سریع‌تر به لطف پیشرانه قوی‌تر

تیونینگ دوباره فورد جی‌تی توسط منصوری

23 بهمن 1399 12:15

اوایل سال گذشته میلادی بود که منصوری تیونر صاحب‌نام ایرانی-آلمانی نسخه تیون‌شده فورد جی‌تی را به اسم Le Mansory تولید کرده بود. شرکت اکنون ویرایش دوم این خودروی منحصربه‌فرد را نیز تدارک دیده است. محصولی که قصد دارد با اصلاحاتی به اندازه مدل قبلی چشم‌گیر باشد.

منصوری می‌گوید پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر Vشکل دو توربوی این خودرو قدرت 700 اسب‌بخار قدرت دارد و سرعت نهایی مدل جدید نیز به 354 کیلومتر برساعت رسیده است.فورد جی‌تی قبلی که توسط منصوری راهی بازار شد، رنگ آبی چشم‌نوازی داشت. اکنون در پروژه جدید می‌توان حضور رنگ‌های جسورانه‌تر مشکی و قرمز را مشاهده کرد. ریزه‌کاری‌های چشم‌نواز روی رکاب و بال عقب و تم دورنگ بدنه جلوه‌ای شیطانی به آن بخشیده است.

دوخت بزرگ کلمه Le Mansory روی صندلی‌های چرم آلکانترا یادآور خاص بودن این مدل برای خریداران محدود آن است. مانند همیشه تخصص اصلی منصوری یعنی استفاده اغراق‌آمیز از فیبر کربن هم روی بدنه و هم داخل کابین در آن مشهود است.

نکته جالب درباره فورد جدید عریض‌تر شدن گلگیرهای آن به میزان 5 سانتی‌متر و تغییر ساختار اگزوزهای 3 تایی آن است. در این مدل می‌توان رینگ‌های 21 اینچی سفارشی و دو هواکش سقفی و البته بال بزرگ انتهایی را دید که تغییری اساسی با مدل قبل نشان می‌دهند. البته اضافه شدن المان‌های آیرودینامیک مانند دیفیوزر و اسپیلتر نیز روی جذابیت‌های بصری آن بی‌تاثیر نبوده است.

تیونینگ دوباره فورد جی‌تی توسط منصوری

منصوری می‌گوید پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر Vشکل دو توربوی این خودرو را به قدرت 700 اسب‌بخاری رسانده است. در حالی که گشتاور آن نیز حدود 850 نیوتن‌متر ثبت می‌شود. این یعنی افزایش 53 اسب‌بخاری قدرت و 95 نیوتن‌متری گشتاور. تا این لحظه می‌دانیم که سرعت نهایی مدل جدید نیز به 354 کیلومتر برساعت رسیده است. در حالی که نسخه قبلی سرعت نهایی 347 کیلومتر برساعتی را ثبت کرده بود.

با توجه به اینکه ویرایش اولیه این خودرو قیمتی 2.1 میلیون دلاری داشت پیش‌‌بینی می‌شود قیمت نسخه جدید به مراتب بیشتر از ویرایش قبلی باشد.

دیدگاه کاربران