ارزان‌تر ولی تقریباً با همان آپشن‌ها

فورد اکسپدیشن XL نسخه STX رونمایی شد

30 بهمن 1399 12:30

به نظر می‌رسد فورد تا پیش از عرضه فیس‌لیفت میان‌دوره شاسی‌بلند اکسپدیشن - Expedition - بیش از پیش برای معرفی یک مدل جدید عجله داشته است. چراکه حالا نسخه‌ای ارزان‌تر از این خودرو رونمایی شده است.

علیرغم کاهش محسوس قیمت، آپشن‌هایی مانند تهویه مطبوع سه حالته، اینترنت 4G، چهار خروجی برق 12 ولت و چهار پورت USB به صورت استاندارد دیده می‌شود.مدل جدید فورد موسوم به اکسپدیشن XL نسخه STX فقط به صورت 5 نفره عرضه می‌شود و حدود 3 هزار دلار نیز ارزان‌تر از مدل استاندارد است. این یعنی حالا مشتریان می‌توانند محصول فوق را با قیمت حدود 50 هزار دلاری خریداری کنند.

فورد هنوز هم روی این مدل رینگ‌های 18 اینچی و جلوپنجره براق را تعبیه کرده است. داخل کابین نیز صندلی برقی با قابلیت تنظیم در 8 جهت و یک نمایشگر 8 اینچی از خانواده Sync3 وجود دارد.

علیرغم کاهش محسوس قیمت فورد اکسپدیشن آپشن‌هایی مانند تهویه مطبوع سه حالته، اینترنت 4G، چهار خروجی برق 12 ولت و چهار پورت USB هم‌چنان به صورت استاندارد دیده می‌شود. با خواباندن ردیف انتهایی می‌توان به فضایی معادل 2690 لیتر دست پیدا کرد.

فورد اکسپدیشن XL نسخه STX

خبر خوب اینجاست که مدل جدید هنوز از همان پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر Vشکل دو توربو استفاده می‌کند که 375 اسب‌بخار قدرت و 637 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 10 سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در صورتی که مشتری تمایل داشته باشد با هزینه‌ای بیشتر می‌توان نسخه چهار چرخ محرک را نیز سفارش داد.

از دیگر آپشن‌های پولی مدل فوق می‌توان به سیستم اتصال تریلر شامل دستیار کمکی و ترمز مخصوص هم دسترسی داشت. البته این پکیج برای مشتری 795 دلار هزینه اضافی دارد. اکسپدیشن با توان کشش 4200 کیلوگرمی یکی از قوی‌ترین‌ها در کلاس خودش به حساب می‌آید.

فروش این خودرو از هم‌اکنون در نمایندگی‌های فورد آغاز شده است.

دیدگاه کاربران