا که با نسل‌های مختلف پیکاپ ریچ آشنا شدید، شاید عرضه همزمان نسل دوم و سوم آن، منطقی به نظر نرسد اما ظاهرا برای دانگ‌فنگ، آنقدر منطقی بوده که حاضر شده فیس‌لیفتش را بعنوان مدل 2021 دوباره به بازار بفرستد.

دانگ فنگ (DFM) برای پیکاپ ریچ 2021، هم جلوپنجره و چراغ‌ها را تغییر داده و هم سپرها را دوباره طراحی کرده است. چراغ‌های دی‌لایت نیز همچون گذشته، درست در بالای مه‌شکن‌های جلو قرار دارند. در نمای جانبی و نمای عقبی ریچ 2021 نیز تغییری رخ نداده است.

اما در کابین دانگ فنگ ریچ 2012، همه چیز جدید است. صفحه کیلومتر تغییر کرده و میان دو گیج سرعت‌سنج و دورسنج، نمایشگر TFT کوچک 3.5 اینچی قرار گرفته. غربیلک فرمان هم جدید است و دی‌کات بودنش باعث شده تا حس اسپرت بیشتری به فضای داخلی ریچ، تزریق کند.

مجموعه داشبورد، کنسول و رودری‌ها نیز جدید هستند. مانیتور 7 اینچی ریچ نیز هم به سیستم عامل CarLife مجهز است و هم دوربین عقب و نویگیشن دارد. همچنین آپشن‌هایی مانند کنترل پایداری (ESC) و کنترل ایستایی در سربالایی (HBA) بصورت استاندارد در پیکاپ ریچ وجود دارند.

دانگ فنگ برای ریچ 2021، هم از موتور توربو دیزلی جدیدی استفاده کرده و هم از موتور تنفس طبیعی بنزینی سابقش بهره گرفته که مشخصات‌شان را در جدول زیر، مشاهده می‌کنید. هردوی این موتورها را فقط می‌توان با گیربکس 5 دنده دستی سفارش داد.

نوع موتور 2.4 لیتری بنزینی 2.4 لیتری توربو دیزلی
کد موتور 2TZD YCY24165
قدرت 158 اسب بخار 165 اسب بخار
گشتاور 235 نیوتن متر 350 نیوتن متر

*اطلاعات جدول فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.

پیکاپ ریچ 2021 را هم می‌توان در نسخه تک‌دیفرانسیل و هم می‌توان در نسخه دو دیفرانسیل سفارش داد. علاوه‌بر همه این‌ها، مشتریان امکان خریداری نسخه لانگ را هم دارند که فاصله محوری‌اش حدود 31 سانتیمتر بیشتر از نسخه استاندارد است.

پیکاپ ریچ 2021 را می‌توان با قیمت 78 تا 115 هزار یوآن یا معادل تقریبی 12 الی 18 هزار دلار خریداری کرد.

دیدگاه کاربران