در دو نسخه کوپه و آپرتا

معرفی فراری 812 کامپتیتزیونه

16 اردیبهشت 1400 11:59

با پایان حیات 812 سوپرفست و 812 GTS، اکنون نوبت به 812 کامپتیتزیونه و 812 کامپتیتزیونه A رسیده تا قلب عاشقان فراری را به تپش درآورند.

پس از معرفی اولیه این دو خودروی مجهز به پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی در ماه گذشته، اکنون خودروساز ایتالیایی اطلاعات بیشتری از آنها را با علاقمندان در میان گذاشته است.

مشخصات فنی فراری 812 کامپتیتزیونه

درون سینه این دو خودروی کوپه و تارگا، پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که 830 اسب­‌بخار قدرت و 692 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار آن‌ها قرار می­‌دهد. بد نیست بدانید این پیشرانه که نسبت به 812 سوپرفست با 30 اسب­‌بخار افزایش قدرت و 26 نیوتن‌متر کاهش حداکثر گشتاور مواجه شده، قابلیت دورگیری تا 9500 دوردردقیقه را داشته و نیرومندترین پیشرانه تنفس طبیعی است که تاکنون در محصولات فراری نصب شده است.

فراری 812 کامپتیتزیونه

وزن خالص 812 کامپتیتزیونه برابر با 1487 کیلوگرم است که در مقابل نیروی پیشرانه این خودرو عدد زیادی به نظر نمی‌­رسد. همین نسبت 1.79 کیلوگرم بر هر اسب­‌بخار قدرت باعث شده شتاب صفر تا صد و دویست کیلومتر برساعت فراری 812 کامپتیتزیونه به ترتیب 2.85 و 7.5 ثانیه باشد درحالی‌که حداکثر سرعت آن برابر با 812 سوپرفست یعنی 340 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

تنظیم مجدد جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتومایتک این خودروها به کاهش 5 درصدی زمان تعویض دنده منتهی شده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول جدید می‌توان به سیستم اختصاصی چهارچرخ محرک Slide Slip Control اشاره کرد.

فراری 812 کامپتیتزیونه

طراحی فراری 812 کامپتیتزیونه

از تفاوت‌های ظاهری نسخه ویژه می‌توان به ورودی‌‌‌‌های بزرگ‌تر هوا، سپر تیزتر به همراه باله‌های آیرودینامیکی در کنار آن، که جریان هوا را بهبود می‌بخشند، اشاره کرد.

شیشه‌ عقب نیز جای خود را به یک صفحه آلومینیومی هم‌رنگ بدنه با جزئیات فیبرکربنی داده‌ که از بالا شبیه به روزنه دیده می‌شوند. خروجی‌های هوایی که پشت چرخ‌های عقب قرار گرفته‌اند، حاکی از توجه ویژه به آیرودینامیک خودرو هستند.

اگزوزهای چهارگانه موجود در نسخه استاندارد نیز حذف شده و به جای آن دو خروجی عمودی مستطیلی شکل و مایل به گوشه‌های سپر، قرار گرفته است. علاوه بر آن یک دیفیوزر بزرگ فیبرکربنی به کمک چندین باله در قسمت زیرین خودرو، عبور هوا را بهبود می‌بخشند.

فراری 812 کامپتیتزیونه

برای پرهیز از تحمیل وزن اضافی، فراری سقف تارگا در مدل 812 کامپتیتزیونه A را از جنس فیبرکربن ساخته است. غیر از سقف، تفاوت میان نسخه کوپه و تارگا را باید در اختلاف ارتفاع آن‌ها در هنگام بسته بودن سقف تارگا دانست. لازم به‌ذکر است که سقف نسخه کوپه هم از پنل آلومینیومی ساخته شده که توسط اجزای فیبرکربنی در بخش عقب پشتیبانی می­‌شود.

بهبود آیرودینامیک بدنه با استفاده از تجربیات تیم فراری در مسابقات فرمول یک، بروزرسانی سامانه فرمان‌پذیری چهار چرخ و نصب خروجی‌­های جدید اگزوز با طرح زاویه‌دار که باعث افزایش نیروی روبه پایین هم می‌­شوند، مهمترین بروزرسانی‌های فنی بوده که دوقلوهای 812 کامپتیتزیونه را از مدل‌های قبلی سری 812 متمایز می­‌سازد.

فراری 812 کامپتیتزیونه

قیمت و برنامه عرضه فراری 812 کامپتیتزیونه

فراری فعلاً هیچ خبری درباره قیمت این خودروها اعلام نکرده ولی می‌­توان انتظار داشت که قیمتی بالا و تیراژی محدود برای این دو ایتالیایی قدرتمند درنظر گرفته شده باشد. حتی احتمال دارد تمام نمونه­‌های 812 کامپتیتزیونه و 812 کامپتیتزیونه A از هم اکنون به فروش رسیده باشند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران